Formuła 1 » Aktualności F1 » Fabryka Saubera (wideo)

Sauber choć jest jednym z prywatnych zespołów w Formule 1, dysponuje fabryką pokroju tych, którymi mogą pochwalić się fabryczne ekipy. Wszystko dzięki zmodernizowaniu jej przez BMW, gdy szwajcarska stajnia pełniła rolę fabrycznego teamu niemieckiego koncernu w latach 2006-2009.
Ekipa z Hinwil pochwaliła się swoją bazą w materiale wideo zatytułowanym "Sekrety Formuły 1". Po siedzibie Saubera oprowadza jeden z kierowców teamu Felipe Nasr. Dla ułatwienia, poniżej macie tłumaczenie wypowiedzi Nasra.
„Cześć wszystkim, jestem Felipe Nasr i będę jeździł dla Saubera w sezonie 2015 F1.
„Dziś chciałbym pokazać nieco fabryki zespołu i oczywiście jej sekretów.
„Znajdujemy się w pomieszczeniu szybkiego prototypowania. Elementy bolidu, które wychodzą od projektantów, są w 3D.
„Owe elementy są następnie produkowane przez te maszyny za pomocą lasera.
(Większość części, bez względu jak bardzo są złożone, mogą zostać wyprodukowane w ciągu od 3 do 24 godzin)
„Po wyprodukowaniu elementów w pomieszczeniu szybkiego prototypowania, montuje się je do modelu bolidu w 60-procentowej skali i testuje w tunelu aerodynamicznym.
„Zespół w ten sposób może ocenić wydajność nowych części, zanim przygotuje je dla prawdziwego samochodu.
„Teraz weszliśmy do jednego z najważniejszych miejsc fabryki w Hinwil. Jak możecie zobaczyć, to sterownia tunelu aerodynamicznego.
(W symulacji da się sprawdzić każde możliwe położenie bolidu na torze. Zwykły test trwa 10 minut)
„To powinno spodobać się wam jeszcze bardziej. Wchodzimy do środka wiatraka.
„To absolutnie wyjątkowa sprawa! Spójrzcie, jaki jest duży!
„Potrafi wytworzyć 4 tysiące koni mechanicznych i ma 6 metrów średnicy. Przemieszcza przy tym 1 milion litrów powietrza na sekundę.
„Teraz jesteśmy w czymś, co nazywa się 'czysty pokój'.
('Czysty pokój' - ponieważ są w nim zdecydowanie zabronione jakiekolwiek zanieczyszczenia. Brud nie może się dostać pomiędzy warstwy)
„Mamy tutaj nowy element karbonu i teraz dokończymy robotę z nim.
(Większość części do bolidu wytwarza się tutaj z włókna węglowego. Teraz widzicie przód podłogi samochodu)
„Nie wyszło tak źle, prawda?"
„Teraz jestem wewnątrz autoklawu. Można nazwać go także piekarnikiem. Utwardza się tutaj elementy karbonowe w temperaturze około 150 stopni Celsjusza przez mniej więcej 4 godziny.
„Dzięki temu części stają się solidne i są gotowe do prawdziwego bolidu.
„Mam nadzieję, że oprowadzka podobała się wszystkim. Naprawdę wyczekuję współpracy z Sauberem (...)"
Ekipa z Hinwil pochwaliła się swoją bazą w materiale wideo zatytułowanym "Sekrety Formuły 1". Po siedzibie Saubera oprowadza jeden z kierowców teamu Felipe Nasr.
„Cześć wszystkim, jestem Felipe Nasr i będę jeździł dla Saubera w sezonie 2015 F1.
„Dziś chciałbym pokazać nieco fabryki zespołu i oczywiście jej sekretów.
„Znajdujemy się w pomieszczeniu szybkiego prototypowania. Elementy bolidu, które wychodzą od projektantów, są w 3D.
(Większość części, bez względu jak bardzo są złożone, mogą zostać wyprodukowane w ciągu od 3 do 24 godzin)
„Po wyprodukowaniu elementów w pomieszczeniu szybkiego prototypowania, montuje się je do modelu bolidu w 60-procentowej skali i testuje w tunelu aerodynamicznym.
„Zespół w ten sposób może ocenić wydajność nowych części, zanim przygotuje je dla prawdziwego samochodu.
„Teraz weszliśmy do jednego z najważniejszych miejsc fabryki w Hinwil. Jak możecie zobaczyć, to sterownia tunelu aerodynamicznego.
(W symulacji da się sprawdzić każde możliwe położenie bolidu na torze. Zwykły test trwa 10 minut)
„To powinno spodobać się wam jeszcze bardziej. Wchodzimy do środka wiatraka.
„To absolutnie wyjątkowa sprawa! Spójrzcie, jaki jest duży!
„Potrafi wytworzyć 4 tysiące koni mechanicznych i ma 6 metrów średnicy. Przemieszcza przy tym 1 milion litrów powietrza na sekundę.
„Teraz jesteśmy w czymś, co nazywa się 'czysty pokój'.
('Czysty pokój' - ponieważ są w nim zdecydowanie zabronione jakiekolwiek zanieczyszczenia. Brud nie może się dostać pomiędzy warstwy)
„Mamy tutaj nowy element karbonu i teraz dokończymy robotę z nim.
(Większość części do bolidu wytwarza się tutaj z włókna węglowego. Teraz widzicie przód podłogi samochodu)
„Nie wyszło tak źle, prawda?"
„Teraz jestem wewnątrz autoklawu. Można nazwać go także piekarnikiem. Utwardza się tutaj elementy karbonowe w temperaturze około 150 stopni Celsjusza przez mniej więcej 4 godziny.
„Dzięki temu części stają się solidne i są gotowe do prawdziwego bolidu.
„Mam nadzieję, że oprowadzka podobała się wszystkim. Naprawdę wyczekuję współpracy z Sauberem (...)"
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Fabryka Saubera (wideo)
Podobne: Fabryka Saubera (wideo)




Podobne galerie: Fabryka Saubera (wideo)
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć