Formuła 1 » Aktualności F1 » FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa

FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa
Formuła 1 to nieustanny pościg za nowinkami technologicznymi. W ostatnich latach wymyślono takie rozwiązania, jak podwójny dyfuzor, Kanał F, elastyczne skrzydło, czy podwójny i pasywny DRS. Wspomniane wynalazki dawały spore korzyści i z czasem trafiały do coraz więcej bolidów. Następnym tego typu hitem jest FRIC, czyli nowe aktywne zawieszenie.
O FRIC pisaliśmy już miesiąc temu, w kontekście nadspodziewanie wysokiej konkurencyjności Mercedesa. Teraz okazało się, że identyczny system posiada również Lotus, o czym poinformował uznany brytyjski serwis Autosport.
System hydraulicznie łączy przednie i tylne zawieszenie sprawiając, że podczas przyśpieszania, hamowania, czy pokonywania zakrętów, bolid utrzymuje się w jednakowej odległości od podłoża. FRIC oferuje duże korzyści aerodynamiczne, a według Autosportu może również zmniejszać zużycie opon. Aktywnego zawieszenia zakazano w F1 na początku lat 90., lecz FRIC nie łamie przepisów, bo jest całkowicie pasywny. Funkcjonuje sam, bez pomocy jakicholwiek systemów elektronicznych.
Jak donosi Autosport, Mercedes i Lotus pracowały nad FRIC przez kilka lat. Parę innych teamów też już stworzyło takie urządzenie, ale jeszcze nie zgrało go w stu procentach.
System hydraulicznie łączy przednie i tylne zawieszenie sprawiając, że podczas przyśpieszania, hamowania, czy pokonywania zakrętów, bolid utrzymuje się w jednakowej odległości od podłoża. FRIC oferuje duże korzyści aerodynamiczne, a według Autosportu może również zmniejszać zużycie opon. Aktywnego zawieszenia zakazano w F1 na początku lat 90., lecz FRIC nie łamie przepisów, bo jest całkowicie pasywny. Funkcjonuje sam, bez pomocy jakicholwiek systemów elektronicznych.
Jak donosi Autosport, Mercedes i Lotus pracowały nad FRIC przez kilka lat. Parę innych teamów też już stworzyło takie urządzenie, ale jeszcze nie zgrało go w stu procentach.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa
Podobne: FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa


Podobne galerie: FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lotus
Newsletter
Galerie zdjęć