Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa
FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa

FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa

2013-04-10 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Lotus, Mercedes, FRIC
Formuła 1 to nieustanny pościg za nowinkami technologicznymi. W ostatnich latach wymyślono takie rozwiązania, jak podwójny dyfuzor, Kanał F, elastyczne skrzydło, czy podwójny i pasywny DRS. Wspomniane wynalazki dawały spore korzyści i z czasem trafiały do coraz więcej bolidów. Następnym tego typu hitem jest FRIC, czyli nowe aktywne zawieszenie.
FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i LotusaFRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa
O FRIC pisaliśmy już miesiąc temu, w kontekście nadspodziewanie wysokiej konkurencyjności Mercedesa. Teraz okazało się, że identyczny system posiada również Lotus, o czym poinformował uznany brytyjski serwis Autosport.

System hydraulicznie łączy przednie i tylne zawieszenie sprawiając, że podczas przyśpieszania, hamowania, czy pokonywania zakrętów, bolid utrzymuje się w jednakowej odległości od podłoża. FRIC oferuje duże korzyści aerodynamiczne, a według Autosportu może również zmniejszać zużycie opon.
FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i LotusaFRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa
Aktywnego zawieszenia zakazano w F1 na początku lat 90., lecz FRIC nie łamie przepisów, bo jest całkowicie pasywny. Funkcjonuje sam, bez pomocy jakicholwiek systemów elektronicznych.

Jak donosi Autosport, Mercedes i Lotus pracowały nad FRIC przez kilka lat. Parę innych teamów też już stworzyło takie urządzenie, ale jeszcze nie zgrało go w stu procentach.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

FRIC - pochodna aktywnego zawieszenia poważną bronią Mercedesa i Lotusa