Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA przypomina zespołom F1 o zakazie sztucznego zwiększania ilości spalin

FIA przypomina zespołom F1 o zakazie sztucznego zwiększania ilości spalin
2018-04-24 - G. Filiks Tagi: Spaliny, dmuchane skrzydło, FIA, Formuła 1
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) rozesłała zespołom Formuły 1 notkę przed GP Azerbejdżanu w sprawie tak zwanego dmuchania spalinami.
Teamy F1 już kilka ładnych lat temu zaczęły wykorzystywać ruch gazów z rury wydechowej do zwiększania docisku aerodynamicznego bolidu. Kiedyś pamiętnie dmuchano w dyfuzor. Gdy zmiany w przepisach uniemożliwiły stosowanie tej sztuczki, zabawa ze spalinami ustała, lecz ostatnio rozkręca się na nowo. Aktualnie można dmuchać w tylne skrzydło. Zyski są nieporównywalnie skromniejsze, ale ekipy oczywiście chwytają się każdego możliwego sposobu, by choć minimalnie poprawić osiągi samochodu.
W tym roku mówiło się bardzo dużo o "dmuchanym skrzydle" w aucie Renault. Ostatnio z tematem dmuchania spalinami łączone jest także Ferrari. Jak informowaliśmy dzisiaj, lider włoskiej stajni Sebastian Vettel ma tajemniczą, dodatkową łopatkę z pokrętłem przy kierownicy, budzącą u niektórych podejrzenia, że zmienia za jej pomocą mapowania silnika tak, aby wydech jego bolidu intensywnie wypuszczał spaliny nawet bez wciśniętego pedału gazu.
FIA teraz przypomniała zespołom, że nie pozwala stosować trybów pracy jednostki napędowej stworzonych specjalnie dla zwiększania ilości wytwarzanych spalin na zakrętach.
Ilość spalin może wzrosnąć tylko jeśli jest to efekt ustawień służących zwiększeniu osiągów lub wytrzymałości silnika.Autorem notki jest Nikolas Tombazis, który w przeszłości był m. in. głównym projektantem Ferrari, a dziś pracuje w FIA jako człowiek od spraw technicznych w wyścigach jednomiejscowych bolidów. Grek wyjaśnił, iż zareagował na "liczne pytania" o dmuchanie spalinami.
Na przyszły rok FIA chce poprawić regulamin, by wydech z powrotem nie mógł być skierowany na żaden element bolidu.
Teamy F1 już kilka ładnych lat temu zaczęły wykorzystywać ruch gazów z rury wydechowej do zwiększania docisku aerodynamicznego bolidu. Kiedyś pamiętnie dmuchano w dyfuzor. Gdy zmiany w przepisach uniemożliwiły stosowanie tej sztuczki, zabawa ze spalinami ustała, lecz ostatnio rozkręca się na nowo. Aktualnie można dmuchać w tylne skrzydło. Zyski są nieporównywalnie skromniejsze, ale ekipy oczywiście chwytają się każdego możliwego sposobu, by choć minimalnie poprawić osiągi samochodu.
W tym roku mówiło się bardzo dużo o "dmuchanym skrzydle" w aucie Renault. Ostatnio z tematem dmuchania spalinami łączone jest także Ferrari. Jak informowaliśmy dzisiaj, lider włoskiej stajni Sebastian Vettel ma tajemniczą, dodatkową łopatkę z pokrętłem przy kierownicy, budzącą u niektórych podejrzenia, że zmienia za jej pomocą mapowania silnika tak, aby wydech jego bolidu intensywnie wypuszczał spaliny nawet bez wciśniętego pedału gazu.
Ilość spalin może wzrosnąć tylko jeśli jest to efekt ustawień służących zwiększeniu osiągów lub wytrzymałości silnika.Autorem notki jest Nikolas Tombazis, który w przeszłości był m. in. głównym projektantem Ferrari, a dziś pracuje w FIA jako człowiek od spraw technicznych w wyścigach jednomiejscowych bolidów. Grek wyjaśnił, iż zareagował na "liczne pytania" o dmuchanie spalinami.
Na przyszły rok FIA chce poprawić regulamin, by wydech z powrotem nie mógł być skierowany na żaden element bolidu.
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
FIA przypomina zespołom F1 o zakazie sztucznego zwiększania ilości spalin
Podobne: FIA przypomina zespołom F1 o zakazie sztucznego zwiększania ilości spalin




Podobne galerie: FIA przypomina zespołom F1 o zakazie sztucznego zwiększania ilości spalin



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć