Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA: podwójne dyfuzory są legalne
Trybunał Arbitrażowy FIA uznał podwójne dyfuzory używane przez stajnie Brawn GP, Toyota i Williams za legalne rozwiązanie.
Odrzucono protest Ferrari, Red Bull Racing, Renault, BMW Sauber oraz McLaren.
26 Marca 2009 roku po Grand Prix Australii sędziowie uznali podwójne dyfuzory za legalne i nie podjeli żadnych kroków przeciwko stosującym je zespołom. Teraz w tej sprawie ostatecznie wypowiedział się Trybunał Arbitrażowy FIA. "Na podstawie wyjaśnień złożonych przez przedstawicieli zespołów oraz materiałów zebranych przed posiedzeniem Trybunał uznał decyzję sędziów za słuszną, a konstrukcje bolidów zgodną z przepisami" czytamy w oficjalnym oświadczeniu FIA.
Decyzja Trybunału jest dotkliwa dla zespołów, które podczas przygotowywania nowego bolidu nie prowadziły prac nad podwójnym dyfuzorem.
Kimi Raikkonen stwierdził, że decyzja o legalności nowatorskich dyfuzorów będzie miała kluczowe znaczenie w walce o mistrzostwo.
"Nie mamy odpowiedniej przyczepności i siły dociskowej. Wystarczy przeanalizować czasy z trzech sektorów toru w Sepang, aby zrozumieć jak wiele tracimy do najlepszych bolidów. Widać to szczególnie w drugim sektorze w którym siła docisku odgrywa bardzo ważną rolę" tłumaczy Raikkonen.
Odrzucono protest Ferrari, Red Bull Racing, Renault, BMW Sauber oraz McLaren.
26 Marca 2009 roku po Grand Prix Australii sędziowie uznali podwójne dyfuzory za legalne i nie podjeli żadnych kroków przeciwko stosującym je zespołom. Teraz w tej sprawie ostatecznie wypowiedział się Trybunał Arbitrażowy FIA. "Na podstawie wyjaśnień złożonych przez przedstawicieli zespołów oraz materiałów zebranych przed posiedzeniem Trybunał uznał decyzję sędziów za słuszną, a konstrukcje bolidów zgodną z przepisami" czytamy w oficjalnym oświadczeniu FIA.
Decyzja Trybunału jest dotkliwa dla zespołów, które podczas przygotowywania nowego bolidu nie prowadziły prac nad podwójnym dyfuzorem.
Kimi Raikkonen stwierdził, że decyzja o legalności nowatorskich dyfuzorów będzie miała kluczowe znaczenie w walce o mistrzostwo.
"Nie mamy odpowiedniej przyczepności i siły dociskowej. Wystarczy przeanalizować czasy z trzech sektorów toru w Sepang, aby zrozumieć jak wiele tracimy do najlepszych bolidów. Widać to szczególnie w drugim sektorze w którym siła docisku odgrywa bardzo ważną rolę" tłumaczy Raikkonen.
źródło: Autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FIA: podwójne dyfuzory są legalne
Podobne: FIA: podwójne dyfuzory są legalne
Podobne galerie: FIA: podwójne dyfuzory są legalne
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

