Formuła 1  »  Aktualności F1  »  FIA obstaje przy swoim sposobie spowalniania kierowców F1 na poboczu
			
			
			
			FIA obstaje przy swoim sposobie spowalniania kierowców F1 na poboczu
							2016-11-11 - G. Filiks     Tagi: Charlie Whiting, Formuła 1, FIA, Tor F1
						
						
						Dyrektor wyścigów oraz delegat techniczny Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) w Formule 1 - Charlie Whiting wskazał, że metodą spowalniania kierowców na poboczach jest wyznaczanie im ścieżki powrotu na tor i zasugerował zastosowanie jej w przyszłości przy pierwszych zakrętach pętli w Meksyku.
W trakcie wyścigu na Autodromo Hermanos Rodriguez trzech kierowców po wypadnięciu z pierwszego łuku nie chcąc stracić pozycji ścięło drugi wiraż po trawie - i jeden dostał za to karę, a dwóch nie. W efekcie padły zarzuty wobec sędziów o nierówne traktowanie zawodników. Dlatego pojawiły się głosy, aby z powrotem stawiać na żwirowe pobocza na torach F1. Dzięki nim na wyjeździe poza trasę nie da się skorzystać, ponieważ bolid za bardzo zwalnia. Niekiedy nawet się zakopuje.
Jednak Whiting goszcząc wczoraj na tradycyjnej konferencji prasowej z udziałem wybranych kierowców przed GP Brazylii przypomniał, że wymyślono sposób, by zawodnik ponosił straty czasowe na poboczu nawet gdy jest ono asfaltowe. Spytany, czy chce wprowadzać zmiany na torach, które uniemożliwiałyby utrzymanie pozycji po wypadnięciu na pobocze, Brytyjczyk odpowiedział: „Tak. W rzeczywistości wdrożyliśmy je na wielu obiektach: na Monzy przy drugiej szykanie, w Montrealu przy ostatniej szykanie, w Soczi przy pierwszym zakręcie, czy łuku numer dwa".
	
	
	
	
						„Opracowaliśmy system zmuszający kierowców do wracania na tor określoną drogą, co automatycznie ich spowalnia".
„W Meksyku nie mieliśmy problemu w zeszłym roku, bo trawa była nowa i wilgotniejsza, więc było trudniej po niej przejechać. Teraz - co widać dosyć jasno - było dosyć łatwo przejechać poboczem, stąd pojawił się kłopot. Ale myślę, że bardzo łatwo można to naprawić, stosując podobne ustalenie dotyczące powrotu na tor. Kierowcy będą wracać wolniej i nie będzie dyskusji, czy skorzystali".
Whiting poza tym oddalił propozycję zabierania tych samych sędziów na każde Grand Prix, aby kierowcy byli sądzeni równiej.„Jak wskazał Lewis (Hamilton), każdy incydent jest inny". - tłumaczył. „Jakiś przypadek może wydać się komuś bardzo podobny do innego z poprzedniego wyścigu na pierwszy rzut oka, ale gdy sprawdzisz go dokładniej... Trzeba pamiętać, że sędziowie mają dostęp do olbrzymiej bazy zdjęć, danych i innych rzeczy, których nie widzimy".
„Łatwo mówić, że werdykty są niespójne, lecz moim zdaniem częściej niż nie po przyjrzeniu się incydentowi szczegółowo odkrywasz, że przypadek A tak naprawdę nie jest taki sam, jak przypadek B. Są małe różnice i dlatego uważam, że czasami potrzeba dodatkowych wyjaśnień".
					
W trakcie wyścigu na Autodromo Hermanos Rodriguez trzech kierowców po wypadnięciu z pierwszego łuku nie chcąc stracić pozycji ścięło drugi wiraż po trawie - i jeden dostał za to karę, a dwóch nie. W efekcie padły zarzuty wobec sędziów o nierówne traktowanie zawodników. Dlatego pojawiły się głosy, aby z powrotem stawiać na żwirowe pobocza na torach F1. Dzięki nim na wyjeździe poza trasę nie da się skorzystać, ponieważ bolid za bardzo zwalnia. Niekiedy nawet się zakopuje.
Jednak Whiting goszcząc wczoraj na tradycyjnej konferencji prasowej z udziałem wybranych kierowców przed GP Brazylii przypomniał, że wymyślono sposób, by zawodnik ponosił straty czasowe na poboczu nawet gdy jest ono asfaltowe. Spytany, czy chce wprowadzać zmiany na torach, które uniemożliwiałyby utrzymanie pozycji po wypadnięciu na pobocze, Brytyjczyk odpowiedział: „Tak. W rzeczywistości wdrożyliśmy je na wielu obiektach: na Monzy przy drugiej szykanie, w Montrealu przy ostatniej szykanie, w Soczi przy pierwszym zakręcie, czy łuku numer dwa".
„W Meksyku nie mieliśmy problemu w zeszłym roku, bo trawa była nowa i wilgotniejsza, więc było trudniej po niej przejechać. Teraz - co widać dosyć jasno - było dosyć łatwo przejechać poboczem, stąd pojawił się kłopot. Ale myślę, że bardzo łatwo można to naprawić, stosując podobne ustalenie dotyczące powrotu na tor. Kierowcy będą wracać wolniej i nie będzie dyskusji, czy skorzystali".
Whiting poza tym oddalił propozycję zabierania tych samych sędziów na każde Grand Prix, aby kierowcy byli sądzeni równiej.„Jak wskazał Lewis (Hamilton), każdy incydent jest inny". - tłumaczył. „Jakiś przypadek może wydać się komuś bardzo podobny do innego z poprzedniego wyścigu na pierwszy rzut oka, ale gdy sprawdzisz go dokładniej... Trzeba pamiętać, że sędziowie mają dostęp do olbrzymiej bazy zdjęć, danych i innych rzeczy, których nie widzimy".
„Łatwo mówić, że werdykty są niespójne, lecz moim zdaniem częściej niż nie po przyjrzeniu się incydentowi szczegółowo odkrywasz, że przypadek A tak naprawdę nie jest taki sam, jak przypadek B. Są małe różnice i dlatego uważam, że czasami potrzeba dodatkowych wyjaśnień".
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
FIA obstaje przy swoim sposobie spowalniania kierowców F1 na poboczu
Podobne: FIA obstaje przy swoim sposobie spowalniania kierowców F1 na poboczu
				 Tor F1 w Meksyku przeszedł finałową inspekcję FIA »
Tor F1 w Meksyku przeszedł finałową inspekcję FIA »
					
					 FIA podzieliła obowiązki Whitinga na GP Bahrajnu »
FIA podzieliła obowiązki Whitinga na GP Bahrajnu »
					
					 FIA wyznaczyła zastępcę Whitinga na GP Australii »
FIA wyznaczyła zastępcę Whitinga na GP Australii »
					
					 Dyrektor wyścigów Formuły 1 Charlie Whiting nie żyje »
Dyrektor wyścigów Formuły 1 Charlie Whiting nie żyje »
					
				Podobne galerie: FIA obstaje przy swoim sposobie spowalniania kierowców F1 na poboczu
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			

 Charlie Whiting
Charlie Whiting
 Charlie Whiting
Charlie Whiting
 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  GP Europy - Walencja - Wyścig
GP Europy - Walencja - Wyścig  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Tapety Lexus
Tapety Lexus  
 
			
 
 
			