Formuła 1 » Aktualności F1 » FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017

FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) kontynuuje prace nad osłoną dla kokpitu bolidów Formuły 1 i bierze pod uwagę wprowadzenie jej w 2017 roku.
Poinformował o tym dyrektor ds. bezpieczeństwa w organizacji Laurent Mekies na piątkowej odprawie kierowców F1, podczas której zaprezentowano trzy rodzaje osłon, jakie zostaną przetestowane w listopadzie. Żadna z nich nie jest kabiną, z której potencjalnie byłoby się trudno wydostać zawodnikowi np. gdy dochodzi do pożaru.
Wszystkie to zabezpieczenia na kokpit w formie pałąków o różnej budowie, mimo że ograniczają kierowcy widoczność i budzą kontrowersje w kwestii estetyki.
„Jesteśmy na etapie prac badawczych i nie możemy opracować niczego przed sezonem 2017 - to niewykonalne". - tłumaczył Mekies.
„Jednak prawdopodobnie możemy wprowadzić coś w 2017 roku, jeśli uzyskalibyśmy dobre wyniki". „Jeżeli ich nie uzyskamy i będziemy potrzebować lepszego rozwiązania, wówczas pojawi się opóźnienie".
Osłona na kokpit ma chronić kierowcę przed goźnymi urazami głowy. W tym roku stracił życie Justin Wilson z amerykańskiej serii IndyCar, gdy został trafiony w kask odłamkiem z bolidu rywala.
Mimo tego, nie wszyscy zawodnicy Formuły Jeden byli przychylni zabezpieczeniu. Nie chciał go na przykład Nico Hulkenberg. Jednak według Alexa Wurza przewodzącego Stowarzyszeniu Kierowców Grand Prix, czyli "związkowi zawodowemu" kierowców F1, teraz już każdy opowiada się za osłoną.
„Nie będę ujawniał opinii poszczególnych zawodników, ale Nico zmienił zdanie po spotkaniu". - mówił Wurz.„Sto procent kierowców jest tego samego zdania, że poszukiwania osłony muszą być kontynuowane i trzeba zaakceptować, iż potrzeba na nie czasu".
„(...) Widzieliśmy koncepcje, które nie są atrakcyjne wizualnie, ale najpierw trzeba zadbać o funkcjonalność, a dopiero potem o estetykę".
FIA dodatkowo rozpoczęła testy na torze supernowoczesnej kamery szykowanej na sezon 2016 specjalnie dla lepszego rejestrowania wypadków, o której donosiliśmy już wcześniej. Zapisujące 400 klatek na sekundę urzędzenie jest zamontowane na nosie bolidu i skierowane na głowę kierowcy.
Daniił Kwiat oraz Fernando Alonso jeździli z nim podczas piątkowego treningu w USA.
Poinformował o tym dyrektor ds. bezpieczeństwa w organizacji Laurent Mekies na piątkowej odprawie kierowców F1, podczas której zaprezentowano trzy rodzaje osłon, jakie zostaną przetestowane w listopadzie. Żadna z nich nie jest kabiną, z której potencjalnie byłoby się trudno wydostać zawodnikowi np. gdy dochodzi do pożaru.
Wszystkie to zabezpieczenia na kokpit w formie pałąków o różnej budowie, mimo że ograniczają kierowcy widoczność i budzą kontrowersje w kwestii estetyki.
„Jesteśmy na etapie prac badawczych i nie możemy opracować niczego przed sezonem 2017 - to niewykonalne". - tłumaczył Mekies.
„Jednak prawdopodobnie możemy wprowadzić coś w 2017 roku, jeśli uzyskalibyśmy dobre wyniki". „Jeżeli ich nie uzyskamy i będziemy potrzebować lepszego rozwiązania, wówczas pojawi się opóźnienie".
Osłona na kokpit ma chronić kierowcę przed goźnymi urazami głowy. W tym roku stracił życie Justin Wilson z amerykańskiej serii IndyCar, gdy został trafiony w kask odłamkiem z bolidu rywala.
„Nie będę ujawniał opinii poszczególnych zawodników, ale Nico zmienił zdanie po spotkaniu". - mówił Wurz.„Sto procent kierowców jest tego samego zdania, że poszukiwania osłony muszą być kontynuowane i trzeba zaakceptować, iż potrzeba na nie czasu".
„(...) Widzieliśmy koncepcje, które nie są atrakcyjne wizualnie, ale najpierw trzeba zadbać o funkcjonalność, a dopiero potem o estetykę".
FIA dodatkowo rozpoczęła testy na torze supernowoczesnej kamery szykowanej na sezon 2016 specjalnie dla lepszego rejestrowania wypadków, o której donosiliśmy już wcześniej. Zapisujące 400 klatek na sekundę urzędzenie jest zamontowane na nosie bolidu i skierowane na głowę kierowcy.
Daniił Kwiat oraz Fernando Alonso jeździli z nim podczas piątkowego treningu w USA.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017
FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017
Borat 2015-10-25 14:29
A później zdziwienie, że oglądalność serii spada.
FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017
henry 2015-10-25 15:33
W moto gp kierowcę chroni tylko kombinezon i kask.Prędkości są porównywalne.Nieraz kierowca szlifuje plecami tor z prędkością 200 na godz.W F1 kierowcy z bolidu wystaje tylko czubek nosa.Jak się dupki boją to niech zmienią zawód!
FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017
Adrza1 2015-10-25 16:05
tylko kabina ma sens, ale wprowadzą ją dopiero jak kogoś walnie kolejna sprężyna lub kawałek nosa, bo przez te "rusztowania" te elementy z łatwością przelecą
Podobne: FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017




Podobne galerie: FIA bierze pod uwagę wprowadzenie osłony na kokpit bolidu F1 w sezonie 2017
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć