Formuła 1 » Aktualności F1 » F1 zaczyna być kontrolowana przez marki samochodowe wg Mosleya

F1 zaczyna być kontrolowana przez marki samochodowe wg Mosleya
2015-10-19 - G. Filiks Tagi: Max Mosley, Formuła 1
Formuła 1 oddaje kontrolę nad sobą markom samochodowym w niej uczestniczącym, ostrzegł były prezydent Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) Max Mosley.
75-letni Brytyjczyk wezwał najważniejszą serię wyścigową do znalezienia na nowo niezależnego dostawcy silników, aby uniknąć sytuacji, w której prywatne zespoły są zależne od wielkich producentów jednostek napędowych. Aktualnie Red Bull wystawiający dwa teamy nie może pozyskać silnika w najnowszej specyfikacji ani od Mercedesa, ani od Ferrari i grozi mu przymusowe wycofanie się z rywalizacji po sezonie 2015 wobec braku motoru.
„Problem polega na tym, że musisz mieć niezależnego dostawcę, który mógłby zaopatrywać zespoły w silniki na zasadach handlowych". - tłumaczył Mosley w wywiadzie dla niemieckiego kanału telewizyjnego ZDF.
„Wielką siłą F1 od późnych lat 60' do niedawna było to, że mieliśmy firmy Cosworth, Mecachrome i inne konstruujące silniki, datego nie znajdowałeś się w rękach wielkich producentów". „Gdy zaś masz jednego, dwóch albo nawet trzech producentów i należą do zarządu, wówczas pan Zetsche może porozmawiać z panem Marchionne albo panem Ghosnem i to oni kontrolują F1, nie ty".
„W takim momencie potrzeba posiadania niezależnego dostawcy silników staje się dojmująca".
75-letni Brytyjczyk wezwał najważniejszą serię wyścigową do znalezienia na nowo niezależnego dostawcy silników, aby uniknąć sytuacji, w której prywatne zespoły są zależne od wielkich producentów jednostek napędowych. Aktualnie Red Bull wystawiający dwa teamy nie może pozyskać silnika w najnowszej specyfikacji ani od Mercedesa, ani od Ferrari i grozi mu przymusowe wycofanie się z rywalizacji po sezonie 2015 wobec braku motoru.
„Problem polega na tym, że musisz mieć niezależnego dostawcę, który mógłby zaopatrywać zespoły w silniki na zasadach handlowych". - tłumaczył Mosley w wywiadzie dla niemieckiego kanału telewizyjnego ZDF.
„Wielką siłą F1 od późnych lat 60' do niedawna było to, że mieliśmy firmy Cosworth, Mecachrome i inne konstruujące silniki, datego nie znajdowałeś się w rękach wielkich producentów". „Gdy zaś masz jednego, dwóch albo nawet trzech producentów i należą do zarządu, wówczas pan Zetsche może porozmawiać z panem Marchionne albo panem Ghosnem i to oni kontrolują F1, nie ty".
„W takim momencie potrzeba posiadania niezależnego dostawcy silników staje się dojmująca".
źródło: ZDF, motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
F1 zaczyna być kontrolowana przez marki samochodowe wg Mosleya
Podobne: F1 zaczyna być kontrolowana przez marki samochodowe wg Mosleya


Podobne galerie: F1 zaczyna być kontrolowana przez marki samochodowe wg Mosleya



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć