Formuła 1 » Aktualności F1 » F1 rozważa podwójną rurę wydechową w bolidach na sezon 2016

F1 rozważa podwójną rurę wydechową w bolidach na sezon 2016
Formuła 1 przymierza się do poprawienia odgłosu hybrydowych silników V6 turbo już na sezon 2016 poprzez wprowadzenie podwójnej końcówki wydechu w bolidach, donosi portal motorsport.com.
Około dwa tygodnie temu Grupa Strategiczna F1 ustaliła podrasowanie cichego dźwięku obecnych jednostek napędowych bolidów na 2017 rok za pomocą zwiększenia obrotów motorów powrotem do 6-stopniowych skrzyń biegów. Teraz jednak okazało się, że silniki mogą stać się głośniejsze o rok wcześniej dzięki innemu rozwiązaniu.
Według motorsport.com, podczas ostatniego GP Monako za kulisami dyskutowano o pomyśle wyposażenia samochodów F1 w podwójną rurę wydechową.
Przy dwóch końcówkach wydechu, z drugiej podobno mógłby wydobywać się odgłos prosto z silnika, niestłumiony zaworem "wastegate" turbiny. Opracować tę koncepcję mieli wszyscy czterej producenci silników w F1 - Mercedes, Ferrari, Renault i Honda - na polecenie FIA.
Z podwójną rurą wydechową bolidy wciąż nie byłyby tak głośne jak przed wejściem aktualnych silników, ale ponoć znacznie głośniejsze niż są teraz.
Cyril Abiteboul z Renault komentował: „Wszystko, co może poprawić odgłos silnika jest przez nas mile widziane. Nie chcę być sceptykiem. Liczę tylko, że to wystarczy".
Żeby rozwiązanie weszło w życie, musi zostać zatwierdzone najpierw przez Grupę Strategiczną F1 większością głosów, następnie jednogłośnie przez Komisję F1, a potem jeszcze ratyfikowane przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA.
Około dwa tygodnie temu Grupa Strategiczna F1 ustaliła podrasowanie cichego dźwięku obecnych jednostek napędowych bolidów na 2017 rok za pomocą zwiększenia obrotów motorów powrotem do 6-stopniowych skrzyń biegów. Teraz jednak okazało się, że silniki mogą stać się głośniejsze o rok wcześniej dzięki innemu rozwiązaniu.
Według motorsport.com, podczas ostatniego GP Monako za kulisami dyskutowano o pomyśle wyposażenia samochodów F1 w podwójną rurę wydechową.
Przy dwóch końcówkach wydechu, z drugiej podobno mógłby wydobywać się odgłos prosto z silnika, niestłumiony zaworem "wastegate" turbiny. Opracować tę koncepcję mieli wszyscy czterej producenci silników w F1 - Mercedes, Ferrari, Renault i Honda - na polecenie FIA.
Z podwójną rurą wydechową bolidy wciąż nie byłyby tak głośne jak przed wejściem aktualnych silników, ale ponoć znacznie głośniejsze niż są teraz.
Cyril Abiteboul z Renault komentował: „Wszystko, co może poprawić odgłos silnika jest przez nas mile widziane. Nie chcę być sceptykiem. Liczę tylko, że to wystarczy".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
F1 rozważa podwójną rurę wydechową w bolidach na sezon 2016
Podobne: F1 rozważa podwójną rurę wydechową w bolidach na sezon 2016




Podobne galerie: F1 rozważa podwójną rurę wydechową w bolidach na sezon 2016



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter