Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 nie może cofać się w rozwoju technologicznym wg Smedleya
			
			
			
			F1 nie może cofać się w rozwoju technologicznym wg Smedleya
							2016-08-17 - G. Filiks     Tagi: V6 turbo, Team Radio, Rob Smedley, Formuła 1
						
						
						Jeden z głównych inżynierów zespołu Williams - Rob Smedley sprzeciwił się tęsknocie za Formułą 1 z przeszłości i krytyce jej współczesnej technologii.
Wielu fanów, a także osób zaangażowanych w mistrzostwa - łącznie z kierowcami - jest niezadowolonych z wprowadzonych trzy lata temu hybrydowych silników V6 turbo o pojemności 1,6 litra, które są znacznie wydajniejsze od poprzednich, ale ich downsizing i cichy odgłos rażą zwolenników jak największych motorów. Aktualnym jednostkom napędowym zarzuca się też zbytnie skomplikowanie.
Smedley tłumaczył, że F1 nie może cofać się w rozwoju, gdy spytano go o ograniczenie komunikacji radiowej, które niedawno uznano za nietrafiony pomysł i niemal całkowicie zniesiono.
„Z inżynieryjnego punktu widzenia decyzja o uwolnieniu z powrotem komunikacji radiowej jest absolutnie słuszna". - powiedział. „Bolidy mając obecne silniki są niewiarygodnie skomplikowane. Wymaganie od kierowcy, aby przy prędkości 200 mil na godzinę (320 km/h) prowadził samochód i zarządzał tą jednostką napędową, albo rozwiązywał jakiekolwiek problemy, to po prostu proszenie o zbyt wiele".
Spytany, czy pomoc ze strony zespołu nie stoi w sprzeczności z ideą mistrzostw kierowców, Smedley odparł: „Chce się wrócić do Formuły 1, która już nie istnieje".
	
	
	
	
						„Każdy chce wrócić do starych czasów, gdy mieliśmy gaźniki i linki gazu, zamiast dzisiejszych niesamowicie złożonych pojazdów".
„(...) To sport zespołowy, w teamie pracuje 500 ludzi. Jeżeli kierujesz się tym bezsensowym argumentem, że zawodnicy są sami w bolidach, dlaczego nie pójść o krok dalej i usunąć wszystkich inżynierów? Przecież tu chodzi o kierowców".„Tylko przywieźmy dwa samochody i zmontujmy je... albo nawet nie róbmy tego. Niech kierowcy składają je samemu (...)"
„Jak daleko się posuniesz?" - pytał.
					
Wielu fanów, a także osób zaangażowanych w mistrzostwa - łącznie z kierowcami - jest niezadowolonych z wprowadzonych trzy lata temu hybrydowych silników V6 turbo o pojemności 1,6 litra, które są znacznie wydajniejsze od poprzednich, ale ich downsizing i cichy odgłos rażą zwolenników jak największych motorów. Aktualnym jednostkom napędowym zarzuca się też zbytnie skomplikowanie.
Smedley tłumaczył, że F1 nie może cofać się w rozwoju, gdy spytano go o ograniczenie komunikacji radiowej, które niedawno uznano za nietrafiony pomysł i niemal całkowicie zniesiono.
„Z inżynieryjnego punktu widzenia decyzja o uwolnieniu z powrotem komunikacji radiowej jest absolutnie słuszna". - powiedział. „Bolidy mając obecne silniki są niewiarygodnie skomplikowane. Wymaganie od kierowcy, aby przy prędkości 200 mil na godzinę (320 km/h) prowadził samochód i zarządzał tą jednostką napędową, albo rozwiązywał jakiekolwiek problemy, to po prostu proszenie o zbyt wiele".
Spytany, czy pomoc ze strony zespołu nie stoi w sprzeczności z ideą mistrzostw kierowców, Smedley odparł: „Chce się wrócić do Formuły 1, która już nie istnieje".
„(...) To sport zespołowy, w teamie pracuje 500 ludzi. Jeżeli kierujesz się tym bezsensowym argumentem, że zawodnicy są sami w bolidach, dlaczego nie pójść o krok dalej i usunąć wszystkich inżynierów? Przecież tu chodzi o kierowców".„Tylko przywieźmy dwa samochody i zmontujmy je... albo nawet nie róbmy tego. Niech kierowcy składają je samemu (...)"
„Jak daleko się posuniesz?" - pytał.
źródło: motorsport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
F1 nie może cofać się w rozwoju technologicznym wg Smedleya
Podobne: F1 nie może cofać się w rozwoju technologicznym wg Smedleya
				 Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
Liga Typerów - GP Bahrajnu 2019 »
					
					 Ranking 10 najlepszych rozmów radiowych w Formule 1 z sezonu 2018 (wideo) »
Ranking 10 najlepszych rozmów radiowych w Formule 1 z sezonu 2018 (wideo) »
					
				Podobne galerie: F1 nie może cofać się w rozwoju technologicznym wg Smedleya
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			
 Współczesna jednostka napędowa w F1
Współczesna jednostka napędowa w F1 Rob Smedley
Rob Smedley
 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji
McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji  Nowe Ferrari 458 Italia
Nowe Ferrari 458 Italia  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Tapety Alfa Romeo
Tapety Alfa Romeo  
 
			
 
 
			