Formuła 1 » Aktualności F1 » F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza

F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
2016-11-07 - G. Filiks Tagi: Red Bull, Christian Horner, Ricciardo, Tor F1, Formuła 1
Daniel Ricciardo doradza Formule 1 stosowanie żwirowych pułapek przy zakrętach, aby kierowcy nieuchronnie ponosili straty, gdy wypadają z toru.
Współcześnie na torach F1 jest coraz więcej asfaltowych poboczy, wobec czego niezmieszczenie się w łuku często uchodzi zawodnikowi niemal na sucho, albo nawet pomaga, co dodatkowo niekiedy wywołuje zamieszanie z kasowaniem czasów okrążeń w kwalifikacjach za opuszczenie trasy wszystkimi kołami. Przed ostatnim GP Meksyku słynący z kontrowersyjnych wypowiedzi szef najważniejszej serii wyścigowej świata Bernie Ecclestone wyszedł z inicjatywą otoczenia zakrętów na wszystkich obiektach ścianami.
W trakcie zawodów na Autodromo Hermanos Rodriguez trzech kierowców po wypadnięciu z pierwszego zakrętu nie chcąc stracić pozycji ścięło drugi wiraż - po trawie - i jeden dostał za to karę, a dwóch nie. W efekcie jakby tego było mało problem poboczy przyniósł zarzuty wobec sędziów o nierówne traktowanie zawodników.
Ricciardo jest przekonany, że lekarstwem na wszystko byłby coraz bardziej wycofywany żwir, na którym bolid poważnie zwalnia, a nawet potrafi się zakopać. „Jestem zwolennikiem żwirowych pułapek i tego typu rzeczy, ponieważ to porządny środek odstraszający". - mówi kierowca Red Bulla.
„Nawet jeśli przebrniesz żwir, utrzymując dobrą prędkość - i może nie stracisz aż tak dużo czasu - w chłodnicach czy na oponach zostaną ci kamyki, więc poniesiesz większe konsekwencje".
„Nie podoba mi się, że kierowca może popełnić błąd w trakcie obrony przed rywalem, zblokować koła, a potem ściąć zakręt i pojechać dalej".
Identyczne zdanie ma szef Red Bulla - Christian Horner.
„Jest argument za żwirową pułapką, bo jeśli wylądujesz w żwirze, wówczas albo stracisz mnóstwo czasu, albo odpadniesz z wyścigu". - wskazywał Brytyjczyk.„Powinno się to rozważyć w kontekście takich zakrętów jak pierwszy łuk w Meksyku".
„Teraz mamy zbyt dużą swobodę interpretacji, bo dlaczego manewr Maxa (Verstappena) jest inny od manewru Lewisa (Hamiltona) w szykanie w Monte Carlo albo w Meksyku?"
„Ciągle rozstrzygnięcie poszczególnych przypadków zależy od interpretacji sędziów. Gdyby była żwirowa pułapka, kierowca płaciłby cenę za wyjechanie poza tor. Proste".
Współcześnie na torach F1 jest coraz więcej asfaltowych poboczy, wobec czego niezmieszczenie się w łuku często uchodzi zawodnikowi niemal na sucho, albo nawet pomaga, co dodatkowo niekiedy wywołuje zamieszanie z kasowaniem czasów okrążeń w kwalifikacjach za opuszczenie trasy wszystkimi kołami. Przed ostatnim GP Meksyku słynący z kontrowersyjnych wypowiedzi szef najważniejszej serii wyścigowej świata Bernie Ecclestone wyszedł z inicjatywą otoczenia zakrętów na wszystkich obiektach ścianami.
W trakcie zawodów na Autodromo Hermanos Rodriguez trzech kierowców po wypadnięciu z pierwszego zakrętu nie chcąc stracić pozycji ścięło drugi wiraż - po trawie - i jeden dostał za to karę, a dwóch nie. W efekcie jakby tego było mało problem poboczy przyniósł zarzuty wobec sędziów o nierówne traktowanie zawodników.
Ricciardo jest przekonany, że lekarstwem na wszystko byłby coraz bardziej wycofywany żwir, na którym bolid poważnie zwalnia, a nawet potrafi się zakopać. „Jestem zwolennikiem żwirowych pułapek i tego typu rzeczy, ponieważ to porządny środek odstraszający". - mówi kierowca Red Bulla.
„Nawet jeśli przebrniesz żwir, utrzymując dobrą prędkość - i może nie stracisz aż tak dużo czasu - w chłodnicach czy na oponach zostaną ci kamyki, więc poniesiesz większe konsekwencje".
Identyczne zdanie ma szef Red Bulla - Christian Horner.
„Jest argument za żwirową pułapką, bo jeśli wylądujesz w żwirze, wówczas albo stracisz mnóstwo czasu, albo odpadniesz z wyścigu". - wskazywał Brytyjczyk.„Powinno się to rozważyć w kontekście takich zakrętów jak pierwszy łuk w Meksyku".
„Teraz mamy zbyt dużą swobodę interpretacji, bo dlaczego manewr Maxa (Verstappena) jest inny od manewru Lewisa (Hamiltona) w szykanie w Monte Carlo albo w Meksyku?"
„Ciągle rozstrzygnięcie poszczególnych przypadków zależy od interpretacji sędziów. Gdyby była żwirowa pułapka, kierowca płaciłby cenę za wyjechanie poza tor. Proste".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
7
Komentarze do:
F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
Podpisuje sie pod tym obi 2016-11-07 18:30
i nogami i penisem nawet
F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
Dawido920 2016-11-07 21:39
Trump by mury postawi na poboczachł xd
F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
Cycu 2016-11-07 21:56
No i tak powinno być, a nie wjezdzanie z duża prędkością w zakret uchodzi na sucho. Ciekawie by sie to ogladalo, tak jak kiedys. Najlepszy sezon od kiedy pamietam to 2008 bylo sporo " zwirowych pułapek " i jakoś wtedy nikt nie scinal zakretow, a pozniej to już tylko gorzej bylo, najpierw coraz brzydsze bolidy, wolniejsze i lotniska na poboczach.
F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
Guru 2016-11-08 00:50
w 100% podpisuję się pod pomysłem powrotu do żwirowych poboczy , lecz powinno to się wiązać z dużym zaostrzeniem kar dla kierowców wypychających innych na te pobocza .
F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
ppp 2016-11-08 15:20
A nie prościej - dirve throw - jak opuścił 4 kołami ? lotniska na poboczu mają ratować a nie sztucznie wyłączać z rywalizacji. Oczywiście przejazd ma mieć swoje konsekwencje ale nie koniecznie musi niszczyć sprzęt i rujnować cały wyścig.
F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
Tako 2016-11-08 15:49
Ściany niech zostaną domeną torów ulicznych. A poza tym podpisuje się pod tym.
Podobne: F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza




Podobne galerie: F1 nawoływana do postawienia na żwirowe pobocza
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Newsletter