Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów

F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów

2017-01-03 - G. Filiks     Tagi: Bolid F1, Zawieszenie, Mercedes, Formuła 1, Red Bull, Ferrari
Czołowe zespoły Formuły 1 mogą być zmuszone przebudować zawieszenie swoich bolidów nowej generacji na sezon 2017, w wyniku zgłoszenia się Ferrari do Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Część teamów - na czele z Mercedesem - rozwinęła alternatywne systemy hydrauliczne imitujące skutki działania zakazanego w połowie 2014 roku wynalazku o nazwie FRIC, który łączył przednie i tylne zawieszenie dla stabilizowania pojazdu podczas hamowania, czy skręcania.
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołówF1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Owe rozwiązania - dodatkowo zmniejszające zużycie opon - były wykorzystywane już wcześniej i niektóre stajnie przygotowywały je również do swoich tegorocznych samochodów, w bardziej zaawansowanych wersjach.

Jednak teraz stanęła pod znakiem zapytania legalność tych koncepcji.

Serwis Autosport donosi, że Ferrari pisemnie spytało FIA o zgodność z przepisami rozwiązania, które mogłoby zastąpić FRIC bez fizycznego połączenia przodu i tyłu bolidu.
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołówF1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Federacja w odpowiedzi oznajmiła, iż "prawdopodobnie" łamałoby ono punkt regulaminu zakazujący stosowania ruchomych elementów aerodynamicznych.

W związku z tym zespoły dysponujące tego rodzaju wynalazkami również weszły w dyskusję z ciałem zarządzającym.

Przypuszczalnie teraz mają dylemat, czy zmienić zawieszenie bolidu na gorsze, czy pozostać przy lepszym i ryzykować, że samochód zostanie uznany za nielegalny.
Sugeruje się, że poza Mercedesem, cała sprawa może uderzyć najbardziej w Red Bulla.
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołówF1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
9

Komentarze do:

F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów

F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
fanalonso 2017-01-03 15:31
ale ferrari to kable zero klasy ma ten zespół odkąd Arrivabene jest szefem
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Mateu 2017-01-03 17:14
@fanalonso Ty tak na poważnie czy trollujesz? Jak na poważnie to puknij się w czoło-czemu mają godzić się na to, żeby inne teamy zyskiwały przewagę w sposób sprzeczny z regulaminem? Po to jest ten regulamin (jak wszystkie inne przepisy), żeby ich przestrzegać. Jak ktoś ukradnie Ci np. rower, komputer, samochód, to też nie zgłosisz tego na policję, bo będziesz kablem i wyjdziesz na kogoś bez klasy? xD
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
To nie kablowanie 2017-01-03 17:36
tylko stosowanie sie do tego co w regulaminie, lepiej dowiedzieć sie teraz niż na testach ze coś jest zabronione.
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Jeżeli sie 2017-01-03 17:38
okaże ze to dozwolone to Ferrari juz jest w cz..... d..... :-)
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Ole 2017-01-03 17:42
Szmaciarze z ferki kable z przedłużaczem.
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
F1 Driver PL 2017-01-03 17:46
Mateu oczywiscie ze ten opryszczek gada na powaznie,on nie cierpi Ferrari odkad Telfonso odeszedł od nich,tak na marginesie to alonso to ma zero klasy bo teraz zaluje ze nie moze walczyc o majstra.
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
xsawierr 2017-01-03 22:17
Sama federacja to dno totalne bo odpowiadają,że (prawdopodobnie) czyli nie wiedzą , a po za tym łamało by zasady o zakazie ruchomych części aero , a nie zawieszenia !!! Więc cała F 1 i FIA to wielkie nie porozumienie . Siedząc w tym tyle lat i szykując rewolucję techniczną brak precyzji przepisów to kpina!
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Aktywne zawieszenia 2017-01-04 17:47
też są zakazane A jeśli nowa wersja zbliżona sposobem działania do systemu FRIC ma wpływać na poszczególne koła. To robi nam się aktywne zawieszenie.
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
FAN F1 2017-01-08 03:02
Lepiej zapytac i miec pewnosc jak pozniej obodzic sie z reka w nocniku. Teraz maja powod by pracowac nad innymi rozwiazaniami. Redbul i Merc mialo kombinowane zawieszenie i to dawalo im przewage, chyba sami widzieliscie jak ich bolidy sie zachowywaly. Tu juz nie chodzilo tylko o moc silnikow bo ta w wiekszosci bolidow byla porownywalna. Ile bolidow mialo silnik Merca ktory niby byl tak mocny a jednak zostawali mocno z tylu, to nie dawalo wam nic do myslenia?