Formuła 1  »  Aktualności F1  »  F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
			
			
			
			 
									
					
					F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
						Czołowe zespoły Formuły 1 mogą być zmuszone przebudować zawieszenie swoich bolidów nowej generacji na sezon 2017, w wyniku zgłoszenia się Ferrari do Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
Część teamów - na czele z Mercedesem - rozwinęła alternatywne systemy hydrauliczne imitujące skutki działania zakazanego w połowie 2014 roku wynalazku o nazwie FRIC, który łączył przednie i tylne zawieszenie dla stabilizowania pojazdu podczas hamowania, czy skręcania. Owe rozwiązania - dodatkowo zmniejszające zużycie opon - były wykorzystywane już wcześniej i niektóre stajnie przygotowywały je również do swoich tegorocznych samochodów, w bardziej zaawansowanych wersjach.
Jednak teraz stanęła pod znakiem zapytania legalność tych koncepcji.
Serwis Autosport donosi, że Ferrari pisemnie spytało FIA o zgodność z przepisami rozwiązania, które mogłoby zastąpić FRIC bez fizycznego połączenia przodu i tyłu bolidu. Federacja w odpowiedzi oznajmiła, iż "prawdopodobnie" łamałoby ono punkt regulaminu zakazujący stosowania ruchomych elementów aerodynamicznych.
W związku z tym zespoły dysponujące tego rodzaju wynalazkami również weszły w dyskusję z ciałem zarządzającym.
Przypuszczalnie teraz mają dylemat, czy zmienić zawieszenie bolidu na gorsze, czy pozostać przy lepszym i ryzykować, że samochód zostanie uznany za nielegalny.
	
	
	
	
						Sugeruje się, że poza Mercedesem, cała sprawa może uderzyć najbardziej w Red Bulla.
					
					
Część teamów - na czele z Mercedesem - rozwinęła alternatywne systemy hydrauliczne imitujące skutki działania zakazanego w połowie 2014 roku wynalazku o nazwie FRIC, który łączył przednie i tylne zawieszenie dla stabilizowania pojazdu podczas hamowania, czy skręcania. Owe rozwiązania - dodatkowo zmniejszające zużycie opon - były wykorzystywane już wcześniej i niektóre stajnie przygotowywały je również do swoich tegorocznych samochodów, w bardziej zaawansowanych wersjach.
Jednak teraz stanęła pod znakiem zapytania legalność tych koncepcji.
Serwis Autosport donosi, że Ferrari pisemnie spytało FIA o zgodność z przepisami rozwiązania, które mogłoby zastąpić FRIC bez fizycznego połączenia przodu i tyłu bolidu. Federacja w odpowiedzi oznajmiła, iż "prawdopodobnie" łamałoby ono punkt regulaminu zakazujący stosowania ruchomych elementów aerodynamicznych.
W związku z tym zespoły dysponujące tego rodzaju wynalazkami również weszły w dyskusję z ciałem zarządzającym.
Przypuszczalnie teraz mają dylemat, czy zmienić zawieszenie bolidu na gorsze, czy pozostać przy lepszym i ryzykować, że samochód zostanie uznany za nielegalny.
źródło: autosport.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Podobne: F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
				 FIA ostrzega przed używaniem nielegalnych zawieszeń w nowych bolidach F1 »
FIA ostrzega przed używaniem nielegalnych zawieszeń w nowych bolidach F1 »
					
					 Mercedes używa nowego triku z zawieszeniem w swoim bolidzie F1 »
Mercedes używa nowego triku z zawieszeniem w swoim bolidzie F1 »
					
					 Alfa Romeo: Czołowe zespoły F1 szybko odbudują przewagę nad resztą stawki »
Alfa Romeo: Czołowe zespoły F1 szybko odbudują przewagę nad resztą stawki »
					
					 Ecclestone: Formuła 1 naraża się na utratę zespołów »
Ecclestone: Formuła 1 naraża się na utratę zespołów »
					
				Podobne galerie: F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit Ferrari
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
 McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji [25]
McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji [25]
	
	 Grand Prix Belgii - Spa - Pitbabes [46]
Grand Prix Belgii - Spa - Pitbabes [46]
		
Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			








 
						
						 
						
						 Tapety Ferrari
						
						Tapety Ferrari  Tapety Moto Guzzi
Tapety Moto Guzzi  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? 
 
			
 
 
			