Formuła 1 » Aktualności F1 » F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów

F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Czołowe zespoły Formuły 1 mogą być zmuszone przebudować zawieszenie swoich bolidów nowej generacji na sezon 2017, w wyniku zgłoszenia się Ferrari do Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
Część teamów - na czele z Mercedesem - rozwinęła alternatywne systemy hydrauliczne imitujące skutki działania zakazanego w połowie 2014 roku wynalazku o nazwie FRIC, który łączył przednie i tylne zawieszenie dla stabilizowania pojazdu podczas hamowania, czy skręcania. Owe rozwiązania - dodatkowo zmniejszające zużycie opon - były wykorzystywane już wcześniej i niektóre stajnie przygotowywały je również do swoich tegorocznych samochodów, w bardziej zaawansowanych wersjach.
Jednak teraz stanęła pod znakiem zapytania legalność tych koncepcji.
Serwis Autosport donosi, że Ferrari pisemnie spytało FIA o zgodność z przepisami rozwiązania, które mogłoby zastąpić FRIC bez fizycznego połączenia przodu i tyłu bolidu. Federacja w odpowiedzi oznajmiła, iż "prawdopodobnie" łamałoby ono punkt regulaminu zakazujący stosowania ruchomych elementów aerodynamicznych.
W związku z tym zespoły dysponujące tego rodzaju wynalazkami również weszły w dyskusję z ciałem zarządzającym.
Przypuszczalnie teraz mają dylemat, czy zmienić zawieszenie bolidu na gorsze, czy pozostać przy lepszym i ryzykować, że samochód zostanie uznany za nielegalny.
Sugeruje się, że poza Mercedesem, cała sprawa może uderzyć najbardziej w Red Bulla.
Część teamów - na czele z Mercedesem - rozwinęła alternatywne systemy hydrauliczne imitujące skutki działania zakazanego w połowie 2014 roku wynalazku o nazwie FRIC, który łączył przednie i tylne zawieszenie dla stabilizowania pojazdu podczas hamowania, czy skręcania. Owe rozwiązania - dodatkowo zmniejszające zużycie opon - były wykorzystywane już wcześniej i niektóre stajnie przygotowywały je również do swoich tegorocznych samochodów, w bardziej zaawansowanych wersjach.
Jednak teraz stanęła pod znakiem zapytania legalność tych koncepcji.
Serwis Autosport donosi, że Ferrari pisemnie spytało FIA o zgodność z przepisami rozwiązania, które mogłoby zastąpić FRIC bez fizycznego połączenia przodu i tyłu bolidu. Federacja w odpowiedzi oznajmiła, iż "prawdopodobnie" łamałoby ono punkt regulaminu zakazujący stosowania ruchomych elementów aerodynamicznych.
W związku z tym zespoły dysponujące tego rodzaju wynalazkami również weszły w dyskusję z ciałem zarządzającym.
Przypuszczalnie teraz mają dylemat, czy zmienić zawieszenie bolidu na gorsze, czy pozostać przy lepszym i ryzykować, że samochód zostanie uznany za nielegalny.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Podobne: F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów




Podobne galerie: F1 debatuje nad legalnością zawieszeń nowych bolidów niektórych zespołów
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć