Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera
Ericsson ogłasza 'wielki przełom' Saubera

Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera

2017-11-01 - G. Filiks     Tagi: Pirelli, Opony, Formuła 1, Meksyk, Sauber, Ericsson
Sauber przyśpieszył w ostatnich wyścigach Formuły 1 po dokonaniu "przełomu" w obchodzeniu się z oponami Pirelli, twierdzi Marcus Ericsson.

Zajmujący ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów szwajcarski zespół od pewnego czasu pokazuje lepsze tempo. W zeszłotygodniowym GP Meksyku pokonał w kwalifikacjach Haasa, a w samych zawodach Ericsson prawie przez połowę dystansu jechał w punktowanej dziesiątce. Pomógł mu w tym start z dwunastego pola, spowodowany karami dla innych kierowców.
Ericsson ogłasza 'wielki przełom' SauberaEricsson ogłasza 'wielki przełom' Saubera
Szwed wypadł z TOP 10 dopiero po okresie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, który był na rękę rywalom.

Ostatecznie Ericsson nie osiągnął mety, zjeżdżając do boksów palącym się samochodem, ale przynajmniej pozostawił po sobie dobre wrażenie. 27-latek uzasadnia lepszą formę rozgryzieniem ogumienia. Choć nie tylko tym.

„W 2017 roku opony są bardziej konserwatywne, mniej delikatne i nie zużywają się tak bardzo, ale wciąż mają bardzo wąskie okno pracy, zakres, w którym zapewniają najlepszą przyczepność".
- tłumaczy.
Ericsson ogłasza 'wielki przełom' SauberaEricsson ogłasza 'wielki przełom' Saubera
„Czuję, że przez większość roku używaliśmy ich źle. W ostatnich paru tygodniach znaleźliśmy pewne rzeczy, które pomogły nam bardzo się poprawić pod tym względem. Wszystko jest uzależnione od kontrolowania temperatury ogumienia".

„Zaczęliśmy obchodzić się z oponami nieco inaczej, wprowadzać je w trochę inne temperatury i zdaje się, że sporo nam to pomaga. To dla nas wielki przełom".
Do postępu Ericssona i Saubera przyczyniły się jeszcze dwa inne elementy.

„Od Malezji mam bolid lżejszy o 7 kilogramów". - wyjawił Marcus. „Daje mi to sporo na każdym okrążeniu, 0,2 - 0,3 sekundy, w zależności od toru".

„Poza tym chłopaki z Ferrari zdołali wycisnąć nieco więcej z naszego silnika. Cały czas ścigamy się na tej samej jednostce
(zeszłorocznej - red.), ale udało się wyciągnąć z niej odrobinę lepsze osiągi".
Ericsson ogłasza 'wielki przełom' SauberaEricsson ogłasza 'wielki przełom' Saubera



źródło: motorsport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera

Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera
haha 2017-11-01 14:39
Sauber już chyba nie będzie czerwona latanią F1, to miano przejmą STR Honda i Haas
Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera
Kutas 2017-11-01 16:49
Takie newsy objawiają prawde o bide i nędzy w F1
Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera
Skurwiel 2017-11-01 16:50
To jest dowód na to że mając 100 milionów, też możesz być nędzarzem
Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera
Adrian Szyszka 2017-11-01 16:53
Torro chyba zyska więcej po stronie podwozia niż straci od mocy Hondy
Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera
Rododendron 2017-11-01 21:23
Skoro jest już mowa o oponach, to uświadomiłem sobie, że już dawno nie widziałem w użyciu kamery termowizyjnej w F1. Kiedyś, w latach ~2010/2013 często pokazywane były podczas transmisji TV ujęcia z kokpitu, które pozwalały zobaczyć, jak różnią się temperaturą elementy bolidu, ze szczególnym naciskiem na opony. Czy tego rodzaju kamery wyszły już z użycia w Formule 1? Ktoś ma może jakieś informacje na ten temat?
Ericsson ogłasza "wielki przełom" Saubera
Nie ma po co 2017-11-02 09:52
tego pokazywać, bo by wyszło, że w 18 autach na 20 opony pracują poza optymalnym oknem i by się w końcu okazało, że opony Pirelli to totalna chińszczyzna; od tylu lat nie są w stanie zrobić gum, na których da się normalnie ścigać... ŻENADA