Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10

Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10

2014-12-12 - G. Filiks     Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, Silniki
Bernie Ecclestone dowodzący Formułą 1 zapowiedział formalne zgłoszenie pomysłu powrotu na sezon 2016 do wolnossących silników V8, lub nawet V10.

Po wprowadzeniu na 2014 rok hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo 1.6 litra, bolidy F1 straciły swój charakterystyczny, głośny ryk, a sezon został zdominowany przez jeden zespół - Mercedesa. Motor niemieckiej marki okazał się mieć dużą przewagę mocy nad rywalami. Jakby tego było mało, nowe silniki są znacznie droższy od poprzednich V8, co wpędziło w poważne tarapaty finansowe najmniejsze ekipy. Temat ponownej zmiany silników jest ostatnio drążony coraz bardziej i Ecclestone będący od początku wielkim przeciwnikiem V6 turbo, chce poddać pod głosowanie propozycję rezygnacji z nowego motoru po następnym sezonie na przyszłotygodniowym zebraniu Grupy Strategicznej F1.

„Wszyscy możemy postawić całe nasze pieniądze, że Mercedes wygra również kolejny sezon, a to niezupełnie sytuacja, jakiej potrzebujemy". - tłumaczył boss F1 cytowany przez magazyn Forbes. „Oferowałem i zamierzam zaproponować oficjalnie powrót do silników wolnossących, z dołączoną jakąś hybrydą. „Producenci wtedy nazywaliby swoje jednostki 'McLaren hybrid', 'Ferrari hybrid', albo 'Williams hybrid'. Wysyłalibyśmy właściwy sygnał".

Utrzymanie hybrydowego systemu według Ecclestone'a pozwoliłoby uniknąć postrzegania powrotu do poprzednich silników jako kroku wstecz.
„Dla producentów silników to byłoby marzenie zbudować wolnossący silnik i rozwinąć go do mocy około 1000 koni mechanicznych". - przekonywał.

Spytany, czy woli wrócić do V8 czy V10, Brytyjczyk odparł: „Niech zadecydują oni (ścigający się)".

Ecclestone wyjaśnił, że do przeforsowania rezygnacji z V6 turbo wystarczy przekonać 4 z 6 zespołów wchodzących w skład Grupy Strategicznej F1. Należą do niej Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren, Williams i Lotus.Dodał, że jego zdaniem nawet Mercedes, czy Honda, która zbudowała V6 turbo dla McLarena na sezon 2015, mogliby zaakceptować zmianę motorów.

Wierzycie w realizację całego tego planu?



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
14

Komentarze do:

Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10

Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
Borowczyk. 2014-12-12 12:05
Witam właśnie oglądałem na TV Trwam wywiad z Ecclestonem dobrze że nowy sezon będą puszczać na TV Trwam i jak zawszę będę komentował Zapraszam !!
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
R.Trep.Kupica 2014-12-12 12:23
E tam nie ma to jak symulatorek
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
slakoz 2014-12-12 13:16
Odpowiedź kierowców zdaje się, że będzie oczywista. Ale w F1 nie ma wolności słowa - są pieniądze i... pieniądze.
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
riderV8 2014-12-12 14:13
Można zapomnieć, bo z tej szóstki Mercedes, McLaren i Williams będą przeciw, to dość oczywiste.
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
Tonny7 2014-12-12 14:28
Borowczyk też bym się ucieszył z transmisji w ogólnodostępnej TV Trwam, lepsze to niż w Polshicie Sport.
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
Skoczek120 2014-12-12 17:37
Ten dalej swoje... po jakiego grzyba przechodzili na V6-stki?? Jaki to miało sens, skoro już chcą kolejnych zmian?? Wypaczają rywalizację w F1 i tyle...
slawex1983
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
slawex1983 2014-12-12 18:11
Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo .... :-) Pamiętam jak Bernie mówił, że V6 wcale nie będą takie złe i że całkiem znośnie brzmią. Dla mnie są tragedią. Do niższych serii owszem - fajne małe, mocne jednostki. Do F1 jednak moim zdaniem są za małe i za słabe nie wspominając o fatalnym dźwięku. Jednak stare czasy już nie wrócą. Tego jestem pewien.
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
damian1987 2014-12-12 18:43
wielkie tak dla silniki V8 i tak jak powiedział berni już dziś wiadomo kto zdobędzie tytuł w 2015 co dla nas fanów f1 jest smutne
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
werwoolf 2014-12-12 22:51
pamieta ktos v12 w ferrari :-D
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
Skoczek120 2014-12-12 23:47
@slawex1983 - nie byłyby co ciekawe takie słabe, gdyby nie miały tyle elektroniki, a przede wszystkim tego gównianego ERS-u. ;-) Dodatkowo dochodzą te kretyńskie ograniczenia, które uniemożliwiają kręcenie motoru do maksymalnych obrotów ze względu na dbałość o żywotność. Oczywiście ta jednostka nigdy nie będzie godna V8-ki i V10-tki - ale byłoby lepiej, gdyby nie te absurdy. Obecnie mamy parodię w kwestii zarówno dźwięku, jak i widowiska. Na przestrzeni 10 lat F1 sięgnęła niestety dna i nie ma się co dziwić, że traci popularność. Będzie dalej tracić, dopóki będziemy mieli takie absurdalne regulacje... ;-)
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
ppp444 2014-12-13 10:06
tym razem popieram pomysł Berniego. Powrót do V8 lub V10 przywróci F1 dawną świetność
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
rbb 2014-12-13 13:04
@slawex1983 V6 są słabe? co Ty gadasz! Posłuchaj wypowiedzi kierowców. Te jednostki mają większy potencjał niż V8, V10 czy V12, wystarczy tylko zmienić przepisy odnośnie limitu jednostek, obrotów i przepływu paliwa, a nie od razu zmieniać silniki. "Gdyby nie ograniczenie przepływu paliwa nowe jednostki 1.6 V6 turbo, zdaniem Farice'a Loma zajmującego się silnikami z ramienia FIA,mogłyby generować moc nawet 2000 KM."
slawex1983
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
slawex1983 2014-12-13 16:50
@rbb co nie zmienia faktu, że obecnie są za słabe jak na F1. Zgadzam się z wami, że nie byłoby tak źle, gdyby nie bezsensowne ograniczenia typu przepływ paliwa, obroty. Przepisy powinny być proste i jasne. Bolid dostaje na wyścig nie więcej jak 100 kg paliwa i niech kierowca robi z tym co chce. Jak jest głupi, to niech ciśnie na na maksa i po dwudziestu kółkach skończy mu się paliwo. Za to jaka byłaby walka przy próbach wyprzedzania i kalkulacja paliwa. Teraz jadą trochę jak na autopilocie bez większych "zrywów".
Diesel Power
Ecclestone zaproponuje powrót w F1 do silników V8 lub V10
Diesel Power 2014-12-13 18:05
Na 100% większością odrzucą ten pomysł, ale lepszym pomysłem byłoby poluzowanie przepisów związanych z ilością spalanego paliwa, z ilością dostępnych jednostek i innymi ograniczeniami aktualnych jednostek. Co z tego, że mają potencjał, jak nie można go wykorzystać. To nie jest droga publiczna, gdzie nie wykorzysta się potencjału potężnych silników, tylko tor wyścigowy, gdzie wygrywa szybszy. Z drugiej strony Mercedes ma pewnie na tyle dopracowaną jednostkę pod względem mocy, że zniesienie tych limitów tylko by im pomogło. Na całkowitą zmianę jednostek napędowych, zespoły mogłyby się zgodzić nie prędzej niż na 2018-2019 rok, tak żeby koszta budowy V6 turbo się zamortyzowały.