Formuła 1 » Aktualności F1 » Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów

Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
2015-04-24 - G. Filiks Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, Silniki
Bernie Ecclestone kierujący Formułą 1 zaoferował skonstruowanie w jego serii odrębnego silnika o charakterze budżetowym dla prywatnych zespołów.
84-letni Brytyjczyk niedawno zgodził się na podrasowanie obecnych jednostek napędowych V6 turbo do 1000 koni mechanicznych na sezon 2017 zamiast wracania do poprzednich motorów V8, ale jednocześnie wyraził obawy o kontynuację problemów z kosztami przy takim rozwiązaniu. Teraz Ecclestone zaproponował wprowadzenie do F1 za dwa lata jednego taniego silnika w innej specyfikacji z myślą o prywatnych teamach.
Mówi się, że mogłoby to być wolnossące V8 z KERS lub V6 twin-turbo.
„Nigdy nie chciałem wracać do starych V8, pragnąłem pojawienia się w F1 jednego silnika oferowanego powiedzmy za 10 procent kwoty, jaką wydają producenci V6 turbo". - tłumaczył boss królowej sportów motorowych. „Byłaby to jednostka w innej specyfikacji, tym samym tańsza. Jeżeli pomysł się spodoba, w porządku. Jeśli natomiast producenci zechcą dostarczać V6 turbo prywatnym ekipom za realne pieniądze, wtedy też będzie OK".
Spytany, jak silniki w dwóch różnych specyfikacjach mogą jednocześnie być wykorzystywane w F1, Ecclestone odparł: „W przeszłości już mieliśmy naraz turbodoładowane i wolnossące".
Natychmiastowe poparcie Red Bulla i Force India
Idea udostępniania prywatnym zespołom taniego, jednakowego silnika co ciekawe już zyskała poparcie samego Red Bulla, a także Force India.
Mówi się, że ów motor mogłoby opracować Renault i jeżeli przepisy gwarantowałyby mu konkurencyjność w porównaniu z "fabrycznymi" V6 turbo, byłby to sposób Red Bulla na odzyskanie formy.
„To interesujący projekt". - mówił szef Czerwonych Byków, Christian Horner. „Powinniśmy dobrze mu się przyjrzeć, przeanalizować 'za i przeciw'.„Myślę, że Renault na pewno rozważyłoby zbudowanie takiego silnika, choć to bardziej pytanie do nich niż do mnie".
84-letni Brytyjczyk niedawno zgodził się na podrasowanie obecnych jednostek napędowych V6 turbo do 1000 koni mechanicznych na sezon 2017 zamiast wracania do poprzednich motorów V8, ale jednocześnie wyraził obawy o kontynuację problemów z kosztami przy takim rozwiązaniu. Teraz Ecclestone zaproponował wprowadzenie do F1 za dwa lata jednego taniego silnika w innej specyfikacji z myślą o prywatnych teamach.
Mówi się, że mogłoby to być wolnossące V8 z KERS lub V6 twin-turbo.
„Nigdy nie chciałem wracać do starych V8, pragnąłem pojawienia się w F1 jednego silnika oferowanego powiedzmy za 10 procent kwoty, jaką wydają producenci V6 turbo". - tłumaczył boss królowej sportów motorowych. „Byłaby to jednostka w innej specyfikacji, tym samym tańsza. Jeżeli pomysł się spodoba, w porządku. Jeśli natomiast producenci zechcą dostarczać V6 turbo prywatnym ekipom za realne pieniądze, wtedy też będzie OK".
Spytany, jak silniki w dwóch różnych specyfikacjach mogą jednocześnie być wykorzystywane w F1, Ecclestone odparł: „W przeszłości już mieliśmy naraz turbodoładowane i wolnossące".
Natychmiastowe poparcie Red Bulla i Force India
Idea udostępniania prywatnym zespołom taniego, jednakowego silnika co ciekawe już zyskała poparcie samego Red Bulla, a także Force India.
„To interesujący projekt". - mówił szef Czerwonych Byków, Christian Horner. „Powinniśmy dobrze mu się przyjrzeć, przeanalizować 'za i przeciw'.„Myślę, że Renault na pewno rozważyłoby zbudowanie takiego silnika, choć to bardziej pytanie do nich niż do mnie".
źródło: adamcooperf1.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
Podobne: Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów



Podobne galerie: Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć