Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów

Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów

2015-04-24 - G. Filiks     Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, Silniki
Bernie Ecclestone kierujący Formułą 1 zaoferował skonstruowanie w jego serii odrębnego silnika o charakterze budżetowym dla prywatnych zespołów.

84-letni Brytyjczyk niedawno zgodził się na podrasowanie obecnych jednostek napędowych V6 turbo do 1000 koni mechanicznych na sezon 2017 zamiast wracania do poprzednich motorów V8, ale jednocześnie wyraził obawy o kontynuację problemów z kosztami przy takim rozwiązaniu. Teraz Ecclestone zaproponował wprowadzenie do F1 za dwa lata jednego taniego silnika w innej specyfikacji z myślą o prywatnych teamach.

Mówi się, że mogłoby to być wolnossące V8 z KERS lub V6 twin-turbo.

„Nigdy nie chciałem wracać do starych V8, pragnąłem pojawienia się w F1 jednego silnika oferowanego powiedzmy za 10 procent kwoty, jaką wydają producenci V6 turbo". - tłumaczył boss królowej sportów motorowych. „Byłaby to jednostka w innej specyfikacji, tym samym tańsza. Jeżeli pomysł się spodoba, w porządku. Jeśli natomiast producenci zechcą dostarczać V6 turbo prywatnym ekipom za realne pieniądze, wtedy też będzie OK".

Spytany, jak silniki w dwóch różnych specyfikacjach mogą jednocześnie być wykorzystywane w F1, Ecclestone odparł: „W przeszłości już mieliśmy naraz turbodoładowane i wolnossące".

Natychmiastowe poparcie Red Bulla i Force India

Idea udostępniania prywatnym zespołom taniego, jednakowego silnika co ciekawe już zyskała poparcie samego Red Bulla, a także Force India.
Mówi się, że ów motor mogłoby opracować Renault i jeżeli przepisy gwarantowałyby mu konkurencyjność w porównaniu z "fabrycznymi" V6 turbo, byłby to sposób Red Bulla na odzyskanie formy.

„To interesujący projekt". - mówił szef Czerwonych Byków, Christian Horner. „Powinniśmy dobrze mu się przyjrzeć, przeanalizować 'za i przeciw'.„Myślę, że Renault na pewno rozważyłoby zbudowanie takiego silnika, choć to bardziej pytanie do nich niż do mnie".



źródło: adamcooperf1.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
13

Komentarze do:

Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów

Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
Dlaczego miał by 2015-04-24 18:35
to być renault. A może mercedes. Znowu zaczyna eis polityka. Nisko budżetowy silnik będzie słabszy. a więc zepchnie te stajnie na sam dół klasyfikacji Bolidy z v8 będą cięższe, sam silnik będzie cięższy, potrzeba będzie więcej paliwa itd. RBR nie wróci tak do formy. Tym bardziej, że w czasie na który powołuje się Berni silniki v8 zostały wyparte przez v6 turbo.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
f1cc 2015-04-24 18:54
Niskobudżetowe V8 nie da rady 1000KM V6 turbo.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
Adrza1 2015-04-24 19:09
a może stare V10 im dać? albo jakiś silnik z auta drogowego? 3.8 z mcLarena P1 podciągnięte pod 900KM
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
riderV8 2015-04-24 19:38
Żaden silnik z samochodu drogowego, choćby był to P1, nie wytrzymałby nawet 1/3 wyścigu. I wymiana gratów na mocniejsze niewiele by tu pomogła.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
OBIGO 2015-04-24 20:08
Po pierwsze bolidy z V8 wcale nie były cięższe od obecnych V6 TURBO ponieważ baterie swoje ważą, a i dopuszczalna waga auta z kierowcą została na ten sezon zwiększona ponieważ sporo zespołów miało problem w zmieszczeniu się w limicie po wprowadzeniu nowych silników. Po drugie V8 w tak komercyjnym sporcie jak f1 nie ma już raczej racji bytu, trzeba pamiętać dla koncernów samochodowych jest to tylko marketing. Po trzecie V6 TWIN-TURBO było by idealnym rozwiązanie. Spokojnie z silnika np. 2l V6 z podwójną turbiną wyciągnie się nawet i 1200KM.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
panafinea 2015-04-24 21:42
30 lat nazad, w F1 z 1.5 litrowych silników doładowanych wyciągano 1500 KM w Q i 1200 w wyścigu. O czym Ty w ogóle mówisz; 2.0 V6 ??? Po co w ogóle komentować idiotę i kutwę B.E. Przecież dla niego istnienie F1 jest tylko i wyłącznie po to, aby doić z niej kasę. Wszystko, czym kieruje się, to lichwa kasy dla siebie, no i swoich mocodawców takich samych lichwiarzy.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
henry 2015-04-24 22:19
Ostatnie v8 miało 800 km przy 18000 obr a mogło wykręcać 25000. Jaką mogło mieć moc przy takich obrotach?
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
henry 2015-04-24 22:28
W moto gp słabsze zespoły mają fory w postaci lepszych opon i większej mocy itp w celu wyrównania stawki. W chwili gdy zaczynają wygrywać wchodzą na zasady ogólne.Może w tą stronę?
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
OBIGO 2015-04-24 23:51
@panafinea Tak tylko te silniki sprzed 30 lat odpowiednio wytrzymały kilka okrążeń kwalifikacyjnych oraz 1 wyścig. Dzisiaj jeden silnik musi wytrzymać 5 całych weekendów wyścigowych. Pamiętaj też że obecne V6 TURBO-HYBRYDA ponad 600KM wytwarza silnik spalinowy i ok 200 silniki elektryczne, a i tak trudno na nich przejechać cały sezon.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
Jeśli weszło 2015-04-25 12:00
by gołe v8. I było to rozwiązanie korzystniejsze to po co mercedes czy ferrari miało by się pchać w bardziej kosztowną i kłopotliwą v 6 hybrydę. RBR widzi dla siebie szansę ale problem może zobaczyć mercedes czy ferrari. Zespoły i tak się nie dogadają więc nie ma co bardzo tego rozważać. Wprowadzenie gołych v8 czy nawet z ers spowoduje powrót do tego co było wcześniej. Więc po co ta cała rewolucja i kupa szmalu wydana na nowe motory. Wielu w tym fia się na to nie zgodzi. No chyba, że zrobią tak, że to nie zespoły będą mogły wybierać. na jakim silniku chcą jechać. Tylko będzie mogło na nim jeździć ileś zespołów od końca. Powiedzmy ostatnie 6 zespołów na koniec tego sezonu mogło by taki silnik mieć. Zdobycie pozycji w następnym sezonie wyżej niż 6 oznaczało by konieczność zamontowania hybrydy turbo. Ale to też nie do końca dobry patent bo przejścia między hybrydą a zwykłym v 8 wymagało by totalnej przebudowy auta co sezon. A co za tym idzie kolejne koszty.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
panafinea 2015-04-25 22:01
@OBIGO: to było 30 lat temu. To są czasy starożytne w dziedzinie technologii, materiałoznawstwa, stopów metali, tworzyw kompozytowych. Zupełnie nie do porównania z dniem dzisiejszym. Ograniczenia / w tym ilości silników/sezon/ stworzono pod tych, których nie powinno w ogóle być w F1. Ta seria to jest top gun tego sportu, przynajmniej taka być powinna. Co mamy ? Płatni kierowcy, wtrynianie płacącego kierowcy z GP2 w treningi /Lotus/, wieczne problemy z "drobnymi"."Zespoły", które przystępują do F1 nie mają kapitału NIEZBĘDNEGO do UCZESTNICTWA i rywalizacji na POZIOMIE NIEZBĘDNYM, aby być traktowanymi poważnie i mieścić się w jej standardach. F1 nie jest dla wszystkich, którzy chcom do niej wejść. Warto to sobie uzmysłowić, bo właśnie przez takie zarządzanie F1 mamy, to co mamy. To ma być sport elitarny. Owszem, jakieś granice być muszą, ale nie 30, 50, czy 80 mln $, bo to śmieszne kwoty i tylko ją uwsteczniają i ośmieszają. Tego jesteśmy właśnie świadkami.
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
FAN F1 2015-04-26 01:48
To ze kierowca placil za mozliwosc startow w biedniejszej stajni to nie nowosc, tak nawet bylo 30 lat temu. Pomysl Berniego jest dobry pod warunkiem ze to beda silniki czolowych zespolow. Czekam co na taki pomysl odpowie konkretnie Nicki Lauda, to on jest prekursorem podobnych pomyslow i w swoich czasach byl znakomitym kierowca, mechanikiem i menagerem
Ecclestone proponuje standardowy silnik w F1 dla prywatnych zespołów
Przecież już 2015-04-26 07:25
dzisiaj biedne teamy mają silniki czołowych zespołów. Większość mercedes i sauber ferrari. O manorze nie wspominam bo to dno. Nic to im nie daje. Bo silnik to nie wszystko. Potrzeba jeszcze więcej kasy na rozwój bolidu. Nawet williamms tak dobry w zeszłym roku przegrywa dziś z ferrari. I sami mówią, że i tak się cieszą z miejsca jakie mają ze swoim budżetem. Podsumowując nawet jednakowy silnik biednym stajniom nic nie da. I tak będą w ogonie daleko za najlepszymi. F1 to może sport elitarny. Ale elity nie chcą tam się ścigać. Czołowe bogate koncerny samochodowe mają to gdzieś. Ferrari jest wierne od początku. A reszta ściga się w celach wyłącznie marketingowych. Jak pasuje to startują jak nie pasuje to odchodzą. Koszty gigantyczne a zysk marketingowy nie wielki. Mercedes za kilka lat po zdobyciu kilku tytułów znowu może odejść. Wystarczy, że zarząd się zmieni.