Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ecclestone ostrzega F1 przed rozłamem i powstaniem konkurencyjnej serii
Ecclestone ostrzega F1 przed rozłamem i powstaniem konkurencyjnej serii

Ecclestone ostrzega F1 przed rozłamem i powstaniem konkurencyjnej serii

2018-03-23 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, Bernie Ecclestone, Toto Wolff, Ferrari, Mercedes
Ferrari może opuścić Formułę 1 razem z Mercedesem i otworzyć wspólnie z nim konkurencyjne mistrzostwa, ostrzega były szef królowej sportów motorowych Bernie Ecclestone.

Dwa najlepsze zespoły przeciwstawiają się planom reform F1 kreślonym przez nowego właściciela cyklu, amerykańską spółkę Liberty Media. Ferrari ponownie otwarcie mówi o możliwości odejścia z czempionatu.
Ecclestone ostrzega F1 przed rozłamem i powstaniem konkurencyjnej seriiEcclestone ostrzega F1 przed rozłamem i powstaniem konkurencyjnej serii
Ecclestone powtarza, że groźba włoskiej marki nie powinna być lekceważona - i straszy perspektywą rozłamu w najważniejszej serii wyścigowej świata, który już wisiał nad nią w 2009 roku.

„Rozmawiając z takimi ludźmi jak Sergio (Marchionne, prezes Ferrari - red.) i Toto (Wolff, szef Mercedesa w F1 - red.) widzi się, że to nie idioci". - cytuje Ecclestone'a portal Motorsport.com. „Rozważą, czy będzie lepiej dla wszystkich odejść i zrobić własną serię. Albo czy potrzeba nadzoru FIA? Ludzie zaczną się zastanawiać, co robić".

„Kłopot jest teraz taki, że Sergio wyszedł i powiedział »Gdy zobaczę cię następnym razem, dostaniesz w twarz«. I musisz od niego dostać. Sergio nie jest gościem, który obraca groźbę w żart i ucieka".
Mercedes potwierdza

Możliwość powstania alternatywnej F1 potwierdza Mercedes.

„Perspektywa zrobienia czegoś innego jest realna. Może się tak stać, jeśli nasze wizje nie staną się zbieżne".
- cytuje Wolffa brytyjski dziennik The Guardian.„Marchionne ma jasną wizję, co Formuła Jeden powinna przedstawiać dla Ferrari - purystyczny sport, który nie jest kanałem zakupowym. Silnie namawiałbym wszystkich udziałowców mistrzostw, aby nie próbowali go prowokować".

„Zgadzam się z większością rzeczy, o których mówi Sergio, bo Formuła 1 ma określone DNA i jest sportem, który musi trzymać się swoich korzeni. Tak więc nie zadzierajcie z Sergio Marchionne. F1 potrzebuje Ferrari znacznie bardziej niż Ferrari potrzebuje F1".„Zrobię wszystko, aby nasze wizje stały się zbieżne, dążąc do porozumienia i akceptując kompromis".
- dodał.

Liberty Media chce m. in. uprościć i bardziej ujednolicić silniki, zmniejszyć lub odebrać specjalne premie największym teamom przy corocznym podziale dochodów F1, czy wreszcie wprowadzić limit budżetowy. Wszystko dla wyrównania szans ekip, w imię ciekawszej rywalizacji.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Land Rover Defender na planie filmu o Jamesie Bondzie


źródło: motorsport.com, The Guardian

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Ecclestone ostrzega F1 przed rozłamem i powstaniem konkurencyjnej serii

Ecclestone ostrzega F1 przed rozłamem i powstaniem konkurencyjnej serii
haha 2018-03-23 11:16
i dobrze niech idą ,będą mieli mistrzostwa 4 bolidów hahahahahahahahaha a właściwie 2 bo będzie lider i przydupas. A tak poważnie to LM powinno zatrudnic ludzi z Dorny ,oni uzdrowili MotoGP ,tam była podobna sytuacja z Hondą i Yamahą.Dorna wsparła małe,prywatne zespoły ,bo koncerny maja kasę i największych sponsorów,ustandaryzowali elektronikę ,która robiła przewagę najbogatszych.Dorna pokrywa koszty zakupu motocykli przez prywatne zespoły po 2,2 mln za sztukę od dowolnego producenta,kwestią dogadania się między stronami jest czy są to maszyny aktualne czy roczne.W F1 powinien funkcjonować podobny system: niech producenci dalej rozwijaja obecne silniki,silnik który nie wygrał wyścigu lub nie zdobył 3 podiów w sezonie w kolejnym ma 2-krotnie większy limit czyli po 6 ,a nowy producent bez limitu ; obebrać specjalne premie za marki producentom ,w zamian niech zwieksza cenę za silniki np do 30mln dla zespołu i pokrywa to zarządca jak w MotoGP np jak Ferrari bedzie miało 3 klientów to dostaja 90 mln.Małe zespoły bedą miec więcej kasy na bolid.i na koniec wprowadzić standardowe aktywne zawieszenie, bo to właśnie ten obszar a nie silnik czy aero robi tak dużą różnice między zespołami i pochłania kupę kasy