Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego

Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego

2015-05-19 - G. Filiks     Tagi: Bernie Ecclestone, Formuła 1, Helmut Marko, Silniki, V6 turbo
Formuła 1 jeżdżąc na obecnych, hybrydowych silnikach V6 turbo nie rozwija żadnej nowej technologii nadającej się do jednostek napędowych wykorzystywanych w autach drogowych, powiedział jej szef Bernie Ecclestone.

84-letni Brytyjczyk, który jest zdeklarowanym przeciwnikiem wprowadzonych w 2014 roku "ekologicznych" motorów, nie zdołał namówić na pozbycie się ich podczas ostatniego zebrania Grupy Strategicznej F1. Zaplanowano tylko, że od sezonu 2017 będą pracować na wyższych obrotach dziękowi powrotowi do sześciostopniowej skrzyni biegów, co ma poprawić cichy odgłos, jakim zniechęcają kibiców.

Ecclestone jednak nadal publicznie krytykuje V6 turbo.

Powołując się na anonimowego pracownika u "wielkiego producenta" stwierdził, iż rozwiązania w tych silnikach istotnie ograniczające spalanie, którymi chwali się m. in. Mercedes, są bezużyteczne dla przemysłu samochodowego.

„Dziś silniki odgrywają najważniejszą rolę w F1. Nie sądzę, byśmy potrzebowali tak skomplikowanych jednostek napędowych".
- mówił włoskiemu magazynowi Autosprint. „Pewien przyjaciel - którego tożsamości nie ujawnię, ale zdradzę, że pracuje dla wielkiego producenta - powiedział mi, że rozwiązania techniczne w obecnych hybrydach w F1 nigdy nie trafią do samochodów drogowych.

„Te silniki nie pomagają Formule Jeden w żaden sposób".
- kontynuował Ecclestone. „Nie są korzystne dla widowiska, ani nie sprzyjają zespołom w znajdowaniu sponsorów oraz inwestowaniu. Teraz teamy muszą płacić dużo więcej za motory niż w erze wolnossących V8.
„Oczywiście możemy jeździć na dużo tańszych silnikach, zapewniających te same osiągi, lecz producenci tego nie chcą".
- żalił się.W ostatnich dniach to samo powiedział konsultant Red Bulla - Helmut Marko.

Austriak podsumował: „Te silniki nie nadają się do Formuły 1, ale przez to jak są skomplikowane, jednocześnie nie da się wykorzystać ich w przemyśle samochodowym".



źródło: Autosprint, APA

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
9

Komentarze do:

Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego

Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
Skoczek120 2015-05-19 14:01
No to po jakiego grzyba były wprowadzone?? ;-) Coraz bardziej uświadczam się w przekonaniu, że dominacja Merca nie jest przypadkiem i wszystko zostały dobrze zaplanowane. ;-) Zapomnieli jednak o jednym... na tym wszystkim F1 straciła swój poziom, prestiż i popularność... ;-)
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
xsawierr 2015-05-19 14:30
Nie nadaje to się Eclestone,a V6 turbo są lepsze od V8. Mają dużo więcej mocy i trzy razy większy moment obrotowy.Przy wyższych obrotach będą super brzmiały.W motocyklach jest tylko 4 cylindry,a wyją lepiej niż wolnossące V8
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
xsawierr 2015-05-19 14:31
I jeszcze jedno V6 w końcu pokonały RBR,a oto chodzi by zniszczyć puszki!!!
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
f1cc 2015-05-19 15:11
Wprowadzenie V6 turbo to same plusy: wyższy moment obrotowy, lepsze przyspieszenie,wyższe prędkości maksymalne, większa moc, dominacja Mercedesa dzięki której mój ulubiony kierowca Hamilton może komfortowo wygrywać oraz zdetronizowanie pseudo zespołu Red bull racing który stał się jeżdżąca szykaną ( A TACY MĄDRZY BYLI).
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
silvestre1 2015-05-19 15:30
@xsa.......W "Buldogu" jest jeden cylinder a hałas robi za sto, młot pneumatyczny robi hałas i Ty też robisz hałas - tylko KTO chce to słuchać? Dziadek ma 200% racji, bo mimo wieku pamięta ściganie, tory i przepis który mówi, że wygrywa lepszy sportowiec a nie lepszy urzędnik. Czy Masz pojęcie ile punktów zawiera regulamin obecnej F1 , ile Kodeks Drogowy (nasz krajowy) , ile Kodeks Karny (też może być polski) - pewnie nie, bo i po co? A właśnie urzędnicy i tzw. litera prawa grzebią sporty ekstremalne, bo za wszystkim stoi CZŁOWIEK z krwi i kości i ON jest odpowiedzialny... P.S. Wypadki są wszędzie...
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
lobek12 2015-05-19 16:16
Ten sport wymiera śmierciom naturalną i nawet zmiana na v8 go nie podratuje,młodzi nie mają kasy na wyścigi a stara gwardia wymiera no i jeszcze internet nie pamiętam kiedy oglądałem wyścig w tv.Oni ogólnie nie idą z biegiem czasu.
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
Skoczek120 2015-05-19 19:17
@f1cc - mogłeś od razu napisać, że zmiany są na lepsze, bo twój idol wygrywa. ;-) Gdyby tak nie było zapewne inaczej byś pisał. ;-)
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
FAN F1 2015-05-20 01:06
Xsawierr czy ty wiesz co piszesz? 4 cylindry brzmia lepiej od wysokoobrotowych V8? slyszales kiedykolwiek na zywo bolid F1 V8? Przestan palic to co palisz a co do V6 turbo to nigdy nie bedzie brzmialo dobrze a to z tego prostego powodu ze ma turbo ktore mocno tlumi wydech. Zrob prosty test, sprawdz jaki odglos bez wydechu ma zwykly Golf 1.9 diesel a jaki ma 1.9 tdi i juz masz odpowiedz.
Ecclestone: Hybrydy V6 turbo w F1 bezużyteczne dla przemysłu samochodowego
Tutaj dziadek 2015-05-21 09:13
ma rację. Hybryda to przerost formy nad treścią. O ile w mieście, gdzie mamy sporo hamowań to się jakoś sprawdza. O tyle gdzieś na autostradzie to całe ustrojstwo to zbędny bez użyteczny ciężar. Nikt oczywiście nie dodaje, ile kosztuje środowisko wytwarzanie baterii i ich utylizacja. Bo przecież hybrydy są ekologiczne. Audi zbudowało hybrydę na bazie 80 tki tdi już w roku 92. Jednak projekt nie był rozwijany bo to się nie opłacało. Lexus gs 350 h pali w mieście 7 litrów to mało fakt. Ale na autostradzie jest prawdziwym smokiem. Jadąc wcale nie z najwyższą szybkością a wyciąga chyba nie całe 200 km/h. Łatwo osiągnąć spalanie 16 l na 100 km i więcej. Dodając do tego problemy ekologii z wytwarzaniem i utylizacją baterii a także mniejszy np. bagażnik, wyższą cenę pojazdu, większy ciężar. Bilans dla hy7brydy jest fatalny.