Formuła 1 » Aktualności F1 » Dwa obowiązkowe pit-stopy w wyścigach F1 na horyzoncie

Dwa obowiązkowe pit-stopy w wyścigach F1 na horyzoncie
W przyszłym miesiącu odbędzie się głosowanie nad pomysłem wprowadzenia dla kierowców Formuły 1 na sezon 2014 obowiązku wykonywania podczas wyścigów co najmniej dwóch pit-stopów.
Przez ostatnie lata zawodnicy musieli zaliczać przynajmniej jeden postój, ponieważ byli zobowiązani użyć w trakcie wyścigu obu mieszanek opon. Wyjątek stanowiły deszczowe rundy. Idea obowiązkowych dwóch pit-stopów pojawiła się z inicjatywy firmy Pirelli, która mając dość ostrej krytyki od kierowców i zespołów za niską wytrzymałość swojego ogumienia, zapowiedziała przygotowanie na przyszły rok opon, które pozwolą pokonać dystans zawodów z zaledwie jednym pit-stopem. Dzięki obowiązkowi dwóch postojów, mimo nad wyraz trwałego ogumienia wyścigi pozostałyby ciekawe. Dodatkiem do tej propozycji jest wprowadzenie ograniczeń związanych z długością przejazdów na jednym komplecie opon. Zestaw twardszej mieszanki kierowcy musieliby wymienić najpóźniej po pokonaniu połowy wyścigu, bardziej miękkiej po zaliczeniu na niej najwyżej 30% dystansu zawodów.
Nowe przepisy zostaną najpierw poddane pod debatę Komisji F1. Jeżeli ta je poprze, ostateczną decyzję, czy wejdą w życie, podejmie Światowa Rada Sportów Motorowych.
Przez ostatnie lata zawodnicy musieli zaliczać przynajmniej jeden postój, ponieważ byli zobowiązani użyć w trakcie wyścigu obu mieszanek opon. Wyjątek stanowiły deszczowe rundy. Idea obowiązkowych dwóch pit-stopów pojawiła się z inicjatywy firmy Pirelli, która mając dość ostrej krytyki od kierowców i zespołów za niską wytrzymałość swojego ogumienia, zapowiedziała przygotowanie na przyszły rok opon, które pozwolą pokonać dystans zawodów z zaledwie jednym pit-stopem. Dzięki obowiązkowi dwóch postojów, mimo nad wyraz trwałego ogumienia wyścigi pozostałyby ciekawe. Dodatkiem do tej propozycji jest wprowadzenie ograniczeń związanych z długością przejazdów na jednym komplecie opon. Zestaw twardszej mieszanki kierowcy musieliby wymienić najpóźniej po pokonaniu połowy wyścigu, bardziej miękkiej po zaliczeniu na niej najwyżej 30% dystansu zawodów.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dwa obowiązkowe pit-stopy w wyścigach F1 na horyzoncie
Podobne: Dwa obowiązkowe pit-stopy w wyścigach F1 na horyzoncie




Podobne galerie: Dwa obowiązkowe pit-stopy w wyścigach F1 na horyzoncie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć