Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Decyzja ws. ograniczenia kosztów w F1 najpóźniej 30 czerwca
			
			
			
			 
									
					
					Decyzja ws. ograniczenia kosztów w F1 najpóźniej 30 czerwca
						Wczoraj w Paryżu odbyło się posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych. Rozmowy dotyczyły przede wszystkim planowanego ograniczenia kosztów w Formule 1. Żadnych wiążących decyzji nie podjęto, aczkolwiek takowe mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.
Zmniejszyć koszty w F1 chce większość zespołów - łącznie z Ferrari, które ostatnio stanowczo wzywało do uczynienia takiego ruchu. Od sezonu 2013 obowiązywać ma coś na wzór Porozumienia o Ograniczeniu Zasobów (RRA), choć w nieco ulepszonej formie. Sprawdzać, czy teamy przestrzegają podpisanych restrykcji, będzie tym razem Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA). „Celem całego przedsięwzięcia jest pomożenie małym ekipom rywalizować na równych warunkach i zasadach". - czytamy w oświadczeniu Światowej Rady Sportów Motorowych. Nieprzychylne kontroli FIA są Red Bull Racing i Toro Rosso, bądź co bądź pomysł najprawdopodobniej doczeka się realizacji. Ostateczne rozstrzygnięcia nadejdą najpóźniej 30 czerwca, a więc wtedy, kiedy zespołom musi zostać przedstawiona ostateczna wersja przepisów na przyszłoroczne mistrzostwa. Obawy o koszty wynikają w dużej mierze z planowanego wprowadzenia od sezonu 2014 nowych, turbodoładowanych silników V6. Jednostki te mają być droższe i stanowić duże obciążenie dla ekip środka oraz końca stawki.
Pomysłem Renault na finansowe odciążenie teamów jest umożliwienie dostawcom motorów zaopatrywanie w swe produkty więcej niż trzy stajnie. FIA rozważa tę propozycję, aczkolwiek prezydent Federacji - Jean Todt rozmawiając z serwisem Autosport wyjaśniał, że spróbuje zaradzić rosnącym kosztom zakupu silników inaczej.
	
	
	
	
						Todt zamierza z rok na rok zaostrzać przepisy dotyczące tego, ile silników kierowca będzie mógł przepisowo wykorzystać w sezonie. Choć motory staną się droższe, teamy kupią ich mniej, dzięki czemu rachunek się wyrówna. „Teraz zawodnik jeździ na ośmiu jednostkach napędowych, w sezonie 2014 będzie miał ich do dyspozycji pięć, a w 2015 cztery". - tłumaczył Francuz.
					
					
Zmniejszyć koszty w F1 chce większość zespołów - łącznie z Ferrari, które ostatnio stanowczo wzywało do uczynienia takiego ruchu. Od sezonu 2013 obowiązywać ma coś na wzór Porozumienia o Ograniczeniu Zasobów (RRA), choć w nieco ulepszonej formie. Sprawdzać, czy teamy przestrzegają podpisanych restrykcji, będzie tym razem Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA). „Celem całego przedsięwzięcia jest pomożenie małym ekipom rywalizować na równych warunkach i zasadach". - czytamy w oświadczeniu Światowej Rady Sportów Motorowych. Nieprzychylne kontroli FIA są Red Bull Racing i Toro Rosso, bądź co bądź pomysł najprawdopodobniej doczeka się realizacji. Ostateczne rozstrzygnięcia nadejdą najpóźniej 30 czerwca, a więc wtedy, kiedy zespołom musi zostać przedstawiona ostateczna wersja przepisów na przyszłoroczne mistrzostwa. Obawy o koszty wynikają w dużej mierze z planowanego wprowadzenia od sezonu 2014 nowych, turbodoładowanych silników V6. Jednostki te mają być droższe i stanowić duże obciążenie dla ekip środka oraz końca stawki.
Pomysłem Renault na finansowe odciążenie teamów jest umożliwienie dostawcom motorów zaopatrywanie w swe produkty więcej niż trzy stajnie. FIA rozważa tę propozycję, aczkolwiek prezydent Federacji - Jean Todt rozmawiając z serwisem Autosport wyjaśniał, że spróbuje zaradzić rosnącym kosztom zakupu silników inaczej.
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Decyzja ws. ograniczenia kosztów w F1 najpóźniej 30 czerwca
Podobne: Decyzja ws. ograniczenia kosztów w F1 najpóźniej 30 czerwca
				 Todt: Formuła 1 nie będzie elektryczna »
Todt: Formuła 1 nie będzie elektryczna »
					
					 Todt chce odebrać Ferrari prawo weta w F1 »
Todt chce odebrać Ferrari prawo weta w F1 »
					
					 FIA chce więcej awarii w czołówce Formuły 1 »
FIA chce więcej awarii w czołówce Formuły 1 »
					
					 FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1 »
FIA chce jednej formuły silnikowej dla F1 i LMP1 »
					
				Podobne galerie: Decyzja ws. ograniczenia kosztów w F1 najpóźniej 30 czerwca
				 GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
					
					 GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
					
					 GP Australii 2019 - wyścig »
GP Australii 2019 - wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć




 Jean Todt
Jean Todt
 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Infiniti
Tapety Infiniti  Grand Prix Singapuru - Pitbabes
Grand Prix Singapuru - Pitbabes  rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza
rFactor - tapety Hi-Res część pierwsza  
 
			
 
 
			