Formuła 1  »  Aktualności F1  »  De la Rosa: Bridgestone ma jeszcze wiele do zrobienia
Największym problemem jest rozgrzanie nowych opon

De la Rosa: Bridgestone ma jeszcze wiele do zrobienia

2008-04-16 - M. Keller     Tagi: McLaren Mercedes, de la Rosa, Bridgestone
Pedro de la Rosa uważa, że Bridgestone i jego zespół czeka jeszcze dużo pracy przy doborze mieszanek opon typu slick i dodaje, że największym zmartwieniem jest zakaz korzystania z koców grzewczych.

Niektórzy kierowcy już jakiś czas temu wyrażali swoje obawy związane z jazdą na zimnych oponach, zwłaszcza ze względu na dużą różnicę prędkości. Podczas pierwszego testu slicków, które odbyły się w grudniu na torze Jerez, zespoły zwróciły uwagę na problemy z jazdą na zimnych oponach, dlatego Bridgestone przygotował nowe mieszanki.

Po poniedziałkowym teście nowych mieszanek de la Rosa przyznał, że sytuacja poprawiła się od czasu testów w Jerez, ale dodał też, że nadal trzeba wykonać dużo pracy, aby poprawić bezpieczeństwo na torze.

”Bridgestone usiłuje wyprodukować opony pracujące dobrze już w niskich temperaturach, ponieważ teoretycznie nie będziemy mieli już koców grzewczych”, powiedział de la Rosa w Barcelonie.

”Już w Jerez mieliśmy wiele problemów z ich rozgrzaniem - tu było lepiej. Wciąż jest trudno, ale było nieco lepiej, ponieważ firma Bridgestone stworzyła mieszankę, która pracuje w niższych temperaturach.”
”Pierwsze okrążenie jest zawsze bardzo wolne, co stwarza niebezpieczeństwo. Na torze będą samochody, które już osiągnęły tempo wyścigowe, a ty wyjeżdżasz na tor bardzo powoli. Jesteś jak mobilna szykana.”

”To problem wynikający z zakazu stosowania koców, jednak firma Bridgestone zrobiła już duży krok naprzód, ale wciąż jest wiele do zrobienia.”

De la Rosa powiedział, że potrzebował około dwóch okrążeń, zanim opony rozgrzały się do odpowiedniej temperatury.

”To było interesujące, ponieważ prowadzenie samochodu bez elektronicznych pomocy z niewielkim dociskiem i na slickach znacznie różni się od tego, do czego jestem przyzwyczajony. Jednak jest to ciekawe doświadczenie.”

”Jeździliśmy z dociskiem przewidzianym na rok 2009 - czyli około 50 % mniejszym.”

”Te liczby to jedynie przewidywania, ponieważ zawsze trochę zyskujesz. Jednak jeździliśmy ze skrzydłami dającymi mniejszy docisk szczególnie, by dowiedzieć się więcej o slickach.”



źródło: Autosport

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

De la Rosa: Bridgestone ma jeszcze wiele do zrobienia

De la Rosa: Bridgestone ma jeszcze wiele do zrobienia
mp4-23 2008-04-16 09:58
Bardziej opłacalne będzie w przyszłym sezonie 1 zmienianie opon w trakcie wyścigu. System KERS da o 10 do 15% mniejsze zużycie paliwa, a wyjazd na zmienionych oponach to przez początkowe okrążenia bardzo duże straty. Więc optymalną taktyką będzie 1 tankowanie tuż przed połową wyścigu. W przyszłości jeżeli wprowadzą jeszcze mniejsze silniki, co może nastpić w 2013 roku to wtedy będzie można jechać bez tankowania.
De la Rosa: Bridgestone ma jeszcze wiele do zrobienia
Gelson 2008-04-16 10:21
Ja bym nie był aż tak przekonany.Fakt,że na pierwszych kilku okrążeniach ale nie mam mowy aby slicki wytrzmaly na tyle dużo,że bedzie możńa pojechać na 1 pitstop.
Podobne: De la Rosa: Bridgestone ma jeszcze wiele do zrobienia
Podobne galerie: De la Rosa: Bridgestone ma jeszcze wiele do zrobienia
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit