Formuła 1 » Aktualności F1 » Coulthard: Koniec z tankowaniem podczas wyścigów

David Coulthard twierdzi, że możliwość tankowania bolidów zamieniła wyścigi F1 w krótkie sprinty z niewielką ilością paliwa i znikomą liczbą manewrów wyprzedzania, co sprawiło, że są one zdecydowanie mniej emocjonujące niż w przeszłości.
Chociaż podczas długiej kariery Coultharda tankowanie bolidów w trakcie wyścigów było dozwolone, Szkot miał okazję w latach 1992-93 przetestować bolidy z większymi bakami umożliwiającymi przejechanie całego wyścigu bez postoju. „Tankowanie bolidów zamienia Grand Prix na serię sprintów z niewielką ilością paliwa”, powiedział Coulthard, który dodał, że zezwolenie na tankowanie bolidów przyniosło odwrotny efekt niż zakładano.
„W przeszłości, gdy jeździło się z paliwem na cały wyścig, kierowca musiał zdecydowanie bardziej uważać na opony i hamulce”, tłumaczył.
„Mogłeś przejechać cały wyścig bez postoju, o ile byłeś w stanie odpowiednio zadbać o opony, podczas gdy niektórzy mogli zdecydować się nawet na dwa stopy.”
„Ponieważ waga bolidu zmieniała się o wiele bardziej w trakcie wyścigu, różnice w szybkości i zachowaniu samochodu były zdecydowanie większe, co z kolei sprzyjało manewrom wyprzedzania.”
„W dzisiejszych czasach na suchym torze niezmiernie rzadko wygrywa się wyścigi z trzeciego-czwartego rzędu, ponieważ szybkość podczas wyścigu jest odzwierciedleniem szybkości w trakcie kwalifikacji.”
„Jeśli więc chcemy dodać wyścigom dodatkowego smaczku, najłatwiej będzie zabronić tankowania.”
Coulthard zasugerował również, że taka zmiana przepisów mogłaby wymusić na zespołach budowanie jak najbardziej oszczędnych i „przyjaznych” środowisku bolidów.
„FIA mogłaby ustalić, z jaką ilością paliwa trzeba przejechać wyścig. Wygrałby nie tylko najszybszy kierowca, ale także ten, który pojechałby najoszczędniej.”
Chociaż podczas długiej kariery Coultharda tankowanie bolidów w trakcie wyścigów było dozwolone, Szkot miał okazję w latach 1992-93 przetestować bolidy z większymi bakami umożliwiającymi przejechanie całego wyścigu bez postoju. „Tankowanie bolidów zamienia Grand Prix na serię sprintów z niewielką ilością paliwa”, powiedział Coulthard, który dodał, że zezwolenie na tankowanie bolidów przyniosło odwrotny efekt niż zakładano.
„W przeszłości, gdy jeździło się z paliwem na cały wyścig, kierowca musiał zdecydowanie bardziej uważać na opony i hamulce”, tłumaczył.
„Mogłeś przejechać cały wyścig bez postoju, o ile byłeś w stanie odpowiednio zadbać o opony, podczas gdy niektórzy mogli zdecydować się nawet na dwa stopy.”
„Ponieważ waga bolidu zmieniała się o wiele bardziej w trakcie wyścigu, różnice w szybkości i zachowaniu samochodu były zdecydowanie większe, co z kolei sprzyjało manewrom wyprzedzania.”
„Jeśli więc chcemy dodać wyścigom dodatkowego smaczku, najłatwiej będzie zabronić tankowania.”
Coulthard zasugerował również, że taka zmiana przepisów mogłaby wymusić na zespołach budowanie jak najbardziej oszczędnych i „przyjaznych” środowisku bolidów.
„FIA mogłaby ustalić, z jaką ilością paliwa trzeba przejechać wyścig. Wygrałby nie tylko najszybszy kierowca, ale także ten, który pojechałby najoszczędniej.”
źródło: ITV
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Coulthard: Koniec z tankowaniem podczas wyścigów
Podobne: Coulthard: Koniec z tankowaniem podczas wyścigów




Podobne galerie: Coulthard: Koniec z tankowaniem podczas wyścigów



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit KTM