Formuła 1 » Kierowcy F1 » Christian Klien
Christian Klien urodził się siódmego lutego 1983 roku w Hohenems w Austrii. Pierwszy sukces odniósł w kartingu w 1996 roku i w 1998 przeniósł się do Formuły BMW Junior.
W roku następnym ukończył sezon jako czwarty wygrywając cztery wyścigi. Następnie przeniósł się do niemieckiej Formuły Renault i już w pierwszym sezonie został mistrzem.
W 2003 awansował do Formuły 3 Euroseries i wygrał cztery wyścigi, co wystarczyło aby zająć drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i zdobyć wystarczający rozgłos, dzięki któremu został kierowcą zespołu Jaguar.
Pod skrzydłami potężnego sponsora - firmy Red Bull, Klien miał dobry pierwszy sezon, a najlepszym wynikiem było szóste miejsce w wyścigu na torze Spa. Christian uczył się bardzo szybko, jednak regularnie nie był w stanie dotrzymać tempa kolegi z zespołu - Marka Webbera - szczególnie w kwalifikacjach.
Po tym jak zespół Jaguar został przejęty przez firmę Red Bull, Klien walczył o miejsce w zespole z mistrzem Formuły 3000 - Tonio Liuzzim. Austriak ukończył dwa pierwsze wyścigi sezonu na siódmym i ósmym miejscu, jednak w Bahrajnie z powodu problemów z elektroniką nawet nie wystartował…
W kolejnych czterech wyścigach został zastąpiony przez Liuzziego i powrócił do kokpitu dopiero w Montrealu. Sezon zakończył dobrym piątym miejscem w Chinach, jednak myślami był już w roku w 2006, w którym jego bolid miał być napędzany silnikiem Ferrari.
Sezon 2006 był jednak fatalny dla Kliena. Po całkiem niezłym ósmym miejscu w Bahrajnie na następne punkty musiał czekać aż dziesięć wyścigów! W związku z kiepskimi wynikami relacje w zespole stały się napięte i Christian dostał ofertę startów w zespole Red Bull w serii CART. Klien jednak odmówił i począwszy od Grand Prix Włoch został zastąpiony przez Roberta Doornbosa.
Klien pojawił się jedynie na Grand Prix Brazylii w związku z negocjacjami z Hondą i Spykerem i wkrótce okazało się, że Christian w 2007 będzie kierowcą testowym japońskiego zespołu. W kolejnym sezonie Klien był kierowcą testowym BMW Sauber.
Klien miał okazję wystartować w trzech wyścigach sezonu 2010 w barwach HRT. Austriak prezentował się nieźle jak na możliwości bolidu i liczył, że uda mu się pozostać w ekipie na kolejny sezon, ale ostatecznie wybór padł na Vitantonio Liuzziego.
W roku następnym ukończył sezon jako czwarty wygrywając cztery wyścigi. Następnie przeniósł się do niemieckiej Formuły Renault i już w pierwszym sezonie został mistrzem.
W 2003 awansował do Formuły 3 Euroseries i wygrał cztery wyścigi, co wystarczyło aby zająć drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i zdobyć wystarczający rozgłos, dzięki któremu został kierowcą zespołu Jaguar.
Pod skrzydłami potężnego sponsora - firmy Red Bull, Klien miał dobry pierwszy sezon, a najlepszym wynikiem było szóste miejsce w wyścigu na torze Spa. Christian uczył się bardzo szybko, jednak regularnie nie był w stanie dotrzymać tempa kolegi z zespołu - Marka Webbera - szczególnie w kwalifikacjach.
Po tym jak zespół Jaguar został przejęty przez firmę Red Bull, Klien walczył o miejsce w zespole z mistrzem Formuły 3000 - Tonio Liuzzim. Austriak ukończył dwa pierwsze wyścigi sezonu na siódmym i ósmym miejscu, jednak w Bahrajnie z powodu problemów z elektroniką nawet nie wystartował…
Sezon 2006 był jednak fatalny dla Kliena. Po całkiem niezłym ósmym miejscu w Bahrajnie na następne punkty musiał czekać aż dziesięć wyścigów! W związku z kiepskimi wynikami relacje w zespole stały się napięte i Christian dostał ofertę startów w zespole Red Bull w serii CART. Klien jednak odmówił i począwszy od Grand Prix Włoch został zastąpiony przez Roberta Doornbosa.
Klien pojawił się jedynie na Grand Prix Brazylii w związku z negocjacjami z Hondą i Spykerem i wkrótce okazało się, że Christian w 2007 będzie kierowcą testowym japońskiego zespołu. W kolejnym sezonie Klien był kierowcą testowym BMW Sauber.
Klien miał okazję wystartować w trzech wyścigach sezonu 2010 w barwach HRT. Austriak prezentował się nieźle jak na możliwości bolidu i liczył, że uda mu się pozostać w ekipie na kolejny sezon, ale ostatecznie wybór padł na Vitantonio Liuzziego.
Bio - Christian Klien | |
---|---|
Data i miejsce urodzenia | 07.02.1983, Hohenens, Austria |
Wzrost | 169 cm |
Waga | 68 kg |
Statystyki - Christian Klien | |
Zwycięstwa | 0 |
Punkty | 14 |
Wyścigi | 51 |
Pierwsze pola startowe | 0 |
Podia | 0 |
Debiut | GP Australii 2004 |
Najlepszy wynik | 5. miejsce |
Wyniki sezonu 2006 - Christian Klien | |
Bahrajn | 8 |
Malezja | - |
Australia | - |
San Marino | - |
Europa | - |
Hiszpania | 13 |
Monaco | - |
Wielka Brytania | 14 |
Kanada | 11 |
USA | - |
Francja | 12 |
Niemcy | 8 |
Węgry | - |
Turcja | 11 |
Włochy | 11 |
Chiny | - |
Japonia | - |
Brazylia | - |
Suma punktów w 2006 | 2, 18 miejsce |
Wyniki sezonu 2010 - Christian Klien | |
Singapur | - |
Brazylia | 22 |
Abu Zabi | 20 |
Suma punktów w 2010 | 0, 27. miejsce |
Kalendarium - Christian Klien | |
1996 | Karting, Szwajcaria, 1 miejsce |
1997 | Karting, Szwajcaria, 2 miejsce |
1998 | Karting |
1999 | Formuła ADAC Junior, 4 miejsce |
2000 | Formuła ADAC, 10 miejsce |
2001 | Formuła ADAC, 3 miejsce |
2002 | Formuła Renault, Niemcy, 1 miejsce Formuła Renault, Eurocup, 1 miejsce |
2003 | Formuła 3 Euroseries, 2 miejsce Formuła 3, Zandvoort, 1 miejsce |
2004 | Formuła 1, Jaguar, 3 punkty, 16 miejsce |
2005 | Formuła 1, Red Bull, 9 punktów, 15 miejsce |
2006 | Formuła 1, Red Bull, 2 punkty, 18 miejsce |
2007 | Formuła 1, Honda, kierowca testowy |
2008 | Formuła 1, BMW Sauber, kierowca testowy |
2010 | Formuła 1, Hispania Racing Team, 0 punktów, 27. miejsce (3 wyścigi) |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Christian Klien
Podobne: Christian Klien
Klien pracuje w symulatorze Williamsa »
Klien nie wierzy w powrót do Formuły 1 »
Klien rozczarowany decyzją HRT »
Klien nadal walczy o posadę w HRT »
Podobne galerie: Christian Klien
GP Bahrajnu 2019 - wyścig »
GP Bahrajnu 2019 - treningi i kwalifikacje »
GP Australii 2019 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter