Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako

Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako

2018-05-30 - G. Filiks     Tagi: Wyścig F1, Grand Prix, Monako, Formuła 1, Ross Brawn, Monte Carlo
Dyrektor wykonawczy Formuły 1 ds. sportowych Ross Brawn odpowiedział kierowcom narzekającym na brak emocji w zeszłotygodniowym GP Monako. Brytyjczyk wskazał, że oczekiwanie na liczne pojedynki koło w koło na ulicach Księstwa to naiwność i doradził zachwycanie się innymi aspektami prestiżowych zawodów.

Na specyficznym Circuit de Monaco bardzo trudno wyprzedzać, dlatego wyścig na tym torze często jest tak zwaną procesją. Nie inaczej było ostatniej niedzieli. Pierwsza szóstka osiągnęła metę w takiej samej kolejności, w jakiej wystartowała. Zmienił się dopiero zawodnik na siódmym miejscu. Fernando Alonso oddał tę lokatę Pierre'owi Gasly'emu, bo odpadł przez awarię bolidu. Tymczasem Daniel Ricciardo nie stracił prowadzenia, choć przez większość dystansu jednostka napędowa zapewniała mu według Red Bulla tylko około 75 procent mocy.

Na mecie co najmniej kilku zawodników kręciło nosem, jak nudna była szósta runda sezonu. Najmocniejsze słowa padły z ust Alonso i aktualnego mistrza świata oraz lidera kasyfikacji generalnej Lewisa Hamiltona. Pierwszy stwierdził między innymi, że obył się właśnie „prawdopodobnie najnudniejszy wyścig w historii Formuły 1", drugi, że „to nie było tak naprawdę ściganie się".
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w MonakoBrawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
Hamilton jednocześnie proponował zmodyfikowanie toru, albo formatu Grand Prix i rozgrywanie w Monako dwóch wyścigów.

Pierwszy scenariusz jest możliwy. Mówił o nim niedawno również zasiadający na tronie Monako książę Albert II.Teraz głos w sprawie atrakcyjności GP Monako zabrały władze F1.

„Słyszałem i czytałem o licznych komentarzach kierowców oraz ludzi F1 mówiących, że wyścig był nudny. To prawda, że nie były to zawody pełne akcji, tym bardziej, że kluczową rolę odgrywały opony. Jednak to trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako".
- napisał Brawn w swoim tradycyjnym podsumowaniu Grand Prix.

„Monako jest tak wyjątkowym miejscem, że nie powinno być oceniane według tych samych kryteriów, co inne wyścigi. Atmosfera na padoku i w mieście, otaczający zawody blask - czyni to imprezę unikalną".

„Jednakże jednym z celów obranych przez nas dla Formuły 1 przyszłości jest współpraca z promotorami i wszystkimi interesariuszami, aby dopilnować, że nowe tory będą dawać więcej okazji do wyprzedzania, a obecne zostaną ulepszone".„Naturalnie, opinia kierowców jest mile widziana. Nasze drzwi są zawsze otwarte".

„Niemniej w Monako trzeba odzyskać ląd od morza, by móc co zrobić, a to na pewno nie nasze zadanie!"
- dodał.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako

Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
lel 2018-05-30 16:19
powiem tak gdy była poprzednia generacja silników v8 oraz były węższe bolidy to było dużo prób wyprzedzań. Dlatego ten wyścig był o wiele ciekawszy. A teraz one są tak nudne jak flaki z olejem. Powiem tak szersze opony fajny pomysł ale cała reszta to dno zaczynając od oszczędzania paliwo poprzez oszczędzanie opon. Idzie to wszystko w złym kierunku.
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
RADO! 2018-05-30 22:06
I racja , ja lubie ten wyścig nie ze względu na ilośc wyprzedzeń a po to żeby zobaczyć czy ten pierwszy uniknie błędów , i to są dla akurat emocje . Więc nie każdy oczekuje zeby były w filmie co 5min efekty specjalne, niektórzy lubują sie innymi filmami w kórych takich efektów nie ma ... Ach ta młodzież:-P Brawo RIC za utrzymanie maszyny do końca sprawnej i swietną robotę!! #SupportKubica
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
RB 2018-05-30 23:47
~RADO! W końcu ktoś z normalnym podejściem. F1 to nie tylko wyprzedzanie i wyprzedzanie. W tym wyścigu można emocjonować się tym jak ten tor jest wąski i niebezpieczny, a ci goście jadą tam na limicie, kilka centymetrów od band. Do tego sam aspekt techniczny F1. Jak zaawansowane są te maszyny, jak to wszystko działa. Ale nie bo mało wyprzedzania. Są tory na których manewrów wyprzedzania jest dziesiątki i tam można się tym emocjonować. Oraz da tory jak Baku, Monaco, Singapur gdzie liczy się to by nie popełnić błędu.
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
RB i RADO 2018-05-31 00:22
słusznie, tyle ze większość tu komentujących to dzieci dla których wyścig to nie strategia i emocje z wypatrywania kto popełni błąd. Oni chcą silników V10, ryku w tv bo na żywo nigdy nie zobaczą i wyprzedzania. Podniecają sie jak Max z ostatniego miejsca przebija sie na 9. Żaden to wyczyn dla kierowcy RB Fer czy Merca. Tu padły nawet głosy zeby zrezygnować z Monako, tylko dziecko moze coś takiego wydukać. Pozdrawiam.
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
RADO!=RB 2018-05-31 09:22
koles pisze sam ze soba xd biedny czlowieczek z brakami atencji xd
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
haha 2018-05-31 10:02
wystarczy że wprowadzą 2 obowiązkowy pitstop zamiast 2 mieszanek na wyścig i mamy walke na strategię nawet w Monaco.Gdyby tak było to Ricciardo by tego wyscigu nie wygrał ,nawet nie załapałby sie na podium.Zwycięstwo odniósł by VET lub HAM zależnie kto kogo by podciął albo nawet którys z Finów ,jakby wytrzymał waiting time do VSC po kolizji LEC i HAR -darmowy pitstop. Taki VER mógłby pojechać na strategie non stop atak hiper-hiper-hiper byłoby do zrobienia. Mowie cały czas -problemem sa opony i zły regulamin,zespoły juz rozpracowały opony i mogą przejechać każdy wyścig na jeden pitstop co zabija strategie .Po likwidacji tankowania tylko na oponach mozna cos ugrać stategią.Od 2 sezonów jest taka sytuacja że tylko podczas wyścigu w Baku gdzie sie dzieje ktoś spoza czołówki wskakuje na podium. W całej historii F1 w każdym sezonie kilka podiów było dla zawodników ze słabszych teamów do zdobycia ,właśnie dzięki strategii na tankowaniu i oponach
Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
haha 2018-05-31 10:02
wystarczy że wprowadzą 2 obowiązkowy pitstop zamiast 2 mieszanek na wyścig i mamy walke na strategię nawet w Monaco.Gdyby tak było to Ricciardo by tego wyscigu nie wygrał ,nawet nie załapałby sie na podium.Zwycięstwo odniósł by VET lub HAM zależnie kto kogo by podciął albo nawet którys z Finów ,jakby wytrzymał waiting time do VSC po kolizji LEC i HAR -darmowy pitstop. Taki VER mógłby pojechać na strategie non stop atak hiper-hiper-hiper byłoby do zrobienia. Mowie cały czas -problemem sa opony i zły regulamin,zespoły juz rozpracowały opony i mogą przejechać każdy wyścig na jeden pitstop co zabija strategie .Po likwidacji tankowania tylko na oponach mozna cos ugrać stategią.Od 2 sezonów jest taka sytuacja że tylko podczas wyścigu w Baku gdzie sie dzieje ktoś spoza czołówki wskakuje na podium. W całej historii F1 w każdym sezonie kilka podiów było dla zawodników ze słabszych teamów do zdobycia ,właśnie dzięki strategii na tankowaniu i oponach
Podobne: Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
Podobne galerie: Brawn: To trochę naiwne oczekiwać dużo pojedynków i wyprzedzań w Monako
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit