Formuła 1 » Aktualności F1 » Bolidy F1 staną się głośniejsze o 25 procent w nowym sezonie

Bolidy F1 staną się głośniejsze o 25 procent w nowym sezonie
2016-01-15 - G. Filiks Tagi: Pat Symonds, Formuła 1, Silniki, V6 turbo
Silniki napędzające bolidy Formuły 1 będą głośniejsze nawet o 25 procent w sezonie 2016, poinformował dyrektor techniczny Williamsa - Pat Symonds.
F1 straciła uwielbiany przez fanów swój typowy bardzo głośny dźwięk wraz z wprowadzeniem hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo w 2014 roku. Aby poprawić sytuację, od nadchodzącego sezonu wszystkie samochody F1 będą mieć dwie lub trzy końcówki wydechu zamiast jednej. Dzięki temu główna nie będzie stłumiona gazami pochodzącymi z zaworu upustowego turbosprężarki. „Przy zamkniętym zaworze upustowym głośność wzrośnie o około 14%, przy otwartym o 20-25%, więc dosyć sporo". - zapowiedział Symonds.
„Jeszcze nie słyszeliśmy, jak to rozwiązanie spisuje się na torze, lecz sądzę, że możemy usłyszeć trochę starych dźwięków z turbosprężarki, świsty i strzelanie - ale trzeba poczekać i zobaczyć". Nowe silniki w F1 stały się zauważalnie głośniejsze już w ubiegłym roku za sprawą normalnego ich rozwoju. Zdaniem Symondsa trend ten utrzyma się.
„To naturalny postęp". - tłumaczył. „Dźwięk to w dużej mierze działanie ciśnienia w cylindrze. Czym jest większe, tym więcej dźwięku się wydobywa, a sposobem na zwiększenie mocy jest zwiększenie ciśnień cylindrów".
„Wypracowano duże postępy na tym polu od początku 2014 roku - bolidy stały się naturalnie głośniejsze. W tym sezonie będzie tak samo - silniki zrobią się głośniejsze nie tylko w rezultacie wprowadzanych zmian w wydechu".
F1 straciła uwielbiany przez fanów swój typowy bardzo głośny dźwięk wraz z wprowadzeniem hybrydowych jednostek napędowych V6 turbo w 2014 roku. Aby poprawić sytuację, od nadchodzącego sezonu wszystkie samochody F1 będą mieć dwie lub trzy końcówki wydechu zamiast jednej. Dzięki temu główna nie będzie stłumiona gazami pochodzącymi z zaworu upustowego turbosprężarki. „Przy zamkniętym zaworze upustowym głośność wzrośnie o około 14%, przy otwartym o 20-25%, więc dosyć sporo". - zapowiedział Symonds.
„Jeszcze nie słyszeliśmy, jak to rozwiązanie spisuje się na torze, lecz sądzę, że możemy usłyszeć trochę starych dźwięków z turbosprężarki, świsty i strzelanie - ale trzeba poczekać i zobaczyć". Nowe silniki w F1 stały się zauważalnie głośniejsze już w ubiegłym roku za sprawą normalnego ich rozwoju. Zdaniem Symondsa trend ten utrzyma się.
„To naturalny postęp". - tłumaczył. „Dźwięk to w dużej mierze działanie ciśnienia w cylindrze. Czym jest większe, tym więcej dźwięku się wydobywa, a sposobem na zwiększenie mocy jest zwiększenie ciśnień cylindrów".
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Bolidy F1 staną się głośniejsze o 25 procent w nowym sezonie
Podobne: Bolidy F1 staną się głośniejsze o 25 procent w nowym sezonie




Podobne galerie: Bolidy F1 staną się głośniejsze o 25 procent w nowym sezonie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć