Formuła 1  »  Aktualności F1  »  BMW Sauber przed GP Węgier
BMW Sauber

BMW Sauber przed GP Węgier

2009-07-17 - B. Kalinowski     Tagi: Kubica, BMW Sauber, Heidfeld, Mario Theissen, Willy Rampf

Już za tydzień na torze Hungaroring pod Budapesztem odbędzie się Grand Prix Węgier. Po ostatnim wyścigu trudno oczekiwać wielkiego optymizmu w niemieckim zespole.


Robert Kubica
„Wyścig na Węgrzech jest dla mnie wyjątkowym Grand Prix, ponieważ w sezonie 2006 debiutowałem tam w Formule 1. Zawsze jest tam sporo polskich kibiców, gdyż Budapeszt leży bardzo blisko Polski. W ubiegłym roku atmosfera była niesamowita. Miałem wrażenie, jakbym ścigał się w Polsce. Hungaroring jest wyjątkowym, zdradliwym i wymagającym torem. Jazda po głównej prostej jest jedyną okazją do odpoczynku. Przez prawie cały tor wychodzi się z jednego zakrętu i wjeżdża w następny. Poza tym na Węgrzech zawsze jest bardzo gorąco co stawia ogromne wymagania przed kierowcą i oponami. Wiele zakrętów jest nierównych, a balans bolidu po raz kolejny będzie kluczowym czynnikiem.”

Nick Heidfeld
„Bardzo lubię Hungaroring. Mam dobre wspomnienia z wyścigów rozgrywanych tam w przeszłości. To na Węgrzech w sezonie 1999 zapewniłem sobie tytuł mistrzowski w Formule 3000, a w sezonach 2006 i 2007 byłem na podium z zespołem BMW. Ogólnie możemy spodziewać się wysokich temperatur na Węgrzech, co prawdopodobnie pomoże nam doprowadzić opony do odpowiedniej temperatury pracy. Jedyną wadą jeżeli chodzi o przyczepność, zwłaszcza na początku weekendu jest piasek, który jest nawiewany z okolicznych pól.”

Mario Theissen - szef zespołu
„W tym roku nasz zespół zmierza na Grand Prix Węgier z mieszanymi uczuciami. Jak do tej pory nasz bolid nie był wystarczająco szybki, aby walczyć o wysokie pozycje. Mimo to pracujemy pełną prą nad rozwojem F1.09. Tegoroczne regulacje aerodynamiczne pozostaną bez zmian w przyszłym roku. To czego się dowiemy na temat naszego bolidu zostanie przeniesione do modelu F1.10. Weekend wyścigowy daje możliwość przetestowania na torze nowych części, co jest bardzo ważne ze względu na zakaz testów między wyścigami.”
Willy Rampf - główny inżynier
„Tor Hungaroring ma drugą najniższą średnią prędkość ze wszystkich torów Formuły 1. Wolne i średnio szybkie zakręty bardzo szybko następują po sobie, a główna prosta jest relatywnie krótka. Ze względu na nawiewany na tor piasek, przyczepność często jest niska na początku każdej sesji treningowej, co może prowadzić do podsterowności. Jeżeli chodzi o ustawienia bolidu, główna uwaga będzie położona na środkowy sektor, który posiada różne typy zakrętów. Tylne opony będą poddawane dużemu obciążeniu. Temperatura powietrza i toru jest tradycyjnie bardzo wysoka na Węgrzech, co powinno sprzyjać optymalnemu rozgrzaniu opon.” 




źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
8

Komentarze do:

BMW Sauber przed GP Węgier

BMW Sauber przed GP Węgier
slakoz 2009-07-17 21:37
Czy naprawdę tak trudno powiedzieć: Dobra, robimy bolid na przyszły rok, wykorzystamy pozostałe GP jako testy bolidu na przyszły sezon. Ale od szczerości ważniejsza jest polityka i sponsoring :-(
BMW Sauber przed GP Węgier
k4f 2009-07-18 12:09
bmw ma zla cala metodologie budowania bolidow - 2 bolid z rzedu ma slaby balans i jest ciezki w prowadzeniu (ciezki w prowadzeniu nawet 2007 byl i niestabilny przy hamowaniu) nie widze wiec powodu zeby f1.10 mial byc inny. Poza tym bmw nie potrafi rozwijac auta w czasie sezonu i jedyne co wykonuje to jakies pozorowane akcje godne politowania (dlaczego red bull potrafi na 1 gp miec prawie 70 nowych czesci i to takich ktore dzialaja?) za duzo alberta za malo jaj ;/
BMW Sauber przed GP Węgier
SAPIENS 2009-07-18 14:10
@k4f Wiesz, dodać należy, że Red Bull ma też znakomitego projektanta... Poza tym BMW nie robi wcale słabych bolidów. Zawsze na początku sezonu są bardzo pilni. Potem to już gorzej, ale to dlatego, że wolniej się rozwijają niż np. Ferrari, McLaren czy obecnie Red Bull. I weź jedno pod uwagę. Jeśli Kubicy uda się dostać do Ferrari, albo , nie wiem, McLarena to wtedy tez będziemy słuchać, że bolid ma balans nie taki jak sobie tego życzą kierowcy (tylko, że wtedy nie będziemy słuchać już o BMW tylko o zespole w którym jest KUB). Wszystkie zespoły mają taki problem, tylko, że w mediach o tym się nie mówi, bo tam nie ma naszego rodaka:-D).
BMW Sauber przed GP Węgier
SAPIENS 2009-07-18 14:10
silni a nie pilni**** hehe
BMW Sauber przed GP Węgier
kamil b 2009-07-18 15:06
Sprawa jest prosta - jeżeli Kubica da się omamić cudownymi opowiastkami tych indolentów z Marianem na czele - to na następne zwycięstwa będzie czekać może 97 gp, 124 gp a może 198 .... Tylko zmiana teamu popchnie go w rozwoju i wynikach - po prostu z amatorszczyzną i zadufaniem w siebie szkoda się siłować{chodzi oczywiście o bmw }
BMW Sauber przed GP Węgier
Prozak 2009-07-18 15:39
kamil BMW i amatorszczyzna w F1 ? Wiidze ze mamy na forum inzyniera od technologii rakietowej , potem widze takich mędrcow którzy nawet nie potrafia nasmarowac łancucha w rowerze, amatorszczyzna.
BMW Sauber przed GP Węgier
kamil b 2009-07-18 17:01
CHŁOPIE {Prozak} od kiedy ty interesujesz się f1, oglądałeś może na żywo wyścigi z Senną , Prostem ,Mansellem ,Patrese ... no.Co do ich umiejętności tworzenia cywilnych samochodów nie ma zastrzeżeń ale bolid f1 to zupełnie inna bajka -niestety nie ich bajka ! Bez pomocy z zewnątrz, czytaj doświadczony konstruktor f1 a nie jakiś mianowany inżynier z fabryki , nic nie zwojują na tym poletku .A widać że zarozumiali są oj są {prawie jak Prozak }
BMW Sauber przed GP Węgier
Prozak 2009-07-24 13:46
Hmmmm.. nie wiem kto tu jest zarozumiały twierdzac ze ekipa BMW to amatorzy a wyscigów z Senna nie ogladałem bo wtedy o F1 dowaidywałem sie własciwie jedynie z miesieczników AUTO troche z MOTO MAGAZYNU pozniej z DSF. Skakac z kwaitka na kwiatek to każdy potrafi, z wiatrem isc najłatwiej. Jesli chodzi ci tylko o ogladanie zwycięstw i sukcesów to lepiej zacznij kibicowac komus innemu.