Formuła 1 » Aktualności F1 » BMW Sauber po kwalifikacjach
Obaj kierowcy zespołu BMW Sauber awansowali do Q3, jednak byli niezadowoleni ze względu na przerwanie sesji spowodowane wypadkiem Rubensa Barrichello.
Robert Kubica
„Nasze osiągi w kwalifikacjach zostały zakłócone przez czerwoną flagę spowodowaną przez wypadek Rubensa Barrichello, ale większość kierowców jest w podobnej sytuacji. Używaliśmy twardej mieszanki podczas pierwszego przejazdu w trzeciej części sesji kwalifikacyjnej. To kosztowało nas sporo czasu, gdyż twarde opony były o około 0,2 sekundy wolniejsze już na dwóch pierwszych zakrętach w porównaniu do miękkich. Tor jest bardzo wymagający. Wymaga dobrej trakcji i stabilności podczas hamowania. Również od strony fizycznej tor jest bardzo wymagający, gdyż jest tam wiele zakrętów i cały czas walczy się z bolidem. Jutro wiele będzie zależeć od degradacji opon i możliwego ich przegrzewania.” Nick Heidfeld
„Miło jest być ponownie w czołowej dziesiątce, ale jestem naprawdę rozczarowany. Bolid został poprawiony i wyglądał dobrze w Q1 i Q2. W Q3 nie mogłem wykorzystać przewagi miękkich opon, ponieważ wywieszona została czerwona flaga. Dopiero co rozpocząłem moje szybkie okrążenie i od pierwszych zakrętów wiedziałem, że to może dać mi sporą przewagę, ale wtedy swój bolid rozbił Rubens Barrichello i sesja została przerwana. Uważam, że lepiej byłoby użyć miękkich opon wcześniej, ale oczywiście nie chce się poświęcać przewagi jaką daje tor w ostatnich minutach sesji.” Mario Theissen - szef zespołu
„Kwalifikacje dostarczyły nam kilku niespodzianek. W Q1 z 20 bolidami na torze ciężko było przejechać czyste okrążenie. Pozycje od piątej do dziesiątej dzielił zaledwie ułamek sekundy. W Q3 zaoszczędziliśmy nasz ostatni zestaw miękkich opon na ostatni przejazd, ale ten został wstrzymany przez wypadek Rubensa Barrichello. Jesteśmy jednym z trzech zespołów, którym udało się wejść z obydwoma bolidami do czołowej dziesiątki. Dla nas był to dopiero drugi raz w tym sezonie. To potwierdza pozytywny trend i pracę jaką włożyliśmy w rozwój nowego pakietu.”
Willy Rampf - główny inżynier
„Nasz nowy pakiet przesunął nas o krok do przodu. Po raz drugi w tym roku awansowaliśmy obydwoma bolidami do finałowej części kwalifikacji. Nie jesteśmy zadowoleni z naszych pozycji startowych, jednak Nick i Robert przesuną się o jedno miejsce ze względu na ukaranie kierowcy przed nimi. Obaj nasi kierowcy musieli przerwać ostatni, decydujący przejazd w Q3 na miękkich oponach z powodu wypadku Rubensa Barrichello. Z tego powodu obaj zakwalifikowali się do wyścigu z czasami uzyskanymi na twardej mieszance opon.”
Robert Kubica
„Nasze osiągi w kwalifikacjach zostały zakłócone przez czerwoną flagę spowodowaną przez wypadek Rubensa Barrichello, ale większość kierowców jest w podobnej sytuacji. Używaliśmy twardej mieszanki podczas pierwszego przejazdu w trzeciej części sesji kwalifikacyjnej. To kosztowało nas sporo czasu, gdyż twarde opony były o około 0,2 sekundy wolniejsze już na dwóch pierwszych zakrętach w porównaniu do miękkich. Tor jest bardzo wymagający. Wymaga dobrej trakcji i stabilności podczas hamowania. Również od strony fizycznej tor jest bardzo wymagający, gdyż jest tam wiele zakrętów i cały czas walczy się z bolidem. Jutro wiele będzie zależeć od degradacji opon i możliwego ich przegrzewania.” Nick Heidfeld
„Miło jest być ponownie w czołowej dziesiątce, ale jestem naprawdę rozczarowany. Bolid został poprawiony i wyglądał dobrze w Q1 i Q2. W Q3 nie mogłem wykorzystać przewagi miękkich opon, ponieważ wywieszona została czerwona flaga. Dopiero co rozpocząłem moje szybkie okrążenie i od pierwszych zakrętów wiedziałem, że to może dać mi sporą przewagę, ale wtedy swój bolid rozbił Rubens Barrichello i sesja została przerwana. Uważam, że lepiej byłoby użyć miękkich opon wcześniej, ale oczywiście nie chce się poświęcać przewagi jaką daje tor w ostatnich minutach sesji.” Mario Theissen - szef zespołu
„Kwalifikacje dostarczyły nam kilku niespodzianek. W Q1 z 20 bolidami na torze ciężko było przejechać czyste okrążenie. Pozycje od piątej do dziesiątej dzielił zaledwie ułamek sekundy. W Q3 zaoszczędziliśmy nasz ostatni zestaw miękkich opon na ostatni przejazd, ale ten został wstrzymany przez wypadek Rubensa Barrichello. Jesteśmy jednym z trzech zespołów, którym udało się wejść z obydwoma bolidami do czołowej dziesiątki. Dla nas był to dopiero drugi raz w tym sezonie. To potwierdza pozytywny trend i pracę jaką włożyliśmy w rozwój nowego pakietu.”
„Nasz nowy pakiet przesunął nas o krok do przodu. Po raz drugi w tym roku awansowaliśmy obydwoma bolidami do finałowej części kwalifikacji. Nie jesteśmy zadowoleni z naszych pozycji startowych, jednak Nick i Robert przesuną się o jedno miejsce ze względu na ukaranie kierowcy przed nimi. Obaj nasi kierowcy musieli przerwać ostatni, decydujący przejazd w Q3 na miękkich oponach z powodu wypadku Rubensa Barrichello. Z tego powodu obaj zakwalifikowali się do wyścigu z czasami uzyskanymi na twardej mieszance opon.”
źródło: BMW Sauber
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
BMW Sauber po kwalifikacjach
Podobne: BMW Sauber po kwalifikacjach
Heidfeld: W BMW-Sauber Vettel był wolniejszy i ode mnie i od Kubicy »
Heidfeld: To, co zrobił Alonso było głupie »
Robert Kubica rozczarowaniem sezonu »
Ogumienie przyczyną braku punktów u Kubicy »
Podobne galerie: BMW Sauber po kwalifikacjach
Czwartkowe treningi - GP Monako 2010 »
Grand Prix Australii 2010 - Treningi »
GP Bahrajnu - Sakhir - Wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter