Formuła 1 » Aktualno¶ci F1 » Alonso: Kierowcy mog± tylko zaufać modyfikacjom opon
Alonso: Kierowcy mog± tylko zaufać modyfikacjom opon
Fernando Alonso wierzy, że kroki podjęte przez Pirelli na GP Niemiec zapobiegn± niebezpiecznym defektom opon do¶wiadczonym w GP Wielkiej Brytanii, ale podkre¶la, iż nie ma żadnej gwarancji, czy rzeczywi¶cie dadz± efekt.
Pirelli wprowadzi nadchodz±cego weekendu tylne opony z oplotem kevlarowym zamiast stalowego, których w warunkach wy¶cigowych jeszcze nie wypróbowano. Oprócz tego Włosi zakazali montować odwrotnie tylne koła, stosować niskie ci¶nienie w oponach oraz ekstremalne k±ty nachylenia kół. Jak wyja¶nił Alonso, kierowcy mog± tylko zaufać tym wszystkim zabiegom, ponieważ nie udowodniono ich działania.
„Po tym co zobaczyli¶my na Silverstone, zmierzamy do Niemiec pewni, że sytuacja może ulec poprawie". - powiedział reprezentant Ferrari. „Wiem o poczynionych przez Pirelli modyfikacjach. Miejmy nadzieję, że dzięki nim będziemy się ¶cigać w bezpiecznych warunkach. „Obecnie nie możemy niczego przewidzieć, bo nikt tych nowych opon nie przetestował i nie wiemy, czy oraz jakie korzy¶ci przynios±. Trzeba po prostu ufać, iż GP Niemiec nie będzie niebezpiecznym wy¶cigiem".
Alonso podkre¶lił, że jazda nadchodz±cego weekendu na identycznym ogumieniu co w Wielkiej Brytanii „byłaby niemożliwa".
„Tam mogło być dużo gorzej; porz±dkowi, kibice, kierowcy - kto¶ mógł zgin±ć". - mówił.
Według szefa Red Bull Racing - Christiana Hornera, o włos od zapłacenia najwyższej ceny był sam Alonso. Kawałek rozerwanej opony przeleciał mu tuż obok kasku.
„Fernando Alonso ma wielkie szczę¶cie, że po Silverstone wraca do domu". - stwierdził.Felipe Massa wcze¶niej wspominał nawet o zbojkotowaniu GP Niemiec, ale Alonso tłumaczy, że skoro Pirelli wprowadza nowe opony, „musimy się ¶cigać".
„Dla naszego teamu, sponsorów, fanów". - wyliczał.
Dyrektor wy¶cigów i delegat techniczny FIA - Charlie Whiting o¶wiadczył: „Dane które posiadamy my oraz Pirelli pozwalaj± wierzyć, że w Niemczech nie zobaczymy powtórki z Silverstone".Whiting dodatkowo oddalił sugestie, że zastosowanie w tylnych oponach kevlarowego oplotu zmieni konkurencyjno¶ć poszczególnych bolidów.
„Nie s±dzę, by to miało istotny wpływ na układ stawki". - powiedział.
Od GP Węgier ma być wykorzystywane jeszcze inne ogumienie - poł±czenie tegorocznych mieszanek i zeszłorocznej konstrukcji opony. Zawodnicy wypróbuj± tę kombinację na testach 'dla młodych kierowców' za niespełna dwa tygodnie.
Pirelli wprowadzi nadchodz±cego weekendu tylne opony z oplotem kevlarowym zamiast stalowego, których w warunkach wy¶cigowych jeszcze nie wypróbowano. Oprócz tego Włosi zakazali montować odwrotnie tylne koła, stosować niskie ci¶nienie w oponach oraz ekstremalne k±ty nachylenia kół. Jak wyja¶nił Alonso, kierowcy mog± tylko zaufać tym wszystkim zabiegom, ponieważ nie udowodniono ich działania.
„Po tym co zobaczyli¶my na Silverstone, zmierzamy do Niemiec pewni, że sytuacja może ulec poprawie". - powiedział reprezentant Ferrari. „Wiem o poczynionych przez Pirelli modyfikacjach. Miejmy nadzieję, że dzięki nim będziemy się ¶cigać w bezpiecznych warunkach. „Obecnie nie możemy niczego przewidzieć, bo nikt tych nowych opon nie przetestował i nie wiemy, czy oraz jakie korzy¶ci przynios±. Trzeba po prostu ufać, iż GP Niemiec nie będzie niebezpiecznym wy¶cigiem".
Alonso podkre¶lił, że jazda nadchodz±cego weekendu na identycznym ogumieniu co w Wielkiej Brytanii „byłaby niemożliwa".
Według szefa Red Bull Racing - Christiana Hornera, o włos od zapłacenia najwyższej ceny był sam Alonso. Kawałek rozerwanej opony przeleciał mu tuż obok kasku.
„Fernando Alonso ma wielkie szczę¶cie, że po Silverstone wraca do domu". - stwierdził.Felipe Massa wcze¶niej wspominał nawet o zbojkotowaniu GP Niemiec, ale Alonso tłumaczy, że skoro Pirelli wprowadza nowe opony, „musimy się ¶cigać".
„Dla naszego teamu, sponsorów, fanów". - wyliczał.
Dyrektor wy¶cigów i delegat techniczny FIA - Charlie Whiting o¶wiadczył: „Dane które posiadamy my oraz Pirelli pozwalaj± wierzyć, że w Niemczech nie zobaczymy powtórki z Silverstone".Whiting dodatkowo oddalił sugestie, że zastosowanie w tylnych oponach kevlarowego oplotu zmieni konkurencyjno¶ć poszczególnych bolidów.
„Nie s±dzę, by to miało istotny wpływ na układ stawki". - powiedział.
Od GP Węgier ma być wykorzystywane jeszcze inne ogumienie - poł±czenie tegorocznych mieszanek i zeszłorocznej konstrukcji opony. Zawodnicy wypróbuj± tę kombinację na testach 'dla młodych kierowców' za niespełna dwa tygodnie.
Ľródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wej¶ciem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wej¶ciem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Alonso: Kierowcy mog± tylko zaufać modyfikacjom opon
Podobne: Alonso: Kierowcy mog± tylko zaufać modyfikacjom opon
Podobne galerie: Alonso: Kierowcy mog± tylko zaufać modyfikacjom opon
Najczę¶ciej czytane w tym miesi±cu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć

