Formuła 1  »  Aktualności F1  »  10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009
BMW Sauber

10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009

2009-12-26 - P. Kątski     Tagi: BMW Sauber, Renault, Toyota, Williams, Schumacher, Loeb, Prodrive, Donington Park
Kryzys ekonomiczny, błąd przy projektowaniu, urazy... przyczyn dlaczego w sezonie 2009 stało się tak, a nie inaczej jest wiele.

Poniżej prezentujemy przepowiednie na sezon 2009, które się nie sprawdziły.

Triumf BMW Sauber w sezonie 2009

Najwięcej oczekiwań co do sezonu 2009 pokładano w BMW Sauber. Co prawda irytacja Roberta Kubicy sięgnęła zenitu, kiedy jego 3 miejsce w klasyfikacji kierowców zostało poświęcone na rzecz rozwoju F1.09. Zaawansowane prace nad KERS dawały nadzieję, na rywalizację z przodu stawki. Całe plany i nakłady pracy na nic się zdały za sprawą Rossa Brawna i podwójnego dyfuzora. Jak później się okazało KERS nie spełnił pokładanych oczekiwań, a bolid do niego dostosowany nie był w stanie nawiązać rywalizacji z czołówką.

Donington gospodarzem Grand Prix Wielkiej Brytanii Były obietnice, były plany, były piękne wizualizacje, oraz miał być deszcz pieniędzy dla inwestorów. Co zostało to niespełnione obietnice i rozkopany tor niepewny swej przyszłości.

Toyota zostaje w F1

"Pozostaniemy w F1 oraz innych sportach motorowych, ale kosztem redukcji wydatków" - powiedział prezydent Toyoty Katsuaki Watanabe w styczniu.
Dziesięć miesięcy później, jeden z najdroższych projektów w historii F1 przeszedł do historii. Pozostały jedynie wydane miliony dolarów, 139 startów, 278,5 punktu i zero zwycięstw.

Debiut Loeba w F1

Kiedy w WRC jesteś niekwestionowanym mistrzem, czas pomyśleć o podbijaniu nowych lądów. Entuzjazm Francuza do startów w Formule 1 był duży, ale szefów Toro Rosso, gdzie miałby zadebiutować o wiele mniejszy. Ostatecznie szanse na start w F1 pogrzebała odmowa przyznania mu superlicencji.Powrót Schumachera

Po tym jak stało się wiadome, że Felipe Massa może na pewien czas pożegnać się ze startami, wydawało się całkiem prawdopodobne, że jego miejsce w bolidzie może zająć Michael Schumacher. Szanse na niesamowity powrót przekreślił uraz szyi Niemca, co dało szansę na powrót do F1 Luce Badoerowi. Frustracja Schumachera pchnęła go w objęcia Rossa Brawna i Mercedes GP.

Williams z silnikami Renault

W przeszłości bolidy Williamsa napędzane jednostkami Renault wielokrotnie odnosiły sukcesy. Do powtórki z historii nie doszło ze względu na niejasną przyszłość Renault. Na scenę wkroczyły silniki Coswortha i to one będą w nowym sezonie napędzały auta ze stajni Franka Williamsa.

Większy dostęp fanów do zaplecza F1

Formuła 1 stała się zbyt hermetyczna dla swoich fanów. Pomysł dodatkowych sesji rozdawana autografów był dobry, ale w praktyce okazał się niewypałem. Umiejscowienie strefy rozdawania autografów w miejscu, gdzie kibice nie mieli dostępu było gwoździem do trumny niegłupiej idei.

Red Bull z silnikami Mercedesa

Wydawało się bardzo realne, że od nowego sezonu Red Bull będzie napędzany przez silniki Mercedesa. Stosowna umowa została podpisana już w trakcie sezonu 2009. Jednak rozwód Mercedesa z McLarenem sprawił, że Red Bull zdecydował się znaleźć innego dostawcę.

Wejście Prodrive do F1 pod skrzydłami Aston Martina

Z doświadczonym szefem Davidem Richardsem, Prodrive był pewniakiem wśród debiutantów w sezonie 2010. Nikt nie był bardziej zdziwiony, kiedy Prodrive został przeoczony, ale jego szefowie wciąż podejmują próby wejścia do F1.

Nico Rosberg w BMW

Rosberg zastrzegał, że jeśli nie dostanie zwycięskiego bolidu, będzie szukał nowego pracodawcy. Miał zastąpić Kovalainena w McLarenie, ale to BMW najusilniej zabiegało o młodego Niemca. Odejście BMW skłoniło Rosberga do podpisania kontraktu z Brawn GP.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009