Formuła 1 » Aktualności F1 » 10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009

10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009
2009-12-26 - P. Kątski Tagi: BMW Sauber, Renault, Toyota, Williams, Schumacher, Loeb, Prodrive, Donington Park
Kryzys ekonomiczny, błąd przy projektowaniu, urazy... przyczyn dlaczego w sezonie 2009 stało się tak, a nie inaczej jest wiele.
Poniżej prezentujemy przepowiednie na sezon 2009, które się nie sprawdziły.
Triumf BMW Sauber w sezonie 2009
Najwięcej oczekiwań co do sezonu 2009 pokładano w BMW Sauber. Co prawda irytacja Roberta Kubicy sięgnęła zenitu, kiedy jego 3 miejsce w klasyfikacji kierowców zostało poświęcone na rzecz rozwoju F1.09. Zaawansowane prace nad KERS dawały nadzieję, na rywalizację z przodu stawki. Całe plany i nakłady pracy na nic się zdały za sprawą Rossa Brawna i podwójnego dyfuzora. Jak później się okazało KERS nie spełnił pokładanych oczekiwań, a bolid do niego dostosowany nie był w stanie nawiązać rywalizacji z czołówką.
Donington gospodarzem Grand Prix Wielkiej Brytanii Były obietnice, były plany, były piękne wizualizacje, oraz miał być deszcz pieniędzy dla inwestorów. Co zostało to niespełnione obietnice i rozkopany tor niepewny swej przyszłości.
Toyota zostaje w F1
"Pozostaniemy w F1 oraz innych sportach motorowych, ale kosztem redukcji wydatków" - powiedział prezydent Toyoty Katsuaki Watanabe w styczniu.
Dziesięć miesięcy później, jeden z najdroższych projektów w historii F1 przeszedł do historii. Pozostały jedynie wydane miliony dolarów, 139 startów, 278,5 punktu i zero zwycięstw.
Debiut Loeba w F1
Kiedy w WRC jesteś niekwestionowanym mistrzem, czas pomyśleć o podbijaniu nowych lądów. Entuzjazm Francuza do startów w Formule 1 był duży, ale szefów Toro Rosso, gdzie miałby zadebiutować o wiele mniejszy. Ostatecznie szanse na start w F1 pogrzebała odmowa przyznania mu superlicencji.Powrót Schumachera
Po tym jak stało się wiadome, że Felipe Massa może na pewien czas pożegnać się ze startami, wydawało się całkiem prawdopodobne, że jego miejsce w bolidzie może zająć Michael Schumacher. Szanse na niesamowity powrót przekreślił uraz szyi Niemca, co dało szansę na powrót do F1 Luce Badoerowi. Frustracja Schumachera pchnęła go w objęcia Rossa Brawna i Mercedes GP.
Williams z silnikami Renault
W przeszłości bolidy Williamsa napędzane jednostkami Renault wielokrotnie odnosiły sukcesy. Do powtórki z historii nie doszło ze względu na niejasną przyszłość Renault. Na scenę wkroczyły silniki Coswortha i to one będą w nowym sezonie napędzały auta ze stajni Franka Williamsa.
Większy dostęp fanów do zaplecza F1
Formuła 1 stała się zbyt hermetyczna dla swoich fanów. Pomysł dodatkowych sesji rozdawana autografów był dobry, ale w praktyce okazał się niewypałem. Umiejscowienie strefy rozdawania autografów w miejscu, gdzie kibice nie mieli dostępu było gwoździem do trumny niegłupiej idei.
Red Bull z silnikami Mercedesa
Wydawało się bardzo realne, że od nowego sezonu Red Bull będzie napędzany przez silniki Mercedesa. Stosowna umowa została podpisana już w trakcie sezonu 2009. Jednak rozwód Mercedesa z McLarenem sprawił, że Red Bull zdecydował się znaleźć innego dostawcę.
Wejście Prodrive do F1 pod skrzydłami Aston Martina
Z doświadczonym szefem Davidem Richardsem, Prodrive był pewniakiem wśród debiutantów w sezonie 2010. Nikt nie był bardziej zdziwiony, kiedy Prodrive został przeoczony, ale jego szefowie wciąż podejmują próby wejścia do F1.
Nico Rosberg w BMW
Rosberg zastrzegał, że jeśli nie dostanie zwycięskiego bolidu, będzie szukał nowego pracodawcy. Miał zastąpić Kovalainena w McLarenie, ale to BMW najusilniej zabiegało o młodego Niemca. Odejście BMW skłoniło Rosberga do podpisania kontraktu z Brawn GP.
Poniżej prezentujemy przepowiednie na sezon 2009, które się nie sprawdziły.
Triumf BMW Sauber w sezonie 2009
Najwięcej oczekiwań co do sezonu 2009 pokładano w BMW Sauber. Co prawda irytacja Roberta Kubicy sięgnęła zenitu, kiedy jego 3 miejsce w klasyfikacji kierowców zostało poświęcone na rzecz rozwoju F1.09. Zaawansowane prace nad KERS dawały nadzieję, na rywalizację z przodu stawki. Całe plany i nakłady pracy na nic się zdały za sprawą Rossa Brawna i podwójnego dyfuzora. Jak później się okazało KERS nie spełnił pokładanych oczekiwań, a bolid do niego dostosowany nie był w stanie nawiązać rywalizacji z czołówką.
Donington gospodarzem Grand Prix Wielkiej Brytanii Były obietnice, były plany, były piękne wizualizacje, oraz miał być deszcz pieniędzy dla inwestorów. Co zostało to niespełnione obietnice i rozkopany tor niepewny swej przyszłości.
Toyota zostaje w F1
"Pozostaniemy w F1 oraz innych sportach motorowych, ale kosztem redukcji wydatków" - powiedział prezydent Toyoty Katsuaki Watanabe w styczniu.
Debiut Loeba w F1
Kiedy w WRC jesteś niekwestionowanym mistrzem, czas pomyśleć o podbijaniu nowych lądów. Entuzjazm Francuza do startów w Formule 1 był duży, ale szefów Toro Rosso, gdzie miałby zadebiutować o wiele mniejszy. Ostatecznie szanse na start w F1 pogrzebała odmowa przyznania mu superlicencji.Powrót Schumachera
Po tym jak stało się wiadome, że Felipe Massa może na pewien czas pożegnać się ze startami, wydawało się całkiem prawdopodobne, że jego miejsce w bolidzie może zająć Michael Schumacher. Szanse na niesamowity powrót przekreślił uraz szyi Niemca, co dało szansę na powrót do F1 Luce Badoerowi. Frustracja Schumachera pchnęła go w objęcia Rossa Brawna i Mercedes GP.
Williams z silnikami Renault
W przeszłości bolidy Williamsa napędzane jednostkami Renault wielokrotnie odnosiły sukcesy. Do powtórki z historii nie doszło ze względu na niejasną przyszłość Renault. Na scenę wkroczyły silniki Coswortha i to one będą w nowym sezonie napędzały auta ze stajni Franka Williamsa.
Większy dostęp fanów do zaplecza F1
Formuła 1 stała się zbyt hermetyczna dla swoich fanów. Pomysł dodatkowych sesji rozdawana autografów był dobry, ale w praktyce okazał się niewypałem. Umiejscowienie strefy rozdawania autografów w miejscu, gdzie kibice nie mieli dostępu było gwoździem do trumny niegłupiej idei.
Red Bull z silnikami Mercedesa
Wydawało się bardzo realne, że od nowego sezonu Red Bull będzie napędzany przez silniki Mercedesa. Stosowna umowa została podpisana już w trakcie sezonu 2009. Jednak rozwód Mercedesa z McLarenem sprawił, że Red Bull zdecydował się znaleźć innego dostawcę.
Wejście Prodrive do F1 pod skrzydłami Aston Martina
Z doświadczonym szefem Davidem Richardsem, Prodrive był pewniakiem wśród debiutantów w sezonie 2010. Nikt nie był bardziej zdziwiony, kiedy Prodrive został przeoczony, ale jego szefowie wciąż podejmują próby wejścia do F1.
Nico Rosberg w BMW
Rosberg zastrzegał, że jeśli nie dostanie zwycięskiego bolidu, będzie szukał nowego pracodawcy. Miał zastąpić Kovalainena w McLarenie, ale to BMW najusilniej zabiegało o młodego Niemca. Odejście BMW skłoniło Rosberga do podpisania kontraktu z Brawn GP.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009
Podobne: 10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009




Podobne galerie: 10 wydarzeń do których nie doszło w sezonie 2009



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć