Tor położony w pobliżu portowego miasta Mokpo, około 370 kilometrów na południe od stolicy Korei Południowej - Seulu. Korean International Circuit znajduje się w południowo-zachodniej części Półwyspu Koreańskiego, a konkretnie regionie Jeolla Południowa. Ulokowano go na terenach rolniczych, w scenerii gór i wysp. Oczekuje się jednak, że z czasem obszary wokół obiektu staną się miejskimi.
Trasa Yeongam przebiega przy nabrzeżu, na gruncie poddanym melioracji. Połowa toru to drogi publiczne, które wkomponowano w jego pętlę. Całość liczy 5.615 kilometra i jest pokonywana w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara. Zaprojektowana przez "nadwornego architekta" Formuły 1 Hermanna Tilke, nitka Yeongam ma 18 zakrętów, a także trzy następujące po sobie proste. Najdłuższa rozciąga się aż na 1.2 kilometra i pozwala rozwijać prędkość około 320 km/h. Odcinek od łuku nr 4 do samego końca okrążenia jest bardzo kręty oraz trudny, wymagający nieustannego zmieniania kierunku jazdy.
Zgrywając pod ten tor bolid trzeba iść na kompromisy, aby sprostać po trosze wszystkim jego wyzwaniom. Kręta sekcja wymaga sporego docisku aerodynamicznego oraz krótko ustawionej skrzyni biegów, ale przez to auto nie jest tak szybkie na prostych, jak by mogło. Potrzeba mocnego silnika, a także dobrej trakcji. Wobec gładkiego asfaltu oraz braku wysokich krawężników można zawiesić samochód bardzo nisko. Dwa głębokie dohamowania rozdzielające długie proste pozwalają na manewry wyprzedzania.
Na Yeongam kontrowersje budzą wjazd i wyjazd z alei serwisowej, narażające kierowców na niebezpieczeństwo. Niestety nie ma większych możliwości naprawienia tego problemu. Tor może pomieścić mniej więcej 130 tysięcy widzów, ale wyścig nie odwiedza zbyt wielu fanów, gdyż Korea nie ma tradycji motorsportowych. Główna trybuna posiada 16 tysięcy miejsc, a jej zadaszenie przypomina okap dachu tradycyjnego koreańskiego domu 'Hanok'. Wieża kontrolna zawodów oraz centrum konferencyjne to budynek 14-metrowej wysokości. Bądź co bądź warunki na obiekcie uchodzą za spartańskie.
Grand Prix Korei Południowej jest organizowane od 2010 roku. Z budową toru zdążono na ostatnią chwilę. Inauguracyjną edycję wyścigu przerwał deszcz, ale udało się ją rozegrać w całości. Zwyciężył Fernando Alonso. W 2011 roku Red Bull zdobył tutaj mistrzostwo konstruktorów.
Zgrywając pod ten tor bolid trzeba iść na kompromisy, aby sprostać po trosze wszystkim jego wyzwaniom. Kręta sekcja wymaga sporego docisku aerodynamicznego oraz krótko ustawionej skrzyni biegów, ale przez to auto nie jest tak szybkie na prostych, jak by mogło. Potrzeba mocnego silnika, a także dobrej trakcji. Wobec gładkiego asfaltu oraz braku wysokich krawężników można zawiesić samochód bardzo nisko. Dwa głębokie dohamowania rozdzielające długie proste pozwalają na manewry wyprzedzania.
Grand Prix Korei Południowej jest organizowane od 2010 roku. Z budową toru zdążono na ostatnią chwilę. Inauguracyjną edycję wyścigu przerwał deszcz, ale udało się ją rozegrać w całości. Zwyciężył Fernando Alonso. W 2011 roku Red Bull zdobył tutaj mistrzostwo konstruktorów.
Yeongam - Korea Południowa | ||||
---|---|---|---|---|
Rok budowy | 2007-2010 | |||
Lokalizacja | Yeongam, Jeolla Południowa | |||
Powierzchnia toru | 172 ha | |||
Długość toru | 5,615 km | |||
Zakręty | 18 | |||
Okrążenia w wyścigu | 55 | |||
Kierunek jazdy | przeciwny do ruchu wskazówek zegara | |||
Pojemność trybun | około 130 000 widzów | |||
Różnica wysokości | ? | |||
Projektant | Hermann Tilke | |||
Koszt budowy | około 270 milionów USD | |||
Rekord okrążenia | 1:35.585 (S. Vettel, 2010) | |||
Prędkość maksymalna | około 320 km/h | |||
Liczba wyścigów F1 | 4 | |||
Data pierwszego GP | 24-10-2010 | |||
Data ostatniego GP | 06-10-2013 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Yeongam - Korea Południowa
Podobne: Yeongam - Korea Południowa
Liga Typerów - GP Korei 2013 »
Liga Typerów - GP Korei 2012 »
Liga Typerów - GP Korei 2011 »
Liga Typerów - GP Korei Południowej 2010 »
Podobne galerie: Yeongam - Korea Południowa
GP Korei 2013 - wyścig »
GP Korei 2013 - sobotni trening i kwalifikacje »
GP Korei 2013 - piątkowe treningi »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć