Formuła 1 » Aktualności F1 » Nick Wirth: Program Virgin Racing opóźniony
Nick Wirth: Program Virgin Racing opóźniony
2010-02-21 - J. Rutkowski Tagi: Testy F1, Virgin Racing, VR-01
Dyrektor techniczny Virgin Racing, Nick Wirth, przyznał, iż ciągłe kłopoty techniczne z hydrauliką w VR-01 opóźniły program testów brytyjskiego zespołu.
Wirth powiedział, że ich celem było testowanie nowych rozwiązań aerodynamicznych w Barcelonie w przyszłym tygodniu. Jednak przez ostatnie cztery dni na Jerez, Lucas di Grassi i Timo Glock pokonali jedynie 144 okrążenia, dlatego podczas finałowych testów na torze Catalunya, Virgin będzie nadal musiało pracować nad niezawodnością bolidu. "To był wielki test naszej cierpliwości," powiedział Wirth. "Pomimo, że robiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby pokonać problemy z hydrauliką, nie mogliśmy tego w 100% uczynić. To było nieosiągalne z częściami, którymi dysponowaliśmy."
"Konkretnym naszym problemem były wycieki płynu hydraulicznego, który powodował, że mogliśmy jeździć ograniczoną liczbę okrążeń i trzeba było wracać do boksów uzupełniać płyn. Czekamy z niecierpliwością na nowe części, które dostaniemy do testowania w Barcelonie. Oczekujemy, że one całkowicie rozwiążą ten problem." "Muszę powiedzieć, że w czasie kiedy mieliśmy testować nowe rozwiązania aerodynamiczne przeznaczone na debiut w Bahrajnie, będziemy musieli kontynuować pracę nad niezawodnością bolidu. To oznacza, że będziemy musieli ograniczyć wprowadzenie nowego pakietu aerodynamicznego, gdyż nie zdążymy go w całości przetestować."
Wirth dodał, iż pomimo tego, że tak poważne opóźnienia były szokiem dla ekipy, to on nadal pozostaje optymistą jeśli chodzi o formę VR-01.
"Do pozytywów należy zaliczyć fakt, iż pomimo tych kłopotów daliśmy radę przeprowadzić sporo przygotowań do wyścigów i ich wyniki są naprawdę satysfakcjonujące. To bardzo budujące widzieć potencjał samochodu, który ma minimalny zestaw usprawnień i właściwych ustawień. Dodatkowo warto nadmienić, że jeździliśmy z naprawdę solidną porcją paliwa w baku," powiedział dyrektor techniczny Virgin Racing.
"W rzeczywistości żaden z naszych czasów nie był ustanowiony z ilością paliwa z jaką jeździ się zazwyczaj w kwalifikacjach. Dlatego nie dajemy niepowodzeniom w jednym konkretnym obszarze, przyćmić naszego startu, który tak naprawdę nie jest zły," zakończył Nick Wirth
Wirth powiedział, że ich celem było testowanie nowych rozwiązań aerodynamicznych w Barcelonie w przyszłym tygodniu. Jednak przez ostatnie cztery dni na Jerez, Lucas di Grassi i Timo Glock pokonali jedynie 144 okrążenia, dlatego podczas finałowych testów na torze Catalunya, Virgin będzie nadal musiało pracować nad niezawodnością bolidu. "To był wielki test naszej cierpliwości," powiedział Wirth. "Pomimo, że robiliśmy wszystko co w naszej mocy, aby pokonać problemy z hydrauliką, nie mogliśmy tego w 100% uczynić. To było nieosiągalne z częściami, którymi dysponowaliśmy."
"Konkretnym naszym problemem były wycieki płynu hydraulicznego, który powodował, że mogliśmy jeździć ograniczoną liczbę okrążeń i trzeba było wracać do boksów uzupełniać płyn. Czekamy z niecierpliwością na nowe części, które dostaniemy do testowania w Barcelonie. Oczekujemy, że one całkowicie rozwiążą ten problem." "Muszę powiedzieć, że w czasie kiedy mieliśmy testować nowe rozwiązania aerodynamiczne przeznaczone na debiut w Bahrajnie, będziemy musieli kontynuować pracę nad niezawodnością bolidu. To oznacza, że będziemy musieli ograniczyć wprowadzenie nowego pakietu aerodynamicznego, gdyż nie zdążymy go w całości przetestować."
"Do pozytywów należy zaliczyć fakt, iż pomimo tych kłopotów daliśmy radę przeprowadzić sporo przygotowań do wyścigów i ich wyniki są naprawdę satysfakcjonujące. To bardzo budujące widzieć potencjał samochodu, który ma minimalny zestaw usprawnień i właściwych ustawień. Dodatkowo warto nadmienić, że jeździliśmy z naprawdę solidną porcją paliwa w baku," powiedział dyrektor techniczny Virgin Racing.
"W rzeczywistości żaden z naszych czasów nie był ustanowiony z ilością paliwa z jaką jeździ się zazwyczaj w kwalifikacjach. Dlatego nie dajemy niepowodzeniom w jednym konkretnym obszarze, przyćmić naszego startu, który tak naprawdę nie jest zły," zakończył Nick Wirth
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nick Wirth: Program Virgin Racing opóźniony
Podobne: Nick Wirth: Program Virgin Racing opóźniony
Virgin nadal z problemami »
Virgin tylko poprawiło bolid Timo Glocka »
Wirth Research zapłaci za przeprojektowanie bolidu Virgin »
Virgin wróży sobie szybki sukces »
Podobne galerie: Nick Wirth: Program Virgin Racing opóźniony
Drugie testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Pierwsze testy Formuły 1 przed sezonem 2019 »
Testy F1 po GP Abu Zabi 2018 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć