Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec
Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec

Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec

2013-07-09 - G. Filiks     Tagi: Formuła 1, aleja serwisowa, Niemcy
Od następnego wyścigu Formuły 1 kamerzyści telewizyjni dla bezpieczeństwa nie będą mogli poruszać się po całej alei serwisowej, a tylko na pit wall.

Do zmiany zasad doprowadził wypadek w pit lane podczas zeszłotygodniowego wyścigu o GP Niemiec. Jeden z operatorów FOM został uderzony niedokręconym kołem z bolidu Marka Webbera i doznał poważnych obrażeń, choć nie zagrażających życiu.
 
Dotąd ekipy telewizyjne mogły wędrować swobodnie po całej alei serwisowej, od GP Węgier tak jak fotografowie będą musiały uwieczniać akcję z obszaru między pasem serwisowym, a prostą startową toru, gdzie zespoły mają swoje stanowiska dowodzenia. „Wszyscy nasi kamerzyści będą mogli nagrywać wydarzenia jedynie z pit wall". - powiedział brytyjskim mediom szef F1, Bernie Ecclestone.

W dalszej przyszłości być może zostanie wprowadzony nakaz poruszania się po alei serwisowej w kasku. Od 2014 roku takim obowiązkiem zostaną objęci mechanicy obsługujący pit-stopy kierowców. Szefowie największych teamów chcą, by głowę chronili wszyscy. „Po tym co zobaczyliśmy, powinniśmy zadbać, aby każdy w pit lane był odpowiednio ubrany i wyposażony". - powiedział pryncypał Mercedesa, Ross Brawn. „Wszyscy w alei serwisowej powinni mieć kaski. Na pewno ten temat jest wart przewertowania".

Szef Red Bulla - Christian Horner dodał: „Mechanicy muszą nosić odzież ochronną oraz kaski. Może nadszedł czas, by innych pracowników w pit lane też jakoś zabezpieczyć.
„Bolidy F1 to bardzo mocne maszyny, a urazy głowy w szczególności są wyjątkowo paskudne".



źródło: The Guardian

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec

Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec
Kojot 2013-07-09 11:00
W pit stopach zawsze dochodziło do incydentów. Kierowcy przejeżdżali po stopach mechaników, nie wyrabiali przed gościem z podnośnikiem albo stawali w płomieniach (jak było jeszcze tankowanie), błędy "lizakowych". Teraz gdy mamy po 90 zjazdów na każdym wyścigu, to chyba oczywiste że jest więcej wypadków. Kolejny DUŻY minus dla opon które trzeba wymieniać co 6 okrążeń!
Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec
Eryq 2013-07-09 11:29
Chyba bezpieczenstwo najwazniejsze ale taki Felipe dostal w glowe i mu ten kask i tak nie pomogl (oprocz uratowania zycia) bo od tamtego felernego wypadku. juz nie umie jezdzic... ale chyba te 2 godz podczas wyscigu. to chyba nie problem nosic... tylko biedniejsze zespoly znow beda mialy dodatkowy wydatek....
Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec
korba 2013-07-09 12:01
Tego rodzaju incydenty były i nadal będą się zdarzać i nie da się ich wyeliminować do zera.
Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec
ekwador15 2013-07-09 13:12
Lipa trochę, to fajnie z bliska pokazali zmianę kół. Teraz takich ujęć już nie będzie, bo z stanowiska dowodzenia pokazywać zmiany, to trochę daleko.
Podobne: Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec
Podobne galerie: Zmiany w alei serwisowej F1 po wypadku w GP Niemiec
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit