Formuła 1 » Aktualności F1 » Zestawienie pit-stopów w GP Australii

Zestawienie pit-stopów w GP Australii
2011-03-27 - J. Rutkowski Tagi: Melbourne, Red Bull, Webber, Opony, Albert Park
Przed wyścigiem o Grand Prix Australii na torze Albert Park wiele mówiło się o sporym zużyciu opon Pirelli, a co za tym idzie dużą przewidywaną ilością postojów na zmianę gum.
Okazało się, że jest w tym całkiem dużo prawdy i niektórzy zawodnicy z czołówki zatrzymywali się u swoich mechaników aż trzykrotnie. Co ciekawe znalazł się także śmiałek, który zdecydował się na zupełnie inną taktykę i zjechał do boksów tylko raz, był nim Sergio Perez z Saubera. Taktyka ta dała Meksykaninowi w jego debiucie świetne siódme miejsce. Jednak najczęściej wybieraną taktyką była jazda na dwa pit-stopy, zdecydowała się na nią większość kierowców, włącznie z trójką, która znalazła się na podium. Na trzy pit-stopy pojechali Alonso, Webber, Massa i Alguersuari. W alei serwisowej trzykrotnie był także Jenson Button, jednak Anglik opony zmieniał jedynie dwa razy, trzecia wizyta związana była z karą drive-through, którą Anglik dostał za nieregulaminowe wyprzedzanie Felipe Massy. Rekordzistą tegorocznego GP Australii w ilości pit-stopów jest Ruberns Barrichello, który zjeżdżał aż 4-krotnie, a i tak Brazylijczyk wycofał się na 10 okrążeń przed końcem. Jednak 2 z tych 4 pit-stopów były wymuszone, jeden przez uszkodzone przednie skrzydło po starciu z Rosbergiem, a drugi, podobnie jak u Buttona, z powodu kary drive-through.
Najszybszym pit-stopem wykazali się mechanicy Red Bulla, którzy obsłużyli Marka Webbera podczas jego drugiego postoju tak szybko, iż cała operacja razem z przejazdem przez pit-lane trwała 22.520s.
Poniżej prezentujemy pełne zestawienie pit-stopów podczas GP Australii.
Legenda:
Nr. - numer pit-stopu danego kierowcy
Zm. - jaka zmiana opon nastąpiła
S -> S - miękkie na miękkie
S -> H - miękkie na twarde
H -> S - twarde na miękkie
H -> H - twarde na twarde
Dł. P-S - czas trwania danego pit-stopu
Suma P-S - sumaryczny czas trwania dotychczasowych pit-stopów danego kierowcy
DT - kara drive-through
Okazało się, że jest w tym całkiem dużo prawdy i niektórzy zawodnicy z czołówki zatrzymywali się u swoich mechaników aż trzykrotnie. Co ciekawe znalazł się także śmiałek, który zdecydował się na zupełnie inną taktykę i zjechał do boksów tylko raz, był nim Sergio Perez z Saubera. Taktyka ta dała Meksykaninowi w jego debiucie świetne siódme miejsce. Jednak najczęściej wybieraną taktyką była jazda na dwa pit-stopy, zdecydowała się na nią większość kierowców, włącznie z trójką, która znalazła się na podium. Na trzy pit-stopy pojechali Alonso, Webber, Massa i Alguersuari. W alei serwisowej trzykrotnie był także Jenson Button, jednak Anglik opony zmieniał jedynie dwa razy, trzecia wizyta związana była z karą drive-through, którą Anglik dostał za nieregulaminowe wyprzedzanie Felipe Massy. Rekordzistą tegorocznego GP Australii w ilości pit-stopów jest Ruberns Barrichello, który zjeżdżał aż 4-krotnie, a i tak Brazylijczyk wycofał się na 10 okrążeń przed końcem. Jednak 2 z tych 4 pit-stopów były wymuszone, jeden przez uszkodzone przednie skrzydło po starciu z Rosbergiem, a drugi, podobnie jak u Buttona, z powodu kary drive-through.
Poniżej prezentujemy pełne zestawienie pit-stopów podczas GP Australii.
Pit-Stopy podczas GP Australii | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nr. | Kierowca | Okr. | Zm. | Dł. P-S | Suma P-S | |||
1 | Jaime Alguersuari | 1 | - | 26.898 | 26.898 | |||
1 | Michael Schumacher | 1 | - | 25.021 | 25.021 | |||
1 | Mark Webber | 11 | S -> H | 23.426 | 23.426 | |||
1 | Fernando Alonso | 12 | S -> S | 23.251 | 23.251 | |||
1 | Felipe Massa | 13 | S -> S | 23.842 | 23.842 | |||
1 | Rubens Barrichello | 13 | S -> S | 23.643 | 23.643 | |||
1 | Sebastian Vettel | 14 | S -> S | 22.603 | 22.603 | |||
1 | Paul di Resta | 14 | S -> S | 24.863 | 24.863 | |||
1 | Jerome d'Ambrosio | 14 | S -> H | 25.259 | 25.259 | |||
1 | Sebastien Buemi | 15 | S -> S | 25.342 | 25.342 | |||
1 | Nick Heidfeld | 15 | S -> S | 22.994 | 22.994 | |||
1 | Lewis Hamilton | 16 | S -> S | 23.227 | 23.227 | |||
1 | Vitaly Petrov | 16 | S -> S | 24.535 | 24.535 | |||
1 | Nico Rosberg | 16 | S -> H | 23.716 | 23.716 | |||
1 | Kamui Kobayashi | 16 | S -> S | 24.064 | 24.064 | |||
1 | Adrian Sutil | 16 | S -> H | 25.978 | 25.978 | |||
1 | Jarno Trulli | 16 | H -> S | 24.899 | 24.899 | |||
1 | Jenson Button | 17 | DT | 16.867 | 16.867 | |||
2 | Jaime Alguersuari | 17 | S -> S | 24.463 | 51.361 | |||
1 | Heikki Kovalainen | 17 | S -> S | 24.865 | 24.865 | |||
2 | Michael Schumacher | 17 | S -> H | 23.988 | 49.009 | |||
1 | Timo Glock | 18 | S -> S | 23.792 | 23.792 | |||
2 | Jenson Button | 19 | S -> S | 23.303 | 40.170 | |||
2 | Timo Glock | 19 | S -> H | 8:56.552 | 9:20.344 | |||
1 | Sergio Perez | 23 | H -> S | 23.438 | 23.438 | |||
2 | Rubens Barrichello | 23 | S -> S | 37.856 | 1:01.499 | |||
2 | Mark Webber | 26 | H -> S | 22.520 | 45.946 | |||
2 | Fernando Alonso | 27 | S -> S | 24.733 | 47.984 | |||
3 | Rubens Barrichello | 28 | DT | 16.892 | 1:18.391 | |||
2 | Sebastien Buemi | 29 | S -> S | 23.100 | 48.442 | |||
2 | Nick Heidfeld | 30 | S -> H | 25.098 | 48.092 | |||
2 | Felipe Massa | 31 | S -> H | 24.500 | 48.342 | |||
2 | Kamui Kobayashi | 32 | S -> H | 24.192 | 48.256 | |||
2 | Sebastian Vettel | 36 | S -> H | 24.036 | 46.639 | |||
2 | Lewis Hamilton | 36 | S -> H | 23.199 | 46.426 | |||
3 | Jaime Alguersuari | 35 | H -> H | 26.348 | 1:17.709 | |||
2 | Vitaly Petrov | 36 | S -> H | 25.683 | 50.218 | |||
2 | Paul di Resta | 36 | S -> H | 24.332 | 49.195 | |||
3 | Jenson Button | 37 | S -> H | 22.681 | 1:02.851 | |||
2 | Adrian Sutil | 37 | H -> S | 23.871 | 49.849 | |||
2 | Jarno Trulli | 37 | - | 24.848 | 49.747 | |||
2 | Jerome d'Ambrosio | 38 | H -> H | 26.446 | 51.705 | |||
3 | Mark Webber | 41 | S -> S | 26.230 | 1:12.176 | |||
4 | Rubens Barrichello | 40 | S -> H | 26.309 | 1:44.700 | |||
3 | Fernando Alonso | 42 | S -> H | 24.181 | 1:12.165 | |||
3 | Felipe Massa | 48 | H -> S | 24.095 | 1:12.437 |
Nr. - numer pit-stopu danego kierowcy
Zm. - jaka zmiana opon nastąpiła
S -> S - miękkie na miękkie
S -> H - miękkie na twarde
H -> S - twarde na miękkie
H -> H - twarde na twarde
Dł. P-S - czas trwania danego pit-stopu
Suma P-S - sumaryczny czas trwania dotychczasowych pit-stopów danego kierowcy
DT - kara drive-through
źródło: f1.com / Pirelli Polska / własne
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zestawienie pit-stopów w GP Australii
Podobne: Zestawienie pit-stopów w GP Australii



Podobne galerie: Zestawienie pit-stopów w GP Australii



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Newsletter