Formuła 1 » Aktualności F1 » Zespoły F1 mogą pracować więcej w CFD dla przygotowania rewolucji technicznej na sezon 2017
Zespoły F1 mogą pracować więcej w CFD dla przygotowania rewolucji technicznej na sezon 2017
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) pozwoliła zespołom Formuły 1 pracować dłużej w dziale Obliczeniowej Mechaniki Płynów (CFD), aby zdążyły przygotować planowaną rewolucję techniczną na sezon 2017.
Zobacz także: Bolid F1 w sezonie 2017 ma tak wyglądać (wideo) »F1 szykuje poważne zmiany w budowie bolidów, które mają przede wszystkim przyśpieszyć je o 5-6 sekund na okrążeniu i nadać agresywniejszy wygląd. Jednak pojawiły się obawy, czy wprowadzenie samochodów nowej generacji nie trzeba będzie przełożyć o rok biorąc pod uwagę, że chcąc mieć je na sezon 2017, trzeba ustalić konkretne przepisy techniczne pod tym kątem na marzec przyszłego roku. Czyli w ciągu 6-7 miesięcy.
FIA więc złagodziła teamom na ten okres limit na używanie CFD, które jest drugim głównym narzędziem obok tunelu aerodynamicznego do projektowania bolidu. Dodatkowy czas spędzony w tym dziale ekipy mają poświęcić wysiłkom na rzecz sfinalizowania szybciej pakietu zmian.
„Powinniśmy rozeznać się do 2 października, w jakim kierunku będziemy zmierzać". - mówił serwisowi Autosport dyrektor techniczny FIA, Charlie Whiting.
„Przejdziemy wtedy na kolejny etap omawiania, co zespoły wypracowały w CFD. Daliśmy im ekstra czas w CFD. Poszczególne stajnie mają różnie możliwości wykorzystywania tego urządzenia w większym stopniu. „Ale zarządziliśmy coś w rodzaju amnestii, aby zgłębiono nowy koncept aero".
Według FIA, bolidy nowej generacji będą szybsze o 3 sekundy na okrążeniu dzięki samemu poszerzeniu opon. Pozostały wzrost tempa ma dać zwiększenie docisku.
Zobacz także: Bolid F1 w sezonie 2017 ma tak wyglądać (wideo) »
„Powinniśmy rozeznać się do 2 października, w jakim kierunku będziemy zmierzać". - mówił serwisowi Autosport dyrektor techniczny FIA, Charlie Whiting.
„Przejdziemy wtedy na kolejny etap omawiania, co zespoły wypracowały w CFD. Daliśmy im ekstra czas w CFD. Poszczególne stajnie mają różnie możliwości wykorzystywania tego urządzenia w większym stopniu. „Ale zarządziliśmy coś w rodzaju amnestii, aby zgłębiono nowy koncept aero".
Według FIA, bolidy nowej generacji będą szybsze o 3 sekundy na okrążeniu dzięki samemu poszerzeniu opon. Pozostały wzrost tempa ma dać zwiększenie docisku.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Zespoły F1 mogą pracować więcej w CFD dla przygotowania rewolucji technicznej na sezon 2017
Zespoły F1 mogą pracować więcej w CFD dla przygotowania rewolucji technicznej na sezon 2017
Adrza1 2015-08-28 19:21
Opony, docisk, a co z silnikiem?
Zespoły F1 mogą pracować więcej w CFD dla przygotowania rewolucji technicznej na sezon 2017
Borowczyk. 2015-08-28 19:45
silniki i tak mają sporo mocy a przynajmniej mercedesy Bolidy za dużo ważą moim zdaniem grubo ponad 200kg niż dawniej
Podobne: Zespoły F1 mogą pracować więcej w CFD dla przygotowania rewolucji technicznej na sezon 2017
Zmiany w aerodynamice bolidów F1 na sezon 2019 ograniczą o 1/3 utratę docisku podczas jazdy za rywalem »
Formuła 1 ma zwolnić w 2019 roku. Oczekujemy utraty około 1,5 sekundy na okrążeniu »
Bolidy F1 mogą mieć lusterka wsteczne przymocowane do osłony na kokpit »
Kubica najszybszy ze wszystkich w wysiadaniu z bolidu »
Podobne galerie: Zespoły F1 mogą pracować więcej w CFD dla przygotowania rewolucji technicznej na sezon 2017
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter