Formuła 1 » Aktualności F1 » Zdarzyło się w F1 - 8 Lutego

2006: Wyścig o GP Belgii został wykreślony z kalendarza F1 na sezon 2006. Stało sie to po ogłoszniu przez organizatorów, iż inwestycje czynione wokół obiektu nie zostaną ukończona do czasu wyścigu. Był to drugi raz w zeszłej dekadzie, kiedy to popularne zawody na torze Spa Francorchamps nie znalazły się w kalendarzu wyścigów.
Zobacz także: GP Belgii na torze Spa Francorchamps »2002: Sędzia śledczy badający śmierć Grahama Beveridge'a, członka obsługi GP Austalii w 2001 roku, ogłosił, iż wypadkowi można było zapobiec. Beveridge zmarł w w szpitalu po tym jak został uderzony przez koło z rozbitego bolidu BAR Jaquesa Villeneuve'a. Koło przeleciało przez otwór w siatkach okalających tor i chroniących kibiców. Jak się okazało otwór ten nie był wcale niezbędny i nie było potrzeby, aby tam się znajdował. Jednak pomimo takich zaniedbań organizatorów FIA potwierdziła, iż wyścig w sezonie 2002 odbędzie się zgodnie z planem i nie zostanie odwołany.
1978: W Grainau w Niemczech, w wieku 77 lat zmarł Hans von Stuck. Niemiec ścigał się głównie pomiędzy dwiema wojnami światowymi, ale wystartował także w pierwszych sezonach F1. Zaczął swoją karierę od wyścigów górskich, gdzie szybko zaczął odnosić znaczące zwycięstwa. Był tak pewien swoich umiejętności, że w jednym z wyścigów postanowił odwrotnie zamontować skrzynię biegów w swoim aucie i.. jechać tyłem. Co bardziej niewiarygodne, von Stuck wygrał tamten wyścig! W 1926 jego sława rosła dalej. W tym właśnie roku Count Szichy, austriacki playboy, wyzwał na pojedynek von Stuck twierdząc, że Daimler Niemca nie ma szans w starci z jego Bugatti. Hans zaakceptował warunki zakładu, którego przedmiotem była żona Szichego. Niemiec wygrał i następne kilka lat spędził z nową żoną, aż do jej śmierci w 1931 roku.
Von Stuck był zaangażowany w powstanie zespołu Auto Union wspieranego przez niemiecki rząd, już po dojściu Hitlera do władzy. Zespół odnosił sukcesy, ale wobec rosnącej konkurencji Mercedesa zarząd postanowił postawić na młodszych kierowców. Wpływy Stuck słabły, aż w końcu w 1937 roku został zwolniony. Po wojnie uniknął on zakazu startu dla niemieckich kierowców poprzez przyjęcie austriackiego obywatelstwa. W 1951 roku urodził mu się syn, Hans-Jociam Stuck, któremu według krążących legend, ojciec przekazał wszelkie tajniki jazdy po Nurburgringu. Młody Stck rzeczywiście był ekspertem na tym torze. Ścigał się on nawet w F1, jednak zawsze brakowało mu szczęścia i nigdy nie wygrał wyścigu, nawet na Nurburgringu.
1932: W Brough w Wielkiej Brytanii urodził się Cliff Alison, kierowca Ferrari w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Cliff uczestniczył jednak tylko w 6 wyścigach w barwach słynnego zespołu przed tym jak uczestniczył w straszliwym wypadku, który zniszczył mu karierę. Podczas wyścigu w GP Monako w 1960 roku, Cliff uderzył w bariery okalające tor, a siła uderzenia była tak wielka, że wyrzuciło go z bolidu na tor. Po 16 dniach hospitalizacji odzyskał przytomność i co najdziwniejsze, zaczął mówić po francusku. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że przed wypadkiem Alison nie znał nawet pół słowa w tym języku. Po rehabilitacji Alison wrócił w 1961 roku do ścigania się w barwach Lotusa, jednak i tym razem dopadł go ogromny pech, w jednym z wyścigów uległ wypadkowi. Jego bolid rolował kilkukrotnie, a Alison skończył ze złamaniami obu nóg. Po tym wypadku odszedł na emeryturę i zajął się rodziną, jednak w wywiadach zawsze z żalem wspominał swoją zmarnowaną karierę.
Zobacz także: GP Belgii na torze Spa Francorchamps »
1978: W Grainau w Niemczech, w wieku 77 lat zmarł Hans von Stuck. Niemiec ścigał się głównie pomiędzy dwiema wojnami światowymi, ale wystartował także w pierwszych sezonach F1. Zaczął swoją karierę od wyścigów górskich, gdzie szybko zaczął odnosić znaczące zwycięstwa. Był tak pewien swoich umiejętności, że w jednym z wyścigów postanowił odwrotnie zamontować skrzynię biegów w swoim aucie i.. jechać tyłem. Co bardziej niewiarygodne, von Stuck wygrał tamten wyścig! W 1926 jego sława rosła dalej. W tym właśnie roku Count Szichy, austriacki playboy, wyzwał na pojedynek von Stuck twierdząc, że Daimler Niemca nie ma szans w starci z jego Bugatti. Hans zaakceptował warunki zakładu, którego przedmiotem była żona Szichego. Niemiec wygrał i następne kilka lat spędził z nową żoną, aż do jej śmierci w 1931 roku.
Sonda: Najważniejsze zdarzenie z 8. Lutego to:
źródło: espnf1 /własne
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zdarzyło się w F1 - 8 Lutego
Podobne: Zdarzyło się w F1 - 8 Lutego


Podobne galerie: Zdarzyło się w F1 - 8 Lutego
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit