Formuła 1 » Aktualności F1 » Zapowiedź Grand Prix Chin według Pirelli
Zapowiedź Grand Prix Chin według Pirelli
2011-04-12 - P. Pokwicki Tagi: Shanghai, Pirelli, Paul Hembery, Chiny
Malezja przyniosła pełen akcji wyścig z wieloma manewrami wyprzedzania i trwającą do ostatniego okrążenia walką o podium - w Chinach Pirelli ma nadzieję na więcej tego typu wydarzeń. Układ toru w Szanghaju sprawdza granice możliwości współczesnego samochodu Formuły 1, zwłaszcza jeśli chodzi o trakcję i hamowanie, kiedy opony doświadczają największego obciążenia.
Przewidywana temperatura w Chinach ma być znacznie niższa niż w Malezji, przy o wiele mniejszej wilgotności. W połączeniu z gładszą nawierzchnią toru w Szanghaju teoretycznie oznacza to mniejszą degradację. Deszcz nie jest rzadkością w Chinach, więc po suchym wyścigu w Malezji możemy się wreszcie spodziewać debiutu przejściowych i deszczowych opon PZero w warunkach rywalizacji.
W przeciwnym razie główne role odegrają ponownie twarde i miękkie opony, które były już w użyciu w Australii i Malezji. Miękkie ogumienie powinno szczególnie odpowiadać wymaganiom toru o długości 5,451 kilometra, ale Chiny zawsze są nieprzewidywalnym wyścigiem. Od pierwszej edycji Grand Prix Chin, która odbyła się w 2004 roku, za każdym razem zwyciężał inny kierowca: to oznaka zróżnicowanej charakterystyki i złożonych zmiennych, które mają tu wpływ na losy wyścigu.
DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI:
Paul Hembery: „Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z pozytywnego wpływu naszych opon na widowisko, ale wrażenie robi szybkość, z jaką zespoły i kierowcy tak szybko się uczą. Jestem przekonany, że cały czas będą wynajdować różne sposoby na wydłużenie trwałości ogumienia. Jak na razie trafnie przewidzieliśmy dwa pit stopy w Australii i trzy w Malezji, ale musimy poczekać na dane po piątkowych treningach, aby mieć kompletny obraz tego, czego możemy się spodziewać w Chinach. W przeciwieństwie do Malezji, gdzie dostarczyliśmy zespołom eksperymentalny rodzaj ogumienia na piątkowe treningi, tym razem damy im po dodatkowym zestawie normalnych twardych opon - tak, jak miało to miejsce w Australii. Zaobserwowaliśmy wówczas, że to zadziałało i zespoły mogły do maksimum wykorzystać czas na torze i jak najdokładniej przygotować się do wyścigu. Teraz chcemy im dać taką samą szansę. Pierwsze dwa wyścigi były po prostu pasjonujące i mam nadzieję, że tak samo będzie w Chinach!”CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Michael Schumacher (Mercedes): „Po Australii i Malezji kolejny raz czeka nas odmienny rodzaj toru, tym razem w Szanghaju. Wszystkich nas czeka wiele nauki z oponami Pirelli. Jak dotychczas mogliśmy zaobserwować, ważna jest strategia i zarządzanie oponami. Spodziewam się, że tak samo będzie w Chinach. Jeśli chodzi o zużycie opon, Szanghaj powinien być lepszy niż Malezji, dzięki generalnie niższym temperaturom i gładszej nawierzchni. Ogólnie forma opon Pirelli jest dobra, ale dużym wyzwaniem jest nauka kontroli okna, w którym pracują najlepiej. Zadaniem moim oraz zespołu jest odnalezienie najlepszego rozwiązania dla naszego samochodu i to będzie naszym celem kolejny raz, tym razem w Szanghaju”.UWAGI TECHNICZNE I DOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
Jedną z charakterystycznych cech toru w Szanghaju jest mocne hamowanie, które bardziej obciąża przednie opony niż tylne. W strefach mocnego hamowania samochód oraz ogumienie doświadcza przeciążenia równego 5G.
Chiny mają wyjątkowe znaczenie dla lidera mistrzostw świata i zwycięzcy dwóch pierwszych wyścigów Pirelli, Sebastiana Vettela. W sezonie 2009 Niemiec zdobył tu swoje pierwsze pole position i wygrał swój pierwszy wyścig w barwach Red Bull Racing.
W zeszłym sezonie odnotowano największą liczbę pit stopów w historii Grand Prix Chin. Ogółem wykonano 67 pit stopów, średnio 2,79 na kierowcę, w wyścigu rozgrywanym w zmiennych warunkach atmosferycznych. Dla porównania, w niedawnym wyścigu o Grand Prix Malezji wykonanoDOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
Grand Prix Australii - Podstawowe: twarde, Opcjonalne: miękkie
Grand Prix Malezji - Podstawowe: twarde, Opcjonalne: miękkie
Grand Prix Chin - Podstawowe: twarde, Opcjonalne: miękkie
PIRELLI W CHINACH:
Pirelli China to część Pirelli Asia-Pacific. Chiny to jeden z najszybciej rozwijających się rynków dla Pirelli. Włoska firma ma dwie fabryki w prowincji Shangdong: w jednej wytwarza się ogumienie do samochodów osobowych, a w drugiej do ciężarówek. Najnowsza fabryka została zaprojektowana z uwzględnieniem możliwości rozwoju do poziomu produkcji 10 milionów sztuk rocznie.
Opony Pirelli odnosiły sukcesy w wyścigach FIA GT w Chinach na torze Zhuhai, a także w Rajdzie Chin - rundzie Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku FIA.
Chiny zajmują poczesne miejsce w wyścigowej historii Pirelli. Pierwszym poważnym międzynarodowym triumfem Pirelli był drogowy wyścig Paryż-Pekin w 1907 roku, w którym triumfował książę Scipione Borghese w samochodzie Itala z siedmiolitrowym silnikiem.
Paul Hembery: „Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z pozytywnego wpływu naszych opon na widowisko, ale wrażenie robi szybkość, z jaką zespoły i kierowcy tak szybko się uczą. Jestem przekonany, że cały czas będą wynajdować różne sposoby na wydłużenie trwałości ogumienia. Jak na razie trafnie przewidzieliśmy dwa pit stopy w Australii i trzy w Malezji, ale musimy poczekać na dane po piątkowych treningach, aby mieć kompletny obraz tego, czego możemy się spodziewać w Chinach. W przeciwieństwie do Malezji, gdzie dostarczyliśmy zespołom eksperymentalny rodzaj ogumienia na piątkowe treningi, tym razem damy im po dodatkowym zestawie normalnych twardych opon - tak, jak miało to miejsce w Australii. Zaobserwowaliśmy wówczas, że to zadziałało i zespoły mogły do maksimum wykorzystać czas na torze i jak najdokładniej przygotować się do wyścigu. Teraz chcemy im dać taką samą szansę. Pierwsze dwa wyścigi były po prostu pasjonujące i mam nadzieję, że tak samo będzie w Chinach!”CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Michael Schumacher (Mercedes): „Po Australii i Malezji kolejny raz czeka nas odmienny rodzaj toru, tym razem w Szanghaju. Wszystkich nas czeka wiele nauki z oponami Pirelli. Jak dotychczas mogliśmy zaobserwować, ważna jest strategia i zarządzanie oponami. Spodziewam się, że tak samo będzie w Chinach. Jeśli chodzi o zużycie opon, Szanghaj powinien być lepszy niż Malezji, dzięki generalnie niższym temperaturom i gładszej nawierzchni. Ogólnie forma opon Pirelli jest dobra, ale dużym wyzwaniem jest nauka kontroli okna, w którym pracują najlepiej. Zadaniem moim oraz zespołu jest odnalezienie najlepszego rozwiązania dla naszego samochodu i to będzie naszym celem kolejny raz, tym razem w Szanghaju”.UWAGI TECHNICZNE I DOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
Jedną z charakterystycznych cech toru w Szanghaju jest mocne hamowanie, które bardziej obciąża przednie opony niż tylne. W strefach mocnego hamowania samochód oraz ogumienie doświadcza przeciążenia równego 5G.
Chiny mają wyjątkowe znaczenie dla lidera mistrzostw świata i zwycięzcy dwóch pierwszych wyścigów Pirelli, Sebastiana Vettela. W sezonie 2009 Niemiec zdobył tu swoje pierwsze pole position i wygrał swój pierwszy wyścig w barwach Red Bull Racing.
W zeszłym sezonie odnotowano największą liczbę pit stopów w historii Grand Prix Chin. Ogółem wykonano 67 pit stopów, średnio 2,79 na kierowcę, w wyścigu rozgrywanym w zmiennych warunkach atmosferycznych. Dla porównania, w niedawnym wyścigu o Grand Prix Malezji wykonanoDOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
Grand Prix Australii - Podstawowe: twarde, Opcjonalne: miękkie
Grand Prix Malezji - Podstawowe: twarde, Opcjonalne: miękkie
Grand Prix Chin - Podstawowe: twarde, Opcjonalne: miękkie
PIRELLI W CHINACH:
Pirelli China to część Pirelli Asia-Pacific. Chiny to jeden z najszybciej rozwijających się rynków dla Pirelli. Włoska firma ma dwie fabryki w prowincji Shangdong: w jednej wytwarza się ogumienie do samochodów osobowych, a w drugiej do ciężarówek. Najnowsza fabryka została zaprojektowana z uwzględnieniem możliwości rozwoju do poziomu produkcji 10 milionów sztuk rocznie.
Opony Pirelli odnosiły sukcesy w wyścigach FIA GT w Chinach na torze Zhuhai, a także w Rajdzie Chin - rundzie Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku FIA.
Chiny zajmują poczesne miejsce w wyścigowej historii Pirelli. Pierwszym poważnym międzynarodowym triumfem Pirelli był drogowy wyścig Paryż-Pekin w 1907 roku, w którym triumfował książę Scipione Borghese w samochodzie Itala z siedmiolitrowym silnikiem.
źródło: Informacja prasowa Pirelli
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zapowiedź Grand Prix Chin według Pirelli
Podobne: Zapowiedź Grand Prix Chin według Pirelli
Liga Typerów - GP Chin 2018 »
Liga Typerów - GP Chin 2017 »
Liga Typerów - GP Chin 2015 »
Liga Typerów - GP Chin 2014 »
Podobne galerie: Zapowiedź Grand Prix Chin według Pirelli
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit