Formuła 1 » Aktualności F1 » Zakodowane komunikaty radiowe też zabronione w F1

Zakodowane komunikaty radiowe też zabronione w F1
2014-09-12 - G. Filiks Tagi: FIA, Formuła 1, Team Radio
Zespoły Formuły 1 nie będą mogły obchodzić nowego zakazu instruowania kierowców przez radio jak mają jechać, stosując zaszyfrowane komunikaty, wyjaśniła FIA.
Od przyszłotygodniowego GP Singapuru w F1 będzie obowiązywał ban na przekazy radiowe pomagające zawodnikom w jeździe, jak np. na którym fragmencie okrążenia można być szybszym, albo co należy przestawić w bolidzie. Ale pojawiły się sugestie, że teamy nadal będą wypuszczać tego typu wiadomości, tylko ustalonymi z kierowcami kodami.
Jednak jak wytłumaczył Charlie Whiting z FIA, zaszyfrowane komunikaty, jak i wiadomości w innym języku niż angielskim, też są od teraz niedozwolone.
„Zdecydowanie". - powiedział. „To dokładnie byłoby złamanie regulaminu". Jeszcze nie ustalono kar za złamanie zakazu, lecz Whiting zdradził, że będą to najpewniej kary sportowe, nie finansowe - np. kara czasowa dla kierowcy. Whiting także wykluczył danie najpierw ostrzeżenia.
Serwis Autosport opublikował przykłady dozwolonych i zabronionych komunikatów radiowych.
Przykładowe komunikaty dozwolone:
- rozmowy o zjeździe na pit-stop
- 'team orders'
- ostrzeżenie kierowcy o bolidach przed lub za nim
- ostrzeżenie kierowcy o żółtej fladze lub niebezpiecznej sytuacji na torze
Przykładowe komunikaty zabronione:
- rozmowy o zmianach ustawień bolidu, by poprawić jego osiągi
- poinformowanie kierowcy o zużyciu paliwa (zawodnik ma je wyświetlane na kierownicy)
- poinformowanie kierowcy, jakim tempem ma jechać
- poinformowanie kierowcy o jego czasach w poszczególnych sektorach toru (zawodnik ma je wyświetlane na kierownicy) i gdzie można pojechać szybciej
- rozmowa o stanie opon
- rozmowa, jak pojechać okrążenie formujące, czy co zrobić, by lepiej wystartować w wyścigu
Od przyszłotygodniowego GP Singapuru w F1 będzie obowiązywał ban na przekazy radiowe pomagające zawodnikom w jeździe, jak np. na którym fragmencie okrążenia można być szybszym, albo co należy przestawić w bolidzie. Ale pojawiły się sugestie, że teamy nadal będą wypuszczać tego typu wiadomości, tylko ustalonymi z kierowcami kodami.
Jednak jak wytłumaczył Charlie Whiting z FIA, zaszyfrowane komunikaty, jak i wiadomości w innym języku niż angielskim, też są od teraz niedozwolone.
„Zdecydowanie". - powiedział. „To dokładnie byłoby złamanie regulaminu". Jeszcze nie ustalono kar za złamanie zakazu, lecz Whiting zdradził, że będą to najpewniej kary sportowe, nie finansowe - np. kara czasowa dla kierowcy. Whiting także wykluczył danie najpierw ostrzeżenia.
Serwis Autosport opublikował przykłady dozwolonych i zabronionych komunikatów radiowych.
- rozmowy o zjeździe na pit-stop
- 'team orders'
- ostrzeżenie kierowcy o bolidach przed lub za nim
- ostrzeżenie kierowcy o żółtej fladze lub niebezpiecznej sytuacji na torze
Przykładowe komunikaty zabronione:
- rozmowy o zmianach ustawień bolidu, by poprawić jego osiągi
- poinformowanie kierowcy o zużyciu paliwa (zawodnik ma je wyświetlane na kierownicy)
- poinformowanie kierowcy, jakim tempem ma jechać
- poinformowanie kierowcy o jego czasach w poszczególnych sektorach toru (zawodnik ma je wyświetlane na kierownicy) i gdzie można pojechać szybciej
- rozmowa o stanie opon
- rozmowa, jak pojechać okrążenie formujące, czy co zrobić, by lepiej wystartować w wyścigu
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zakodowane komunikaty radiowe też zabronione w F1
Podobne: Zakodowane komunikaty radiowe też zabronione w F1




Podobne galerie: Zakodowane komunikaty radiowe też zabronione w F1



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć