Wyścig - BMW: Pech Roberta Kubicy
BMW Sauber rozpoczął sezon w Melbourne czwartym miejscem Nicka Heidfelda i niestety awarią skrzyni biegów w bolidzie Roberta Kubicy.
Heidfeld w początkowej fazie wyścigu jechał drugi za prowadzącym Kimim Raikkonenem, ale zgodnie z oczekiwaniami jako pierwszy zjechał do boksów i spadł na piąte miejsce za Roberta Kubicę. Na 36 okrążeniu jednak samochód Polaka zwolnił i prysły marzenia o pięknym czwartym miejscu.
Robert Kubica
„Byłem szybki, ale niestety miałem problem ze skrzynią biegów. Utknąłem na piątym biegu i to był koniec mojego wyścigu. Jedyną dobrą rzeczą jest to, że w końcu dokładnie wiemy na czym ten problem polega i teraz musimy się z nim uporać”
„Podczas wyścigu byłem o wiele cięższy niż Nick, a i tak byłem w stanie utrzymać jego tempo. Planowałem zaatakować pod koniec wyścigu - moja ostatnia zmiana miała być bardzo krótka, więc byłbym jeszcze szybszy, ale niestety nie dotrwałem do tego momentu.”
Nick Heidfeld
„Mój start był bardzo dobry i udało mi się wyprzedzić Fernando. Oczywiście liczyłem, że uda mi się przed nim utrzymać, ale wiedziałem, że McLareny są szybsze od nas.” „Myśląc o tym jak jesteśmy szczęśliwi nie możemy zapominać o początku naszej drogi - rok temu rozpoczynaliśmy sezon jako ósmy konstruktor.”
„Byliśmy szybcy i był to wspaniały początek sezonu. Przykro mi z powodu awarii Roberta - również był bardzo mocny. Podjąłem ryzyko i wziąłem miękkie opony na początku. Wiedziałem, że po pierwszym postoju w boksach mogę utknąć za wolniejszymi samochodami i tak właśnie się stało, ale i tak zaryzykowałem.”
„Wyścig był bardzo przyjemny, ale na ostatnich okrążeniach byłem samotny. Pod względem mechanicznym mój bolid był perfekcyjny.”
Mario Theissen, Dyrektor BMW Motorsport
“Nick pojechał dobry wyścig i jego wynik zapewnił nam pięć punktów już podczas otwierającego sezon Grand Prix. Wziął na początek miękkie opony i obawialiśmy się, że szybko się zużyją. Teraz wiemy, że mógł przejechać jeszcze kilka okrążeń.”
„Robert był mocny i równie szybki co Nick, ale miał awarię skrzyni biegów. Musimy się teraz skoncentrować nad niezawodnością.”
„Najważniejsze, że byliśmy dziś w stanie być równie szybcy jak podczas testów. Bez wątpienia byliśmy trzecim najszybszym zespołem, co jest dobrą prognozą na następne wyścigi.”
Willy Rampf, Dyrektor Techniczny
„Czwarte miejsce Nicka jest bardzo dobrym wynikiem i odzwierciedla wynik z kwalifikacji - znów byliśmy trzecim najszybszym zespołem.”
„Kierowcy wybrali różne strategie dotyczące opon, ponieważ nowe przepisy zmuszają cię do wykorzystania obu typów podczas wyścigu. Kolejnym powodem były nowe przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa - boksy pozostają zamknięte aż do momentu, gdy wszystkie samochody ustawią się w odpowiedniej kolejności. Musisz więc być pewny, że nie masz obu bolidów na tej samej strategii.”
„Nick użył miękkich opon na początku, Robert planował ich użyć pod koniec, co niestety się nie stało. Obaj nasi kierowcy byli szybcy i mocni.”
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

