Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Wymarzona Formuła Jeden - Kamui Kobayashi
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Kamui Kobayashi zrobił niemałe wrażenie na świecie F1 od pierwszego wyścigu tej serii, w którym wystartował jeszcze za kółkiem Toyoty dwa lata temu. Ze śmiałymi manewrami wyprzedzania, reprezentant Saubera to prawdziwy magik na torze, a przed swoim domowym Grand Prix przypomina, jak bardzo zachwycić potrafi także poza nim. Japończyk wyjaśnia, dlaczego jego fantazje dotyczące królowej sportów motorowych zawierają ściganie Brabhamem napędzanym silnikiem V20 na ulicach Tokio, z Ayrtonem Senną w roli zespołowego partnera i tak dalej... Prezentujemy kolejny wywiad z cyklu Wymarzona Formuła Jeden.
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Kamui Kobayashi: „W Tokio. Środowisko i ruch są tam fantastyczne, podobnie jak nawierzchnia. Tak naprawdę tamtejszy asfalt jest idealny do ulicznego wyścigu. Także nocne życie zachwyca, dlatego Formuła Jeden zapewne pokochałaby Tokio tak, jak Tokio kocha Formułę Jeden. No ale to oczywiście marzenie”. Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ayrtona Sennę. Nie dlatego, że mógłbym czegoś się od niego nauczyć, ale ponieważ to najbardziej pamiętany mistrz świata. Oczywiście ciekawie byłoby się również przekonać, jak wypadam na jego tle...”
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Mocne silniki. V12 - albo V20, dlaczego nie?! (śmiech) Motor rozrywający rykiem uszy”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Według mnie powinniśmy słuchać w tej kwestii fanów. To także ich sport i zmiany, dzięki którym wyprzedzanie stało się łatwiejsze kibice bardzo doceniają, bo wyścigi są teraz o wiele ciekawsze. Naturalnie trzeba też utrzymać odpowiedni odgłos. Fajny ryk silnika to połowa sukcesu". Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„Zapewne byłoby to Spa albo Suzuka, ale w Ardenach pogoda jest zwykle wymagająca, więc ostatecznie wziąłbym Suzukę”.
	
	
	
	
						Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March - to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„W Brabhamie. Podobałoby mi się, gdyby Bernie Ecclestone był moim szefem. (śmiech)"
Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Szybkie eski z Suzuki, zakręt nr 8 z Istanbul Park i Becketts z Silverstone. Powstałby z tego całkiem ciekawy tor, prawie bez hamowania...”Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Wybrałbym czas, kiedy rywalizował duet Ayrton Senna/Alain Prost. Według mnie ściganie było wtedy najbardziej ekscytujące - dwóch równie szybkich kierowców polegających na kompletnie innych filozofiach jazdy. No i niezawodność stała na bardzo niskim poziomie, więc do ostatniego okrążenia nie było wiadomo, kto wygra wyścig! (śmiech)”Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Chciałbym zobaczyć wyścig Fernando Alonso i Senny. Ta dwójka pewnie stworzyłaby też ciekawy duet w jednym zespole”.Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego (oprócz Twojego zespołowego partnera)?
„Lewisa Hamiltona".
W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Chcę powrotu Magny-Cours. Sam obiekt jest fantastyczny, lecz niestety ulokowano go na pustkowiu".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Nikogo. Chciałbym potraktować to prywatnie - iść na kolację z dziewczyną...”
Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Nie mam konkretnych upodobań w stosunku do starych samochodów. Lubię te bolidy, którymi sam do tej pory jeździłem”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Bar z bilardem i dyskotekę. W dzień gralibyśmy w bilard, nocą tańczyli”.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Wybrałbym się do tokijskiej dzielnicy Ropponogi - ze wszystkimi przyjaciółmi i zamówilibyśmy z menu wszystko to, co serwowali przez cały tydzień! (śmiech)"
					
Pytanie: Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego właśnie tam?
Kamui Kobayashi: „W Tokio. Środowisko i ruch są tam fantastyczne, podobnie jak nawierzchnia. Tak naprawdę tamtejszy asfalt jest idealny do ulicznego wyścigu. Także nocne życie zachwyca, dlatego Formuła Jeden zapewne pokochałaby Tokio tak, jak Tokio kocha Formułę Jeden. No ale to oczywiście marzenie”. Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ayrtona Sennę. Nie dlatego, że mógłbym czegoś się od niego nauczyć, ale ponieważ to najbardziej pamiętany mistrz świata. Oczywiście ciekawie byłoby się również przekonać, jak wypadam na jego tle...”
Innowacje związane z dawną Formułą 1 - efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół - lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Mocne silniki. V12 - albo V20, dlaczego nie?! (śmiech) Motor rozrywający rykiem uszy”.
Jakie nowinki chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Według mnie powinniśmy słuchać w tej kwestii fanów. To także ich sport i zmiany, dzięki którym wyprzedzanie stało się łatwiejsze kibice bardzo doceniają, bo wyścigi są teraz o wiele ciekawsze. Naturalnie trzeba też utrzymać odpowiedni odgłos. Fajny ryk silnika to połowa sukcesu". Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia. Który z obiektów całego świata - przeszłych lub obecnych - wybierzesz i dlaczego?
„Zapewne byłoby to Spa albo Suzuka, ale w Ardenach pogoda jest zwykle wymagająca, więc ostatecznie wziąłbym Suzukę”.
„W Brabhamie. Podobałoby mi się, gdyby Bernie Ecclestone był moim szefem. (śmiech)"
Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z obiektów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Szybkie eski z Suzuki, zakręt nr 8 z Istanbul Park i Becketts z Silverstone. Powstałby z tego całkiem ciekawy tor, prawie bez hamowania...”Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Wybrałbym czas, kiedy rywalizował duet Ayrton Senna/Alain Prost. Według mnie ściganie było wtedy najbardziej ekscytujące - dwóch równie szybkich kierowców polegających na kompletnie innych filozofiach jazdy. No i niezawodność stała na bardzo niskim poziomie, więc do ostatniego okrążenia nie było wiadomo, kto wygra wyścig! (śmiech)”Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości - z różnych epok - do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Chciałbym zobaczyć wyścig Fernando Alonso i Senny. Ta dwójka pewnie stworzyłaby też ciekawy duet w jednym zespole”.Będąc szefem stajni kogo z aktualnych zawodników stawki zatrudniłbyś jako pierwszego (oprócz Twojego zespołowego partnera)?
„Lewisa Hamiltona".
W tegorocznym kalendarzu znajduje się tylko 19 torów z całego świata. Możesz dorzucić jeden. Który wybierzesz i dlaczego właśnie ten?
„Chcę powrotu Magny-Cours. Sam obiekt jest fantastyczny, lecz niestety ulokowano go na pustkowiu".Urządzasz kolację i możesz zaprosić cztery osoby ze świata sportów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Nikogo. Chciałbym potraktować to prywatnie - iść na kolację z dziewczyną...”
Masz szansę poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości. Który z bolidów byś wybrał?
„Nie mam konkretnych upodobań w stosunku do starych samochodów. Lubię te bolidy, którymi sam do tej pory jeździłem”.Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi - to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Bar z bilardem i dyskotekę. W dzień gralibyśmy w bilard, nocą tańczyli”.
Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Wybrałbym się do tokijskiej dzielnicy Ropponogi - ze wszystkimi przyjaciółmi i zamówilibyśmy z menu wszystko to, co serwowali przez cały tydzień! (śmiech)"
źródło: Formula1.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Wymarzona Formuła Jeden - Kamui Kobayashi
Podobne: Wymarzona Formuła Jeden - Kamui Kobayashi
				 Kobayashi przesunięty za zignorowanie wezwania FIA »
Kobayashi przesunięty za zignorowanie wezwania FIA »
					
					 TOP 10 jednorazowych podiów w F1 (wideo) »
TOP 10 jednorazowych podiów w F1 (wideo) »
					
					 Kobayashi nie negocjuje z Manorem »
Kobayashi nie negocjuje z Manorem »
					
					 Kobayashi przeszedł do japońskiej Super Formuły »
Kobayashi przeszedł do japońskiej Super Formuły »
					
				Podobne galerie: Wymarzona Formuła Jeden - Kamui Kobayashi
				 Czwartkowe treningi - GP Monako 2010 »
Czwartkowe treningi - GP Monako 2010 »
					
					 Piątkowe treningi - GP Chin 2010 »
Piątkowe treningi - GP Chin 2010 »
					
					 Grand Prix Australii 2010 - Wyścig »
Grand Prix Australii 2010 - Wyścig »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
Kwalifikacje do GP Singapuru: Russell królem nocy w Singapurze! Mercedes wraca na szczyt »
					
					 Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
Kwalifikacje do sprintu Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Verstappen znów górą »
					
					 Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
Sprint to GP USA: Verstappen kolejne 8 punktów bliżej! »
					
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			

 Ulica w Tokio nocą
Ulica w Tokio nocą Suzuka
Suzuka
 Becketts
Becketts Zakręt nr 8 na Istanbul Park
Zakręt nr 8 na Istanbul Park Alain Prost i Ayrton Senna
Alain Prost i Ayrton Senna Fernando Alonso
Fernando Alonso Lewis Hamilton
Lewis Hamilton Wyścig F1 na Magny-Cours
Wyścig F1 na Magny-Cours Kobayashi i jego dziewczyna Abiru Yu
Kobayashi i jego dziewczyna Abiru Yu


 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Lancia
Tapety Lancia  X-Games 2010 - Subaru
X-Games 2010 - Subaru  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory 
 
			
 
 
			