Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Wolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do "team orders" przez błąd strategiczny
Wolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do 'team orders' przez błąd strategiczny

Wolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do "team orders" przez błąd strategiczny

2018-10-01 - G. Filiks     Tagi: Soczi, Sochi, Rosja, Toto Wolff, team orders, Polecenia zespołu, Formuła 1, Hamilton, Bottas, Mercedes
"Toto" Wolff dowodzący Mercedesem w Formule 1 twierdzi, że jego zespół został zmuszony do użycia poleceń zespołu (z ang. "team orders") w GP Rosji przez błąd strategiczny - za który bierze osobistą odpowiedzialność.
GP Rosji - skrót wyścigu

Wczorajszy wyścig wygrałby pewnie Valtteri Bottas, ale na polecenie zespołu Fin przepuścił Lewisa Hamiltona, który walczy o mistrzostwo świata.
Wolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do 'team orders' przez błąd strategicznyWolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do 'team orders' przez błąd strategiczny
Mercedes tłumaczy zamienienie swoich kierowców pozycjami pęcherzykowaniem opony w bolidzie Hamiltona i obawą przed spadkiem Brytyjczyka za Sebastiana Vettela, czyli jego rywala do tytułu.

Według Srebrnych Strzał pęcherze na ogumieniu wystąpiły, bo Hamilton wcześniej wdał się w walkę z Vettelem. Wylądował za Niemcem w trakcie pit-stopów i musiał go wyprzedzić.
Wolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do 'team orders' przez błąd strategicznyWolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do 'team orders' przez błąd strategiczny
Lider klasyfikacji generalnej sezonu pewnie nie znalazłby się za wiceliderem, gdyby Mercedes ściągnął go na postój okrążenie wcześniej.

Wolff wyjaśnia, że Mercedes przespał właściwy moment na pit-stop, ponieważ zagadał głównego stratega ekipy Jamesa Vowlesa.

„Zaplątaliśmy się przy rozegraniu pit-stopów". - mówi Austriak. „Postąpiliśmy dobrze ściągając Valtteriego jako pierwszego, (...) ale spóźniliśmy się o jedno okrążenie z postojem Lewisa".
„Wezmę to na siebie, ponieważ wdawałem się w konwersację z Jamesem, podczas gdy on powinien był podjąć decyzję o zjeździe. Dlatego
(Hamilton) zjechał okrążenie za późno i stracił pozycję".

„Podczas gdy zastanawialiśmy się co robić, prowadziłem wymianę zdań z Jamesem i przez to wykonaliśmy pit-stop jedno okrążenie za późno".
„Lewis musiał twardo walczyć, żeby wyprzedzić Sebastiana. Wykonał naprawdę niesamowity manewr, ale wywołał pęcherzykowanie opon". - kontynuuje.

„Wtedy była następująca sytuacja: Valtteri jechał z przodu i oszczędzał ogumienie, Lewis był z tyłu z pęcherzykującą tylną oponą, a Sebastian siedział mu na ogonie. Wówczas mogły zdarzyć się dwie rzeczy. Najlepszy scenariusz byłby taki, że wszystko zostałoby tak jak było i Lewis finiszowałby drugi, a Valtteri odniósłby zwycięstwo. Najgorszy to Sebastian wyprzedza Lewisa, który musi oszczędzać opony".
Wolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do 'team orders' przez błąd strategicznyWolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do 'team orders' przez błąd strategiczny
„Myślę, że dlatego postanowiliśmy umieścić Valtteriego pomiędzy nimi. Patrząc racjonalnie, to była słuszna decyzja - ale nasze serce sportowe mówi »nie«".


Teoretycznie Mercedes mógł zamienić swoich zawodników miejscami z powrotem przed metą. Bottas sugerował takie rozwiązanie przez radio, lecz nic nie wskórał.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Wolff tłumaczy, jak Mercedes został zmuszony do "team orders" przez błąd strategiczny