Formuła 1 » Aktualności F1 » Williams tłumaczy wypadnięcia z toru Strolla i Sirotkina problemem z aerodynamiką bolidu
Williams tłumaczy wypadnięcia z toru Strolla i Sirotkina problemem z aerodynamiką bolidu
2018-07-08 - G. Filiks Tagi: Williams, Stroll, Sirotkin, Formuła 1, Paddy Lowe, Wielka Brytania, Silverstone
Wypadnięcia z toru Lance'a Strolla i Siergieja Sirotkina w kwalifikacjach Formuły Jeden do GP Wielkiej Brytanii były spowodowane poważnym problemem z aerodynamiką bolidu Williamsa, poinformował dyrektor techniczny zespołu Paddy Lowe.
Ekipa Roberta Kubicy zaliczyła wczoraj kompromitujący występ przed własną publicznością. Fakt, że znów była najwolniejsza ze wszystkich, to jedno. Oprócz tego obaj kierowcy wyścigowi stajni znaleźli się w żwirze. Fani mogli uznać to za kolejny dowód na kiepskie umiejętności Strolla i Sirotkina, ale jak twierdzi Lowe, żadna z wizyt na poboczu nie była spowodowana błędem kierowcy.
Brytyjczyk przyznał, że w problematycznym modelu FW41 zaczęła szwankować aerodynamika, gdy zawodnik skorzysta z DRS.
„Mamy zjawisko, którego nie widzieliśmy cały rok, czy też kiedykolwiek wcześniej. Aktywacja DRS od czasu do czasu powoduje całkowitą utratę obciążenia aerodynamicznego podłogi, które nie wraca na wejściu w następny zakręt". - tłumaczy Lowe.
„W przypadku obrotu jednego i drugiego kierowcy, bolid wszedł w zakręt bez obciążenia aerodynamicznego podłogi, co miało oczywiste konsekwencje". „Przystąpiliśmy do tej eliminacji z szeregiem nowych elementów w nadwoziu, które sprawdzaliśmy podczas pierwszych dwóch treningów".
„(...) Teraz musimy zrozumieć, jaka dokładnie zmiana w bolidach wywołała to zjawisko, całkowicie powiązane z DRS".
Prawdopodobnie zawiniło nowe tylne skrzydło. Zamiast pomóc, zaszkodziło.
Stroll już nie wygrzebał się ze żwiru - i skończył kwalifikacje bez ustanowienia czasu okrążenia.
Sirotkin zdołał wrócić na tor, ale uzyskał najgorszy rezultat.
„(...) W ten weekend nawet przy idealnym okrążeniu wciąż zabrakło by nam 0,6 sekundy do awansu do Q2. Prawdopodobnie to jest dla nas najbardziej rozczarowujące". - powiedział 22-letni debiutant.Sirotkin dodatkowo został wezwany na dywanik do sędziów, ponieważ nie zjechał od razu do boksów, gdy pokazano czerwoną flagę w reakcji na zatrzymanie się na poboczu Strolla. Ale nie został ukarany.
Ekipa Roberta Kubicy zaliczyła wczoraj kompromitujący występ przed własną publicznością. Fakt, że znów była najwolniejsza ze wszystkich, to jedno. Oprócz tego obaj kierowcy wyścigowi stajni znaleźli się w żwirze. Fani mogli uznać to za kolejny dowód na kiepskie umiejętności Strolla i Sirotkina, ale jak twierdzi Lowe, żadna z wizyt na poboczu nie była spowodowana błędem kierowcy.
Brytyjczyk przyznał, że w problematycznym modelu FW41 zaczęła szwankować aerodynamika, gdy zawodnik skorzysta z DRS.
„Mamy zjawisko, którego nie widzieliśmy cały rok, czy też kiedykolwiek wcześniej. Aktywacja DRS od czasu do czasu powoduje całkowitą utratę obciążenia aerodynamicznego podłogi, które nie wraca na wejściu w następny zakręt". - tłumaczy Lowe.
„W przypadku obrotu jednego i drugiego kierowcy, bolid wszedł w zakręt bez obciążenia aerodynamicznego podłogi, co miało oczywiste konsekwencje". „Przystąpiliśmy do tej eliminacji z szeregiem nowych elementów w nadwoziu, które sprawdzaliśmy podczas pierwszych dwóch treningów".
„(...) Teraz musimy zrozumieć, jaka dokładnie zmiana w bolidach wywołała to zjawisko, całkowicie powiązane z DRS".
Prawdopodobnie zawiniło nowe tylne skrzydło. Zamiast pomóc, zaszkodziło.
Sirotkin zdołał wrócić na tor, ale uzyskał najgorszy rezultat.
„(...) W ten weekend nawet przy idealnym okrążeniu wciąż zabrakło by nam 0,6 sekundy do awansu do Q2. Prawdopodobnie to jest dla nas najbardziej rozczarowujące". - powiedział 22-letni debiutant.Sirotkin dodatkowo został wezwany na dywanik do sędziów, ponieważ nie zjechał od razu do boksów, gdy pokazano czerwoną flagę w reakcji na zatrzymanie się na poboczu Strolla. Ale nie został ukarany.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Williams tłumaczy wypadnięcia z toru Strolla i Sirotkina problemem z aerodynamiką bolidu
Williams tłumaczy wypadnięcia z toru Strolla i Sirotkina problemem z aerodynamiką bolidu
LoLek@ 2018-07-08 13:24
bolid bolidem ale ciamajdy Strol + Sierota zawsze zostaną CIAMAJDAMI!!!
Williams tłumaczy wypadnięcia z toru Strolla i Sirotkina problemem z aerodynamiką bolidu
adam 1965 2018-07-08 14:43
sytuacja williamsa jest dramatyczna. Nie mają kasy, sponsorów, kierowcy ich są tylko dzięki $ bo to rajdowe miernoty, a do tego wszystkiego ich bolid dramatycznie słaby a merc i ferrari i spółka już robią bolid na 2019 a williams tego nie potrafi rozwijać więc to już koniec williams tonie.
Podobne: Williams tłumaczy wypadnięcia z toru Strolla i Sirotkina problemem z aerodynamiką bolidu
Kierowcy Williamsa wystartują z alei serwisowej »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2018 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2017 »
Liga Typerów - GP Wielkiej Brytanii 2016 »
Podobne galerie: Williams tłumaczy wypadnięcia z toru Strolla i Sirotkina problemem z aerodynamiką bolidu
GP Wielkiej Brytanii 2012 - sobota »
GP Wielkiej Brytanii 2012 - piątek »
GP Wielkiej Brytanii 2018 - wyścig »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć