Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon
Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon

Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon

2016-07-03 - G. Filiks     Tagi: Manor, Austria, Red Bull Ring, Wehrlein
Pascal Wehrlein po zapunktowaniu w dzisiejszym wyścigu Formuły 1 o GP Austrii tłumaczył sensacyjne tempo Manora nagłym ustąpieniem kłopotów z rozgrzewaniem opon w bolidzie zespołu.

Dziesiąte miejsce na Red Bull Ringu mistrza serii DTM dało mu pierwsze oczko w karierze i uczyniło drugim punktującym dla Manora w historii teamu, po nieodżałowanym Julesie Bianchim.
Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem oponWehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon
Wehrlein zadziwił szybkością również w kwalifikacjach, które zakończył na 12. pozycji.

W zawodach jeszcze awansował o dwie lokaty mimo ogromnego pecha z neutralizacją, przez którą znalazł się na ostatnim miejscu.

Później Niemiec został wywindowany na 10. pozycję rzutem na taśmę wypadkiem Sergio Pereza, ale mało brakowało, a 21-latek nie potrzebowałby odpadnięcia Meksykanina do otworzenia kont punktowych swojego i zespołu w klasyfikacjach generalnych sezonu. Omal bowiem nie dopadł... Valtteriego Bottasa.
Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem oponWehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon
Finiszował tuż za autem Williamsa, na dodatek doganiał go jadąc na dużo gorszych oponach.

„Pierwszy raz nie mamy problemów z temperaturą opon". - tłumaczył fantastyczny występ.

„Nasz bolid nie posiada tyle docisku co inne, a docisk przekazuje dużo energii na ogumienie".
„Pierwszy raz nawet przegrzewamy opony. Nie mieliśmy tak wcześniej. Bardzo nam to pomogło".


Z drugiej strony, nawet mimo tego Wehrlein nie pojmuje, jakim sposobem ścigał samochód Williamsa.

„(...) Miał założone supermiękkie ogumienie z przebiegiem 10 czy 15 okrążeń, a a ja opony miękkie, na których przejechałem już ponad 40 kółek".
- zwracał uwagę.
Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem oponWehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon
„Ale wciąż mogłem z nim walczyć. Bolid miał dziś wspaniałe osiągi. Nie wiem skąd się brały".

Incydent na starcie

Wehrlein także zaliczył wpadkę i to od razu na starcie, przez pomyłkę wjeżdżając na 10. pole startowe zwolnione przez Felipe Massę, który wspólnie z Daniiłem Kwiatem ruszył z alei serwisowej.

Ale zdążył cofnąć na swoje miejsce zanim zaczęły zapalać się światła startowe i uniknął kary.
Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem oponWehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon
„Zrobiłbym to pół sekundy później i na pewno miałbym karę". - stwierdził.

„Musisz obsłużyć tak wiele przełączników, aby włączyć odpowiedni tryb silnika i inne rzeczy, następnie musiałem znaleźć wsteczny bieg. Obsługując kierownicę byłem jak DJ".

Dziesiąte miejsce Wehrleina sprawiło, że jest teraz tylko jeden zespół bez żadnego punktu w dorobku - Sauber.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Wehrlein tłumaczy sensacyjne tempo Manora brakiem problemów z rozgrzewaniem opon