Tonio Liuzzi rozpoczął karierę w kartingu już w wieku dziesięciu lat i przez kolejną dekadę ścigał się we wszystkich możliwych kategoriach, zanim przeniósł się do Formuły Renault w 2001. Liuzzi już w pierwszym roku zdobył tytuł wicemistrzowski, a w 2002 ścigał się już w Formule 3 oraz testował bolid zespołu BMW Williams.
W 2003 roku Liuzzi zrobił furorę w Formule 3000 zostając najlepszym debiutantem sezonu. W swoim drugim sezonie w Formule 3000 nie dał szans rywalom zdobywając aż dziewięć Pole Position i siedem razy triumfując.
Podczas zimowych testów miał okazję wypróbować bolid Sauber Petronas, jednak Red Bull uprzedził Petera Saubera i podpisał z młodym Włochem kontrakt. Liuzzi zaczął sezon 2005 jako trzeci kierowca i brał udział w piątkowych treningach przed każdym Grand Prix. Jednak już podczas weekendu na torze Imola Włoch wystartował również w kwalifikacjach i w wyścigu. Liuzzi w swoim debiucie zajął ósme miejsce i zdobył jeden punkt. Wziął również udział w Grand Prix Hiszpanii, Monaco i Europy, a w Montrealu musiał odstąpić miejsca koledze z zespołu Christianowi Klienowi.
W 2006 roku Liuzzi startował w barwach siostrzanego zespołu Red Bulla - Torro Rosso. Zespół jako jedyny w stawce używał przestarzałych silników V10 i Tonio nie był w stanie dotrzymać kroku konkurentom. Narastająca frustracja sprawiła, że zaczął popełniać wiele błędów. Zazwyczaj jednak zostawiał kolegę z zespołu - Scotta Speeda w tyle, a na niektórych torach był nawet w stanie powalczyć z teoretycznie szybszymi i lepiej wyposażonymi kierowcami Red Bulla.
Przed sezonem 2008 Liuzzi odszedł z włoskiego zespołu i został trzecim kierowcą Force India. Rok 2009 również rozpoczął jako kierowca rezerwowy hinduskiego zespołu, jednak po GP Belgii i odejściu Giancarlo Fisichelli, Liuzzi wskoczył na jego miejsce.
Włoch zachował swoje miejsce w bolidzie Force India na sezon 2010, ale nie pokazał się z dobrej strony. Liuzzi znacznie ustępował Adrianowi Sutilowi i zdobył tylko 21 punktów. Po sezonie zastąpił go Paul di Resta, a Tonio znalazł miejsce w ekipie HRT.
| Bio - Vitantonio Liuzzi | |
|---|---|
| Data i miejsce urodzenia | 06.08.1981, Locorotondo, Włochy |
| Wzrost | 169 cm |
| Waga | 68 kg |
| Statystyki - Vitantonio Liuzzi | |
| Zwycięstwa | 0 |
| Punkty | 26 |
| Wyścigi | 63 |
| Pierwsze pola startowe | 0 |
| Podia | 0 |
| Debiut | GP San Marino 2005 |
| Najlepszy wynik | 6. miejsce |
| Wyniki sezonu 2009 - Vitantonio Liuzzi | |
| Włochy | 14 |
| Singapur | 14 |
| Japonia | 11 |
| Brazylia | 17 |
| Abu Dhabi | 15 |
| Suma punktów w 2009 | 0, 22 miejsce |
| Wyniki sezonu 2010 | |
| Bahrajn | 9 |
| Australia | 7 |
| Malezja | - |
| Chiny | - |
| Hiszpania | 15 |
| Monako | 9 |
| Turcja | 13 |
| Kanada | 9 |
| Europa | 16 |
| Wielka Brytania | 11 |
| Niemcy | 16 |
| Węgry | 13 |
| Belgia | 10 |
| Włochy | 12 |
| Singapur | - |
| Japonia | - |
| Korea Południowa | 6 |
| Brazylia | - |
| Abu Zabi | - |
| Suma punktów w 2010 | 21, 15. miejsce |
| Kalendarium - Vitantonio Liuzzi | |
| 1991-1999 | Karting |
| 1999 | Karting Formuła Palmer Audi |
| 2000 | Karting Formuła 3, kierowca testowy |
| 2001 | FIA-CIK Karting, 1 miejsce Formuła Renault, Niemcy, 2 miejsce |
| 2002 | Formuła 3, Niemcy, 9 miejsce Formuła 3000 Formuła 1, test, Williams |
| 2003 | Formuła 3000, 4 miejsce |
| 2004 | Formuła 3000, 1 miejsce |
| 2005 | Formuła 1, Red Bull, 1 punkt, 24 miejsce (kierowca testowy, 3 wyścigi) |
| 2006 | Formuła 1, Torro Rosso, 1 punkt, 19 miejsce |
| 2007 | Formuła 1, Torro Rosso, 1 punkt, 19 miejsce |
| 2008 | Formuła 1, Force India, kierowca testowy |
| 2009 | Formuła 1, Force India, 0 punktów, 22. miejsce (kierowca testowy, 5 wyścigów) |
| 2010 | Formuła 1, Force India, 21 punktów, 15. miejsce |
| 2011 | Formuła 1, Hispania Racing Team |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

