Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione

Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione

2014-08-22 - G. Filiks     Tagi: Spa, Vettel, Silniki, Belgia
Mistrz świata Formuły 1 Sebastian Vettel po złapaniu na piątkowych treningach GP Belgii kolejnej awarii silnika stwierdził, że już nie uniknie kar za przekroczenie limitu jednostek napędowych tego roku.

Kierowcy Red Bulla na torze Spa zamontowano do bolidu nowy egzemplarz motoru Renault, ostatni z puli pięciu na sezon przewidzianej przepisami, ale ten od razu przestał działać.
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknioneVettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
Jeżeli Vettel napocznie szósty silnik, dostanie karę startu do wyścigu z alei serwisowej.

Niemiec, który wobec kryzysowej sytuacji opuścił całkiem popołudniowy trening, ma jednak nadzieję na odzyskanie piątej jednostki. Podobno unicestwił ją tylko jakiś problem z elektryką.
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknioneVettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
„Miejmy nadzieję sam silnik nie jest uszkodzony". - powiedział. „Dlatego nie wyjechałem z garażu - aby sprawdzić, co się stało.

„Jeżeli okazałoby się, że jest usterka motoru, będziemy musieli sięgnąć po nowy - niekoniecznie już tego weekendu, lecz w przyszłości. Zobaczymy jak będzie".

Jednak nawet gdyby silnik udało się naprawić, Vettel przecież nie przejedzie na nim wszystkich ośmiu pozostałych wyścigów sezonu 2014.
„I tak będziemy musieli użyć dodatkowej jednostki". - przyznał. „Pytanie, czy zmieścimy się w sześciu, czy zużyjemy ich jeszcze więcej.

„Zależy, co się stanie z silnikiem napoczętym dzisiaj. Tak czy inaczej, kary w drugiej połowie sezonu są dla mnie nieuniknione".
- podsumował.
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknioneVettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione

Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
Borat 2014-08-22 18:14
Pytanie po cholerę te limity skoro i tak wiadomo, że to niemożliwe aby te kilka silników dało radę wytrzymać tak długi sezon. Jak patrzę na te przepisy wymyślane przez FIA to widzę polskie ustawodawstwo prawne. Nasz ustawy są równie bezsensowne, źle przygotowanie i nieżyciowe jak przepisy FIA. Dziwię się właściciele zespołów i samej F1 nie kopnęli w dupę pasożytów z FIA, którzy systematycznie niszczą tą dyscyplinę sportów motorowych.
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
powiadam wam 2014-08-22 19:44
Powinno być 6 silników na sezon,czyli jeden więcej niż obecnie+kary za następny,przesuniecie o 10 pozycji na starcie.
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
rosham 2014-08-22 20:27
Ile silników wykorzystali hamilton i rosberg?
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
hamilton 3 2014-08-22 22:04
a rosberg 1.Jak ten burak ros zdobędzie tytuł dzięki awaria i karą,chyba przestane to oglądać.
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
Skoczek120 2014-08-22 22:34
@hamilton2 - to przestań palancie, a raczej dzieciaku. ;-) Awarie to część rywalizacji i nie można tłumaczyć porażki tylko awariami. Bo skoro się one powtarzają, to znaczy, że nie są przypadkiem i zwykłym pechem. Może Hamilton ma większy wpływ na nie, niż się wydaje, co?? Na przykład w Kanadzie. Rosberg też miał wiele awarii - tylko, że nie niosły ze sobą tak poważnych konsekwencji. A może po prostu Rosberg mniej żyłuje maszynę i lepiej reaguje w danych momentach np. w wyżej już wspomnianej Kanadzie?? Zwróć uwagę na te aspekty. Poza tym co to za mistrzowie, skoro ich sprzęt jest poza zasięgiem?? W F1 wartość tytułu kierowców ze sportowego punktu widzenia jest bardzo niewielka - ale w tym roku jego wartość jest jeszcze mniejsza. Tak więc przestań mlec ozorem i nie pieprz bzdur... ;-)
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
glupcze 2014-08-23 13:11
Skoczek,sam skoncz mielić ogonem buraku.Inne zespoły nie maja sxan z mercedesem wiec porownoje Hamiltona z rosbergiem a nie z maldonado i Hamilton jest lepszym kierowca niż ros,to nie tylko moje zdanie ale i ekspertów,ta wiedza bierze się z obserwacji obydwu kierowców i ich dokonań,począwszy od kartingu i dokonan a nie jednego sezonu,durniu.W tym sezonie ham pokazuje ze jest wirtuozem a ros rzemieślnikiem.Na zadna awarie ham.niemogl mieć wpływy,jeśli myślisz inaczej to jesteś id** a jeśli rOSBERG wygra z ham tylko dzięki awarią i karą Hamiltona za silniki to brawo,jest mistrzem.
Vettel: Kary cofnięcia na starcie za przekroczenie limitu silników już nieuniknione
fanalonso 2014-08-23 17:35
Z calym szacunkiem dla hamiltona ktorego lubię Rosberg,który zdaniem C.Gutowskiego jest lepszy od Vettela jezdził w słabszych zespołach niz Ham{mclaren,mercedes}. A po za tym Ros jezdzi od 2006 a Hamilton dzieki Mclarenowi od 2007. To też o czymś znaczy...