Formuła 1 » Aktualności F1 » Verstappen uczy się zwalniać

Max Verstappen po przejściu z Toro Rosso do seniorskiego zespołu Red Bulla w Formule 1 uczy się jeżdżenia wolniej w sytuacjach, w których nie musi pędzić na granicy.
18-latek zwrócił uwagę, że samochodem Red Bulla inaczej niż autem Toro Rosso czasami może jechać mniej niż na sto procent możliwości, a wciąż osiągnie pożądany rezultat. Holender przekonał się jak ważne jest korzystanie z tego, gdy miał wypadek za wypadkiem na krętych i ciasnych ulicach Monako. Wówczas pocałował bariery między innymi w trakcie wolnej sesji treningowej, czy podczas pierwszej części kwalifikacji.
„Pojmuję bolid coraz bardziej". - mówi. „Mamy świetny samochód, dlatego nie musisz jechać nim na limicie od razu, ponieważ zawsze masz pole do poprawy".
„Przykładowo, w Q1 nie musisz jechać na 100 albo 99 procent, możesz na 92, a i tak przejdziesz dalej".
„Przez półtora roku walczyłem w okolicach końca czołowej dziesiątki i chodziło o sam awans do Q3, więc wtedy jechało się na 100 procent już od pierwszego okrążenia w Q1".
„Teraz jest inne całe podejście. Musisz się nauczyć postawy od nowa. Potrzebujesz parę weekendów, aby się w to wdrożyć".
Verstappen dodał, że jechał już „zupełnie inaczej" na pętli ulicznej w Baku, gdzie nie zaliczył ani jednego dzwona.
„Wydaje się, że zadziałało to idealnie, bo z każdą sesją się poprawiałem, zyskiwałem coraz większą pewność siebie". - tłumaczy.
„Z Q1 na Q2 zrobiłem dobry krok do przodu, a w Q3 zacząłem już naprawdę cisnąć i pokonałbym wspaniałe okrążenie".Verstappen zakończył czasówkę w Azerbejdżanie tylko na 9. miejscu, ponieważ w Q3 dwukrotnie przeszkodził mu Valtteri Bottas, ale twierdzi, że w normalnych okolicznościach miałby szanse wywalczyć drugie pole startowe.
18-latek zwrócił uwagę, że samochodem Red Bulla inaczej niż autem Toro Rosso czasami może jechać mniej niż na sto procent możliwości, a wciąż osiągnie pożądany rezultat. Holender przekonał się jak ważne jest korzystanie z tego, gdy miał wypadek za wypadkiem na krętych i ciasnych ulicach Monako. Wówczas pocałował bariery między innymi w trakcie wolnej sesji treningowej, czy podczas pierwszej części kwalifikacji.
„Pojmuję bolid coraz bardziej". - mówi. „Mamy świetny samochód, dlatego nie musisz jechać nim na limicie od razu, ponieważ zawsze masz pole do poprawy".
„Przykładowo, w Q1 nie musisz jechać na 100 albo 99 procent, możesz na 92, a i tak przejdziesz dalej".
„Przez półtora roku walczyłem w okolicach końca czołowej dziesiątki i chodziło o sam awans do Q3, więc wtedy jechało się na 100 procent już od pierwszego okrążenia w Q1".
Verstappen dodał, że jechał już „zupełnie inaczej" na pętli ulicznej w Baku, gdzie nie zaliczył ani jednego dzwona.
„Wydaje się, że zadziałało to idealnie, bo z każdą sesją się poprawiałem, zyskiwałem coraz większą pewność siebie". - tłumaczy.
„Z Q1 na Q2 zrobiłem dobry krok do przodu, a w Q3 zacząłem już naprawdę cisnąć i pokonałbym wspaniałe okrążenie".Verstappen zakończył czasówkę w Azerbejdżanie tylko na 9. miejscu, ponieważ w Q3 dwukrotnie przeszkodził mu Valtteri Bottas, ale twierdzi, że w normalnych okolicznościach miałby szanse wywalczyć drugie pole startowe.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Verstappen uczy się zwalniać
Podobne: Verstappen uczy się zwalniać




Podobne galerie: Verstappen uczy się zwalniać
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit KTM
Galerie zdjęć
Newsletter