Formuła 1 » Aktualności F1 » Testy F1 przed sezonem 2017 - podsumowanie i statystyki

Testy F1 przed sezonem 2017 - podsumowanie i statystyki
Ferrari nieco niespodziewanie uzyskało zdecydowanie najlepszy czas okrążenia na ośmiodniowych testach Formuły 1 przed sezonem 2017.
Zobacz także: Galeria zdjęć z pierwszej tury testów »Kimi Raikkonen jako jedyny pokonał okrążenie toru Barcelona Catalunya w mniej niż 1 minutę i 19 sekund, ustanawiając bolidem nowej generacji rezultat 1:18,634. Czerwony samochód, który okazał się również niezawodny, zostawił w tyle aż o 0,676 sekundy wóz broniącego mistrzowskich tytułów Mercedesa. Nie było różnicy w rodzaju opon - oba auta przejechały swoje najszybsze kółko na supermiękkich slickach.
Raikkonen pobił o 3,366 sekundy najlepszy czas z zeszłorocznych kwalifikacji do GP Hiszpanii i zbliżył się na 0,295 sekundy do dziewięcioletniego rekordu toru Barcelona-Catalunya w jego obecnej konfiguracji
Z drugiej strony, Ferrari miało najlepszy czas na zimowych testach także ubiegłego roku, a potem nie wygrało żadnego wyścigu. Jednak powszechnie uważa się, że tym razem najbardziej utytułowany team w historii F1 może być przynajmniej na zbliżonym poziomie do Mercedesa.
Niewiadomą jest Red Bull. Uważało się, że to producent popularnego napoju energetycznego ma największą szansę wykorzystać tegoroczną rewolucję techniczną w F1 i przełamać dominację Srebrnych Strzał, ale przez większość testów Czerwone Byki nie sprawiały tak dobrego wrażenia, jak dwie pozostałe topowe stajnie. Chociaż ostatecznie straciły do Mercedesa tylko 0,128 sekundy (również używając ogumienia supermiękkiego). Poza tym wydaje się, że Red Bull może bardziej rozwinąć swój bolid do pierwszego wyścigu w Australii niż rywale. Niektórzy wskazują, iż na testach model RB13 miał dość skromny wygląd w porównaniu do maszyn konkurencji.
Red Bull wykręcił gorszy czas jeszcze od Williamsa, ale Felipe Massa jadąc szybciej niż Max Verstappen o 0,018 sekundy miał założone najbardziej przyczepne opony - ultramiękkie.
Williams jest typowany na jednoznacznego lidera grupy pościgowej za czołową trójką, która według szefa Haasa - Guenthera Steinera tak naprawdę może wyprzedzać środek stawki nawet o sekundę lub półtorej.
Z kolei różnice w środku stawki zdaniem wielu będą bardzo małe. Chodzi o rywalizację Force India, Renault, Toro Rosso oraz wspomnianego Haasa.
Najsłabiej na testach wypadł duet McLaren-Honda i Sauber. Wydaje się, że oba te zespoły są pogrążane przez silnik.Przebudowana jednostka napędowa Hondy miała rozpocząć sezon generując podobną moc, co w zeszłym roku motor Mercedesa, jednak póki co jest po prostu słaba i ciągle się psuje. Fernando Alonso wcześniej liczący nawet na rywalizację o mistrzostwo świata, aktualnie ma przed sobą dramatyczną perspektywę walki o uniknięcie finiszów na ostatnich pozycjach. Ale tak duży zespół jak McLaren i tak wielki koncern jak Honda teoretycznie są w stanie szybko odmienić swój los. Na skreślanie ekipy z Woking jest chyba mimo wszystko za wcześnie.Sauber nie ma dużych szans na poważne postępy, bo jest skazany na jeżdżenie przez cały rok na napędzie Ferrari w zeszłorocznej wersji, bez otrzymywania jakichkolwiek ulepszeń do niego.
Podczas testów usterki nękały i silnik Renault, który też został radykalnie zmieniony, lecz francuski koncern podobno już znalazł rozwiązanie problemów ze swoją jednostką.
*nie wliczono zeszłorocznego silnika napędzającego bolid Saubera
Zobacz także: Galeria zdjęć z pierwszej tury testów »


Niewiadomą jest Red Bull. Uważało się, że to producent popularnego napoju energetycznego ma największą szansę wykorzystać tegoroczną rewolucję techniczną w F1 i przełamać dominację Srebrnych Strzał, ale przez większość testów Czerwone Byki nie sprawiały tak dobrego wrażenia, jak dwie pozostałe topowe stajnie. Chociaż ostatecznie straciły do Mercedesa tylko 0,128 sekundy (również używając ogumienia supermiękkiego). Poza tym wydaje się, że Red Bull może bardziej rozwinąć swój bolid do pierwszego wyścigu w Australii niż rywale. Niektórzy wskazują, iż na testach model RB13 miał dość skromny wygląd w porównaniu do maszyn konkurencji.
Red Bull wykręcił gorszy czas jeszcze od Williamsa, ale Felipe Massa jadąc szybciej niż Max Verstappen o 0,018 sekundy miał założone najbardziej przyczepne opony - ultramiękkie.
Z kolei różnice w środku stawki zdaniem wielu będą bardzo małe. Chodzi o rywalizację Force India, Renault, Toro Rosso oraz wspomnianego Haasa.
Najsłabiej na testach wypadł duet McLaren-Honda i Sauber. Wydaje się, że oba te zespoły są pogrążane przez silnik.Przebudowana jednostka napędowa Hondy miała rozpocząć sezon generując podobną moc, co w zeszłym roku motor Mercedesa, jednak póki co jest po prostu słaba i ciągle się psuje. Fernando Alonso wcześniej liczący nawet na rywalizację o mistrzostwo świata, aktualnie ma przed sobą dramatyczną perspektywę walki o uniknięcie finiszów na ostatnich pozycjach. Ale tak duży zespół jak McLaren i tak wielki koncern jak Honda teoretycznie są w stanie szybko odmienić swój los. Na skreślanie ekipy z Woking jest chyba mimo wszystko za wcześnie.Sauber nie ma dużych szans na poważne postępy, bo jest skazany na jeżdżenie przez cały rok na napędzie Ferrari w zeszłorocznej wersji, bez otrzymywania jakichkolwiek ulepszeń do niego.
Podczas testów usterki nękały i silnik Renault, który też został radykalnie zmieniony, lecz francuski koncern podobno już znalazł rozwiązanie problemów ze swoją jednostką.
Testy Formuły 1 przed sezonem 2017 (tor Barcelona-Catalunya) - najlepsze czasy bolidów | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Bolid | Kierowca | Czas | Strata | Opony | ||
1. | Ferrari | Kimi Raikkonen | 1:18,634 | - | supermiękkie | |
2. | Mercedes | Valtteri Bottas | 1:19,310 | 0,676s | supermiękkie | |
3. | Williams | Felipe Massa | 1:19,420 | 0,786s | ultramiękkie | |
4. | Red Bull | Max Verstappen | 1:19,438 | 0,804s | supermiękkie | |
5. | Toro Rosso | Carlos Sainz Jr. | 1:19,837 | 1,203s | ultramiękkie | |
6. | Renault | Nico Hulkenberg | 1:19,885 | 1,251s | ultramiękkie | |
7. | Force India | Sergio Perez | 1:20,116 | 1,482s | ultramiękkie | |
8. | Haas | Kevin Magnussen | 1:20,504 | 1,870s | ultramiękkie | |
9. | McLaren-Honda | Stoffel Vandoorne | 1:21,348 | 2,714s | ultramiękkie | |
10. | Sauber | Marcus Ericsson | 1:21,670 | 3,036s | supermiękkie |
Testy Formuły 1 przed sezonem 2017 (tor Barcelona-Catalunya) - dystans przejechany przez bolidy | ||||
---|---|---|---|---|
Bolid | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Mercedes | 1096 | 5102 | |
2. | Ferrari | 956 | 4450 | |
3. | Williams | 800 | 3724 | |
4. | Sauber | 788 | 3668 | |
5. | Force India | 785 | 3654 | |
6. | Haas | 715 | 3328 | |
7. | Red Bull | 684 | 3184 | |
8. | Renault | 597 | 2779 | |
9. | Toro Rosso | 584 | 2719 | |
10. | McLaren-Honda | 425 | 1978 |
Testy Formuły 1 przed sezonem 2017 (tor Barcelona-Catalunya) - dystans przejechany przez silniki | ||||
---|---|---|---|---|
Silnik | Okrążenia | Kilometry | ||
1. | Mercedes | 2681 | 12480 | |
2. | Renault | 1865 | 8682 | |
3. | Ferrari* | 1671 | 7778 | |
4. | Honda | 425 | 1978 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Testy F1 przed sezonem 2017 - podsumowanie i statystyki
Podobne: Testy F1 przed sezonem 2017 - podsumowanie i statystyki




Podobne galerie: Testy F1 przed sezonem 2017 - podsumowanie i statystyki



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Newsletter
Galerie zdjęć