Formuła 1 » Aktualności F1 » Testy F1 po GP Węgier - Giovinazzi pobił rekord Hungaroringu

Testy F1 po GP Węgier - Giovinazzi pobił rekord Hungaroringu
2018-07-31 - G. Filiks Tagi: Wyniki, Ferrari, Hungaroring, Węgry, Testy F1, Formuła 1, Giovinazzi
Antonio Giovinazzi okazał się zdecydowanie najszybszy pierwszego dnia testów Formuły 1 po GP Węgier. Co ciekawe, kierowca rezerwowy Ferrari pobił rekord toru Hungaroring ustanowiony trzy dni wcześniej przez Sebastiana Vettela.
Włoch poprawił czas zespołowego kolegi aż o 0,522 sekundy, uzyskując rezultat 1:15,648. Aczkolwiek trzeba wziąć poprawkę co najmniej na dwie rzeczy. Po pierwsze, użył opon hipermiękkich, które nie były dostępne w trakcie weekendu wyścigowego. Po drugie, Vettel ustanowił swój wynik na trzecim treningu, a nie w kwalifikacjach. Kierowcy zapewne pojechaliby w nich jeszcze sporo szybciej, gdyby nie zrobiło się mokro.
Antonio Giovinazzi (Ferrari)
Antonio Giovinazzi. Włoch kandyduje na kierowcę wyścigowego Saubera na sezon 2019
Drugie miejsce zajął Marcus Ericsson, choć był wolniejszy o 2,507 sekundy. Kierowca Saubera także skorzystał z najprzyczepniejszych slicków.
Czołową trójkę uzupełnił Brendon Hartley (Toro Rosso).
Dwa obecnie najgorętsze nazwiska wśród młodych talentów - George Russell (mistrz serii GP3, lider Formuły 2 i junior Mercedesa) oraz Lando Norris (mistrz Europejskiej Formuły 3, wicelider Formuły 2 i junior McLarena) - znalazły się na dwóch kolejnych pozycjach. Norris był czwarty, Russell piąty. Reprezentant McLarena ustąpił Giovinazziemu o 3,646 sekundy, używając opon miękkich. Zawodnik Mercedesa pokonał swoje najszybsze kółko na ogumieniu supermiękkim, ale stracił do lidera tabeli jeszcze 0,467 sekundy więcej.
Warto wspomnieć, że Russell przejechał tylko 49 okrążeń, najmniej ze wszystkich. Podobno miał problem ze skrzynią biegów.
Szóste miejsce przypadło Danielowi Ricciardo, który testował w bolidzie Red Bulla m. in. zupełnie nowe przednie skrzydło zgodne z przepisami na sezon 2019.
To samo robiono w zespołach Force India oraz Williams. Dla pierwszej z wymienionych ekip jeździł jej kierowca rezerwowy i testowy Nicholas Latifi, dla drugiej pełniący rolę "młodego kierowcy" Oliver Rowland.Latifi zajął siódmą pozycję, Rowland dziewiątą. Pomiędzy nimi sklasyfikowano Nico Hulkenberga (Renault).
Rowland, gorszy niż Giovinazzi o 5,322 sekundy, był szybszy jedynie od Seana Gelaela, który testował dodatkowym, drugim samochodem Toro Rosso prototypy przyszłorocznych opon Pirelli... i miał wypadek po południu. Indonezyjczyk skończył na barierze w szybkim zakręcie nr 11.
Około półtorej godziny przed końcem zajęć nadciągnął deszcz. Padało dosyć krótko, ale intensywnie.
Jutro bolid Williamsa dosiądzie Robert Kubica.
Przypomnijmy też, że w zajęciach nie uczestniczy jedna ze stajni - Haas.
*bolid na potrzeby testów opon Pirelli
Włoch poprawił czas zespołowego kolegi aż o 0,522 sekundy, uzyskując rezultat 1:15,648. Aczkolwiek trzeba wziąć poprawkę co najmniej na dwie rzeczy. Po pierwsze, użył opon hipermiękkich, które nie były dostępne w trakcie weekendu wyścigowego. Po drugie, Vettel ustanowił swój wynik na trzecim treningu, a nie w kwalifikacjach. Kierowcy zapewne pojechaliby w nich jeszcze sporo szybciej, gdyby nie zrobiło się mokro.


Czołową trójkę uzupełnił Brendon Hartley (Toro Rosso).
Dwa obecnie najgorętsze nazwiska wśród młodych talentów - George Russell (mistrz serii GP3, lider Formuły 2 i junior Mercedesa) oraz Lando Norris (mistrz Europejskiej Formuły 3, wicelider Formuły 2 i junior McLarena) - znalazły się na dwóch kolejnych pozycjach. Norris był czwarty, Russell piąty. Reprezentant McLarena ustąpił Giovinazziemu o 3,646 sekundy, używając opon miękkich. Zawodnik Mercedesa pokonał swoje najszybsze kółko na ogumieniu supermiękkim, ale stracił do lidera tabeli jeszcze 0,467 sekundy więcej.
Warto wspomnieć, że Russell przejechał tylko 49 okrążeń, najmniej ze wszystkich. Podobno miał problem ze skrzynią biegów.
To samo robiono w zespołach Force India oraz Williams. Dla pierwszej z wymienionych ekip jeździł jej kierowca rezerwowy i testowy Nicholas Latifi, dla drugiej pełniący rolę "młodego kierowcy" Oliver Rowland.Latifi zajął siódmą pozycję, Rowland dziewiątą. Pomiędzy nimi sklasyfikowano Nico Hulkenberga (Renault).
Rowland, gorszy niż Giovinazzi o 5,322 sekundy, był szybszy jedynie od Seana Gelaela, który testował dodatkowym, drugim samochodem Toro Rosso prototypy przyszłorocznych opon Pirelli... i miał wypadek po południu. Indonezyjczyk skończył na barierze w szybkim zakręcie nr 11.
Około półtorej godziny przed końcem zajęć nadciągnął deszcz. Padało dosyć krótko, ale intensywnie.
Jutro bolid Williamsa dosiądzie Robert Kubica.
Przypomnijmy też, że w zajęciach nie uczestniczy jedna ze stajni - Haas.
Formuła 1 - sezon 2018 - testy po GP Węgier - dzień 1/2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Opony | Okr. | ||
1. | Antonio Giovinazzi | Ferrari | 1:15,648 | - | hipermiękkie | 96 | |
2. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:18,155 | 2,507s | hipermiękkie | 95 | |
3. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1:19,251 | 3,603s | ultramiękkie | 126 | |
4. | Lando Norris | McLaren | 1:19,294 | 3,646s | ultramiękkie | 107 | |
5. | George Russell | Mercedes | 1:19,781 | 4,133s | supermiękkie | 49 | |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:19,854 | 4,206s | ultramiękkie | 125 | |
7. | Nicholas Latifi | Force India | 1:19,994 | 4,346s | miękkie | 103 | |
8. | Nico Hulkenberg | Renault | 1:20,826 | 5,178s | pośrednie | 63 | |
9. | Oliver Rowland | Williams | 1:20,970 | 5,322s | miękkie | 65 | |
10. | Sean Gelael | Toro Rosso* | 1:21,451 | 5,803s | nieznane | 109 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Testy F1 po GP Węgier - Giovinazzi pobił rekord Hungaroringu
Podobne: Testy F1 po GP Węgier - Giovinazzi pobił rekord Hungaroringu




Podobne galerie: Testy F1 po GP Węgier - Giovinazzi pobił rekord Hungaroringu
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari
Galerie zdjęć
Newsletter