Formuła 1  »  Aktualności F1  »  Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli

Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli

2013-07-20 - G. Filiks     Tagi: Silverstone, Testy F1, Opony, Pirelli, Wielka Brytania
Za nami trzydniowe testy Formuły 1 dla młodych kierowców na brytyjskim torze Silverstone. Zespoły sprawdziły podczas nich nie tylko kandydatów do "Jedynki" z niższych serii, ale również nową gamę opon Pirelli, która będzie wykorzystywana od przyszłotygodniowego GP Węgier. Analizowanie ogumienia powierzono kierowcom wyścigowym, wyjątkowo dopuszczając ich na jazdy juniorów. Opony stanowiące połączenie konstrukcji z sezonu 2012 i tegorocznych mieszanek okazały się bezpieczne. Po serii eksplozji ogumienia w czerwcowym GP Wielkiej Brytanii, przeprowadzonym również na Silverstone, tym razem nie zanotowano żadnego defektu.
Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki PirelliTesty F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
FAKTY Z TESTÓW:

• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe (na Silverstone dostały po dodatkowe 12 zestawów). Dostępne są wszystkie mieszanki i od zespołów zależy, ile kompletów każdego rodzaju chcą wykorzystać w czasie testu.
Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki PirelliTesty F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
• Ponadto podczas testów na Silverstone dostępna była nowa, prototypowa twarda mieszanka, z której mogli korzystać tylko obecni kierowcy wyścigowi. Twardsza wersja obecnej twardej opony była wcześniej sprawdzana podczas treningów przed Grand Prix Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. 
TESTY W LICZBACH:

• Całkowita liczba kompletów przywieziona na Silverstone: 344 kompletów, czyli 1376 opon:
◦ w tym miękkich: 29 kompletów
◦ w tym pośrednich: 105 kompletów
◦ w tym twardych: 139 kompletów
◦w tym prototypowych twardych: 25 kompletów
◦ w tym przejściowych: 30 kompletów
◦ w tym deszczowych: 16 kompletów
Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki PirelliTesty F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 224
◦ w tym miękkich: 18 kompletów
◦ w tym pośrednich: 84 komplety
◦ w tym twardych: 107 kompletów
◦ w tym prototypowych twardych: 15 kompletów
◦ w tym przejściowych: 0 kompletów
◦ w tym deszczowych: 0 kompletów
Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki PirelliTesty F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
• Najdłuższe przejazdy:
- 17 okrążeń na twardej mieszance
- 18 okrążeń na prototypowej twardej mieszance
- 16 okrążeń na pośredniej mieszance
- 11 okrążeń na miękkiej mieszance

• Najniższa / najwyższa temperatura powietrza: 19°C (2. dzień) / 28°C (1. dzień)
Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki PirelliTesty F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
• Najniższa / najwyższa temperatura nawierzchni: 27°C (2. i 3. dzień) / 45°C (1. i 3. dzień)

CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1.
Kevin Magnussen          (McLaren)     1.33,602   pośrednie nowe
2. Paul di Resta                (Force India)  1.33,774   prototypowe twarde nowe
3. Antonio Felix da Costa   (Red Bull)     1.33,821   twarde noweDzień 2
1.
Daniel Ricciardo          (Toro Rosso)   1.32,972   pośrednie używane
2. Carlos Sainz Junior     (Toro Rosso)    1.33,016   miękkie nowe
3. Daniel Ricciardo         (Red Bull)        1.33,187   twarde noweDzień 3
1.
Sebastian Vettel    (Red Bull)         1.32,894   pośrednie nowe
2. Adrian Sutil          (Force India)      1.33,242   pośrednie nowe
3. Nicolas Prost        (Lotus)             1.33,256   pośrednie noweWYPOWIEDŹ PO TESTACH:
Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport):
„Sądzimy, że wszyscy zrealizowali swoje cele w trakcie trzech dni jazd na Silverstone. Z naszego punktu widzenia wykorzystaliśmy do maksimum okazję do zebrania danych, które w przyszłości pomogą nam w spełnieniu oczekiwań zespołów Formuły 1. Nowoczesne techniki symulacyjne są bardzo zaawansowane, ale o niektórych rzeczach można się przekonać dopiero na torze, jeżdżąc reprezentatywnym samochodem. Chcemy podziękować wszystkim zespołom i władzom sportu za współpracę i pomoc w osiągnięciu tego celu. Przez trzy dni testu opony spisywały się bez zarzutu, choć oczywiście nie można porównywać czasów z wynikami osiąganymi podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, ponieważ warunki na torze oraz inne parametry pracy samochodów były inne. Ustalona już forma struktur ogumienia z sezonu 2012 w zestawieniu z osiągami obecnych mieszanek zapewnią nam interesującą mieszankę strategiczną w kolejnych wyścigach. Zespoły mają już dużo informacji na temat kształtu i deformacji tych opon, a trzy dni na Silverstone były przydatne do oceny efektów nowego ogumienia na tegoroczne samochody - z pozytywnymi rezultatami".



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli