Formuła 1 » Aktualności F1 » Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli

Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
2013-07-20 - G. Filiks Tagi: Silverstone, Testy F1, Opony, Pirelli, Wielka Brytania
Za nami trzydniowe testy Formuły 1 dla młodych kierowców na brytyjskim torze Silverstone. Zespoły sprawdziły podczas nich nie tylko kandydatów do "Jedynki" z niższych serii, ale również nową gamę opon Pirelli, która będzie wykorzystywana od przyszłotygodniowego GP Węgier. Analizowanie ogumienia powierzono kierowcom wyścigowym, wyjątkowo dopuszczając ich na jazdy juniorów. Opony stanowiące połączenie konstrukcji z sezonu 2012 i tegorocznych mieszanek okazały się bezpieczne. Po serii eksplozji ogumienia w czerwcowym GP Wielkiej Brytanii, przeprowadzonym również na Silverstone, tym razem nie zanotowano żadnego defektu.
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów F1 dla młodych kierowców 2013 »FAKTY Z TESTÓW:
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe (na Silverstone dostały po dodatkowe 12 zestawów). Dostępne są wszystkie mieszanki i od zespołów zależy, ile kompletów każdego rodzaju chcą wykorzystać w czasie testu. • Ponadto podczas testów na Silverstone dostępna była nowa, prototypowa twarda mieszanka, z której mogli korzystać tylko obecni kierowcy wyścigowi. Twardsza wersja obecnej twardej opony była wcześniej sprawdzana podczas treningów przed Grand Prix Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
TESTY W LICZBACH:
• Całkowita liczba kompletów przywieziona na Silverstone: 344 kompletów, czyli 1376 opon:
◦ w tym miękkich: 29 kompletów
◦ w tym pośrednich: 105 kompletów
◦ w tym twardych: 139 kompletów
◦w tym prototypowych twardych: 25 kompletów
◦ w tym przejściowych: 30 kompletów
◦ w tym deszczowych: 16 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 224
◦ w tym miękkich: 18 kompletów
◦ w tym pośrednich: 84 komplety
◦ w tym twardych: 107 kompletów
◦ w tym prototypowych twardych: 15 kompletów
◦ w tym przejściowych: 0 kompletów
◦ w tym deszczowych: 0 kompletów• Najdłuższe przejazdy:
- 17 okrążeń na twardej mieszance
- 18 okrążeń na prototypowej twardej mieszance
- 16 okrążeń na pośredniej mieszance
- 11 okrążeń na miękkiej mieszance
• Najniższa / najwyższa temperatura powietrza: 19°C (2. dzień) / 28°C (1. dzień)• Najniższa / najwyższa temperatura nawierzchni: 27°C (2. i 3. dzień) / 45°C (1. i 3. dzień)
CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Kevin Magnussen (McLaren) 1.33,602 pośrednie nowe
2. Paul di Resta (Force India) 1.33,774 prototypowe twarde nowe
3. Antonio Felix da Costa (Red Bull) 1.33,821 twarde noweDzień 2
1. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) 1.32,972 pośrednie używane
2. Carlos Sainz Junior (Toro Rosso) 1.33,016 miękkie nowe
3. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1.33,187 twarde noweDzień 3
1. Sebastian Vettel (Red Bull) 1.32,894 pośrednie nowe
2. Adrian Sutil (Force India) 1.33,242 pośrednie nowe
3. Nicolas Prost (Lotus) 1.33,256 pośrednie noweWYPOWIEDŹ PO TESTACH:
Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport): „Sądzimy, że wszyscy zrealizowali swoje cele w trakcie trzech dni jazd na Silverstone. Z naszego punktu widzenia wykorzystaliśmy do maksimum okazję do zebrania danych, które w przyszłości pomogą nam w spełnieniu oczekiwań zespołów Formuły 1. Nowoczesne techniki symulacyjne są bardzo zaawansowane, ale o niektórych rzeczach można się przekonać dopiero na torze, jeżdżąc reprezentatywnym samochodem. Chcemy podziękować wszystkim zespołom i władzom sportu za współpracę i pomoc w osiągnięciu tego celu. Przez trzy dni testu opony spisywały się bez zarzutu, choć oczywiście nie można porównywać czasów z wynikami osiąganymi podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, ponieważ warunki na torze oraz inne parametry pracy samochodów były inne. Ustalona już forma struktur ogumienia z sezonu 2012 w zestawieniu z osiągami obecnych mieszanek zapewnią nam interesującą mieszankę strategiczną w kolejnych wyścigach. Zespoły mają już dużo informacji na temat kształtu i deformacji tych opon, a trzy dni na Silverstone były przydatne do oceny efektów nowego ogumienia na tegoroczne samochody - z pozytywnymi rezultatami".
Zobacz także: Galerie zdjęć z testów F1 dla młodych kierowców 2013 »
• Zespoły otrzymują po 100 kompletów opon rocznie na cele testowe (na Silverstone dostały po dodatkowe 12 zestawów). Dostępne są wszystkie mieszanki i od zespołów zależy, ile kompletów każdego rodzaju chcą wykorzystać w czasie testu. • Ponadto podczas testów na Silverstone dostępna była nowa, prototypowa twarda mieszanka, z której mogli korzystać tylko obecni kierowcy wyścigowi. Twardsza wersja obecnej twardej opony była wcześniej sprawdzana podczas treningów przed Grand Prix Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
• Całkowita liczba kompletów przywieziona na Silverstone: 344 kompletów, czyli 1376 opon:
◦ w tym miękkich: 29 kompletów
◦ w tym pośrednich: 105 kompletów
◦ w tym twardych: 139 kompletów
◦w tym prototypowych twardych: 25 kompletów
◦ w tym przejściowych: 30 kompletów
◦ w tym deszczowych: 16 kompletów• Całkowita liczba wykorzystanych kompletów: 224
◦ w tym miękkich: 18 kompletów
◦ w tym pośrednich: 84 komplety
◦ w tym twardych: 107 kompletów
◦ w tym prototypowych twardych: 15 kompletów
◦ w tym przejściowych: 0 kompletów
◦ w tym deszczowych: 0 kompletów• Najdłuższe przejazdy:
- 17 okrążeń na twardej mieszance
- 18 okrążeń na prototypowej twardej mieszance
- 16 okrążeń na pośredniej mieszance
- 11 okrążeń na miękkiej mieszance
• Najniższa / najwyższa temperatura powietrza: 19°C (2. dzień) / 28°C (1. dzień)• Najniższa / najwyższa temperatura nawierzchni: 27°C (2. i 3. dzień) / 45°C (1. i 3. dzień)
CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
1. Kevin Magnussen (McLaren) 1.33,602 pośrednie nowe
2. Paul di Resta (Force India) 1.33,774 prototypowe twarde nowe
3. Antonio Felix da Costa (Red Bull) 1.33,821 twarde noweDzień 2
1. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) 1.32,972 pośrednie używane
2. Carlos Sainz Junior (Toro Rosso) 1.33,016 miękkie nowe
3. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1.33,187 twarde noweDzień 3
1. Sebastian Vettel (Red Bull) 1.32,894 pośrednie nowe
2. Adrian Sutil (Force India) 1.33,242 pośrednie nowe
3. Nicolas Prost (Lotus) 1.33,256 pośrednie noweWYPOWIEDŹ PO TESTACH:
Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport): „Sądzimy, że wszyscy zrealizowali swoje cele w trakcie trzech dni jazd na Silverstone. Z naszego punktu widzenia wykorzystaliśmy do maksimum okazję do zebrania danych, które w przyszłości pomogą nam w spełnieniu oczekiwań zespołów Formuły 1. Nowoczesne techniki symulacyjne są bardzo zaawansowane, ale o niektórych rzeczach można się przekonać dopiero na torze, jeżdżąc reprezentatywnym samochodem. Chcemy podziękować wszystkim zespołom i władzom sportu za współpracę i pomoc w osiągnięciu tego celu. Przez trzy dni testu opony spisywały się bez zarzutu, choć oczywiście nie można porównywać czasów z wynikami osiąganymi podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, ponieważ warunki na torze oraz inne parametry pracy samochodów były inne. Ustalona już forma struktur ogumienia z sezonu 2012 w zestawieniu z osiągami obecnych mieszanek zapewnią nam interesującą mieszankę strategiczną w kolejnych wyścigach. Zespoły mają już dużo informacji na temat kształtu i deformacji tych opon, a trzy dni na Silverstone były przydatne do oceny efektów nowego ogumienia na tegoroczne samochody - z pozytywnymi rezultatami".
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli
Podobne: Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli



Podobne galerie: Testy F1 dla młodych kierowców 2013 - statystyki Pirelli


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć