Formuła 1 » Aktualności F1 » Strategia na GP Włoch

Kierowcy, którzy zajmą trzy pierwsze pola startowe w wyścigu o Grand Prix Włoch mają w swoich samochodach niewiele paliwa.
Tymczasem startujący z czwartego pola Heikki Kovalainen z McLarena ma na pokładzie o wiele więcej paliwa (78kg) i według wielu komentatorów urasta do roli faworyta w wyścigu na torze Monza. W baku McLarena za którego kierownicą zasiądzie Kovalainen znajduje się paliwo wystarczające do przejechania połowy wyścigu.
Kovalainen mógł obrać taktykę jednego postoju podobnie jak ruszający tuż za nim kierowcy zespołu Brawn GP. Podobną strategię mają zapewne pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki i prawdopodobnie tylko czołową trójkę zobaczymy w alei serwisowej dwukrotnie. Lewis Hamilton ma najlżejszy samochód (48,5kg) i zjedzie na pierwsze tankowanie w okolicach 16-17 okrążenia podobnie jak Adrian Sutil, a Kimi Räikkönen po raz pierwszy zjedzie do swoich mechaników 2-3 okrążenia później.
Według ciężaru poszczególnych bolidów strategię jednego tankowania planują także wszyscy kierowcy, którzy nie dostali się do finałowej części kwalifikacji.
Robert Kubica i Nick Heidfeld mają dokładnie taką samą ilość paliwa (92,5kg), która wystarczy do przejechania 32 okrążeń.
Tymczasem startujący z czwartego pola Heikki Kovalainen z McLarena ma na pokładzie o wiele więcej paliwa (78kg) i według wielu komentatorów urasta do roli faworyta w wyścigu na torze Monza. W baku McLarena za którego kierownicą zasiądzie Kovalainen znajduje się paliwo wystarczające do przejechania połowy wyścigu.
Kovalainen mógł obrać taktykę jednego postoju podobnie jak ruszający tuż za nim kierowcy zespołu Brawn GP. Podobną strategię mają zapewne pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki i prawdopodobnie tylko czołową trójkę zobaczymy w alei serwisowej dwukrotnie. Lewis Hamilton ma najlżejszy samochód (48,5kg) i zjedzie na pierwsze tankowanie w okolicach 16-17 okrążenia podobnie jak Adrian Sutil, a Kimi Räikkönen po raz pierwszy zjedzie do swoich mechaników 2-3 okrążenia później.
Według ciężaru poszczególnych bolidów strategię jednego tankowania planują także wszyscy kierowcy, którzy nie dostali się do finałowej części kwalifikacji.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Strategia na GP Włoch
Podobne: Strategia na GP Włoch




Podobne galerie: Strategia na GP Włoch
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Pagani