Formuła 1 » Aktualności F1 » Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
Renault "fundamentalnie" przekształciło swój silnik V6 turbo w Formule 1 na sezon 2015, aby pomóc Red Bullowi w odrabianiu straty do dominującego Mercedesa.
Francuski producent niedawno wyraził nadzieję na zmniejszenie o połowę deficytu mocy swojej jednostki napędowej względem motoru Mercedesa na pierwszy tegoroczny wyścig, z 60 do 30 koni mechanicznych. Teraz ujawnił, że przeprowadził w tym celu już większość z dozwolonej około 48-procentowej przebudowy silnika i wyjaśnił, co zmienił.
„Dokonaliśmy kilku fundamentalnych zmian, aby zyskać lepsze osiągi oraz większą niezawodność". - mówił dyrektor techniczny Renault Sport F1, Rob White.
„Poprawiliśmy każdy system i podsystem. Priorytetem były elementy, w których możemy najwięcej zyskać. „Główne zmiany obejmują sam silnik, turbosprężarkę i baterię.
„Silnik będzie miał nową komorę spalania, koncepcję układu wydechowego oraz zmienną długość dolotu, dozwoloną przez tegoroczne przepisy.
„Sprężarka jest bardziej wydajna, z systemami odzyskiwania energii wytrzymującymi większe obciążenie.
„Nasza jednostka już była dobrze wyważona, jednak udoskonaliliśmy jej ułożenie, aby łatwiej wpasowywała się w bolid.
„Dla ułatwienia instalacji jeszcze bardziej, dodatkowo zracjonalizowaliśmy oraz uprościliśmy wiele systemów i funkcji.
„Pokrótce, identycznych elementów pomiędzy ubiegłoroczną i tegoroczną wersją naszego silnika zostało bardzo mało".Dyrektor opracyjny Renault Sport F1 na torze Remi Taffin dodał: „Nie będziemy wdawać się w szczegóły i wskazywać każdą część, którą zmodyfikowaliśmy, ale przystąpimy do sezonu z całkiem innym motorem niż zeszłego roku".
Renault bądź co bądź nie zdecydowało się na skopiowanie koncepcji rozdzielonej sprężarki Mercedesa.
Od pewnego czasu poprawiać silnik Renault pomagał słynny Mario Illien.Renault też zrestrukturyzowało swoją fabrykę silników dla F1 we francuskim Viry. Efektem tego jest m. in. właśnie awans White'a na posadę dyrektora technicznego.
Francuski producent niedawno wyraził nadzieję na zmniejszenie o połowę deficytu mocy swojej jednostki napędowej względem motoru Mercedesa na pierwszy tegoroczny wyścig, z 60 do 30 koni mechanicznych. Teraz ujawnił, że przeprowadził w tym celu już większość z dozwolonej około 48-procentowej przebudowy silnika i wyjaśnił, co zmienił.
„Dokonaliśmy kilku fundamentalnych zmian, aby zyskać lepsze osiągi oraz większą niezawodność". - mówił dyrektor techniczny Renault Sport F1, Rob White.
„Poprawiliśmy każdy system i podsystem. Priorytetem były elementy, w których możemy najwięcej zyskać. „Główne zmiany obejmują sam silnik, turbosprężarkę i baterię.
„Silnik będzie miał nową komorę spalania, koncepcję układu wydechowego oraz zmienną długość dolotu, dozwoloną przez tegoroczne przepisy.
„Sprężarka jest bardziej wydajna, z systemami odzyskiwania energii wytrzymującymi większe obciążenie.
„Dla ułatwienia instalacji jeszcze bardziej, dodatkowo zracjonalizowaliśmy oraz uprościliśmy wiele systemów i funkcji.
„Pokrótce, identycznych elementów pomiędzy ubiegłoroczną i tegoroczną wersją naszego silnika zostało bardzo mało".Dyrektor opracyjny Renault Sport F1 na torze Remi Taffin dodał: „Nie będziemy wdawać się w szczegóły i wskazywać każdą część, którą zmodyfikowaliśmy, ale przystąpimy do sezonu z całkiem innym motorem niż zeszłego roku".
Renault bądź co bądź nie zdecydowało się na skopiowanie koncepcji rozdzielonej sprężarki Mercedesa.
Od pewnego czasu poprawiać silnik Renault pomagał słynny Mario Illien.Renault też zrestrukturyzowało swoją fabrykę silników dla F1 we francuskim Viry. Efektem tego jest m. in. właśnie awans White'a na posadę dyrektora technicznego.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
Rozdzielna 2015-01-28 17:30
turbsprężarka wymagała by zbyt wielu zmian. Renault nie zmieścił by się w limicie 48 % dozwolonych zmian.
Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
Skorupa 2015-01-28 21:06
Widać nie jest to taki kluczowy element.
Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
pati 2015-01-28 23:04
mam nadzieje ze to wystarczy zeby rico walczyl z mercami
Podobne: Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
Renault ulepsza swój silnik w F1 już bez Illiena »
Renault podekscytowane potencjałem swojego nowego silnika w F1 na sezon 2017 »
Renault buduje nowy silnik w F1 na sezon 2017 »
Renault ma poprawić silnik na jeden z dwóch najbliższych wyścigów »
Podobne galerie: Silnik Renault w F1 "fundamentalnie" przebudowany na sezon 2015. Sprawdź, co zmieniono
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Renault