Formuła 1 » Aktualności F1 » Sam Michael: Teraz wyprzedzanie będzie jeszcze łatwiejsze
Zdaniem dyrektora technicznego Williamsa Sama Michaela, wprowadzenie regulowanego z kokpitu przedniego skrzydła będzie miało znaczący wpływ na możliwość wyprzedzania podczas zawodów.
Takie rozwiązanie jest następstwem nowych przepisów w regulaminie F1, które miały ożywić rywalizację podczas zawodów. Dzięki niemu kierowca biorący udział w wyścigu będzie mógł uzyskać dodatkowy docisk, co pozwoli mu jeszcze bardziej zbliżyć się do przeciwnika.
Pomimo pojawiających się głosów sceptycznych, Sam Michael twierdzi, że jest to krok w dobrym kierunku.
"Z początku myśleliśmy o tym, jako o mało istotnym aspekcie aerodynamiki. Jednak już pierwsze testy pokazały w jakim byliśmy błędzie" - stwierdził Michael.
"Wcześniej podążający bolid stawał się podsterowny z tego powodu, że czołowa fala powietrza dociskała przednie skrzydło w zbyt ograniczonym stopniu. Teraz kierowca będzie miał możliwość skorygowania tego. Na niektórych torach takie rozwiązanie może okazać się nieprzydatne. Na przykład w Melbourne można z niego skorzystać tylko w jednym miejscu. Natomiast na innych torach ten właśnie element może być kluczem do sukcesu."
Tym samym Michael zdaje się zgadzać z kierowcą BMW Nickiem Heidfeldem twierdzącym, że nowa generacja bolidów sprawi, że wyprzedzanie stanie się łatwiejsze.
"Nowa aerodynamika sprawia, że możesz dosłownie siąść rywalowi na ogonie" - wyjaśnił Heidfeld na stronie internetowej BMW-Sauber.
"Mam nadzieję, że moje przypuszczenie się sprawdzi." - dodał Niemiec.
Takie rozwiązanie jest następstwem nowych przepisów w regulaminie F1, które miały ożywić rywalizację podczas zawodów. Dzięki niemu kierowca biorący udział w wyścigu będzie mógł uzyskać dodatkowy docisk, co pozwoli mu jeszcze bardziej zbliżyć się do przeciwnika.
Pomimo pojawiających się głosów sceptycznych, Sam Michael twierdzi, że jest to krok w dobrym kierunku.
"Z początku myśleliśmy o tym, jako o mało istotnym aspekcie aerodynamiki. Jednak już pierwsze testy pokazały w jakim byliśmy błędzie" - stwierdził Michael.
"Wcześniej podążający bolid stawał się podsterowny z tego powodu, że czołowa fala powietrza dociskała przednie skrzydło w zbyt ograniczonym stopniu. Teraz kierowca będzie miał możliwość skorygowania tego. Na niektórych torach takie rozwiązanie może okazać się nieprzydatne. Na przykład w Melbourne można z niego skorzystać tylko w jednym miejscu. Natomiast na innych torach ten właśnie element może być kluczem do sukcesu."
"Nowa aerodynamika sprawia, że możesz dosłownie siąść rywalowi na ogonie" - wyjaśnił Heidfeld na stronie internetowej BMW-Sauber.
"Mam nadzieję, że moje przypuszczenie się sprawdzi." - dodał Niemiec.
źródło: Autosport
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Sam Michael: Teraz wyprzedzanie będzie jeszcze łatwiejsze
Podobne: Sam Michael: Teraz wyprzedzanie będzie jeszcze łatwiejsze
Liga Typerów - GP Brazylii »
Liga typerów - GP Japonii »
Liga typerów: GP Singapuru »
GP Azerbejdżanu - 1. trening: Wypadek Russella nie pozwolił pojeździć kierowcom »
Podobne galerie: Sam Michael: Teraz wyprzedzanie będzie jeszcze łatwiejsze
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć