Formuła 1 » Aktualności F1 » Rosberg mógł zostać wycofany z wyścigu

Rosberg mógł zostać wycofany z wyścigu
2016-03-20 - G. Filiks Tagi: Australia, Albert Park, Formuła 1, Rosberg, Melbourne, Mercedes, Grand Prix
Nico Rosberg najlepszy w pierwszym tegorocznym wyścigu Formuły 1 o GP Australii mógł go nie ukończyć przez problem z bolidem, wyjawił Toto Wolff kierujący zespołem Mercedesa.
Niemcowi o mały włos nie przegrzały się hamulce, ponieważ coś do nich wpadło. Gdyby temperatury wzrosły jeszcze trochę, team rozważyłby wycofanie wicemistrza świata z zawodów.
„Mieliśmy kłopot z rosnącymi temperaturami zacisku hamulcowego. Prawie myśleliśmy o poleceniu Nico, by zakończył jazdę". - mówił Wolff. „Działo się to po 2/3 wyścigu. Coś dostało się w zacisk". „Potem temperatury ustabilizowały się na maksymalnym poziomie. Następnie zaczęły bardzo powoli spadać. Ale w pewnym momencie mieliśmy z tym duży problem".
„(Rosberg) Nie wiedział. Nie można było go poinformować. Zostałby zaalarmowany w ostatnim momencie. Było bardzo blisko tego. Nie mogliśmy nic zrobić".
Mercedes dodatkowo przewidywał, że zarówno Rosberg, jak i drugi na mecie Lewis Hamilton zużyją opony pięć okrążeń przed końcem. W przypadku obu zaryzykowano ze strategią tylko jednego pit-stopu.
„Piętnaście kółek przed metą nasze wyliczenia wskazywały, że opony nie przetrwają i za około dziesięć okrążeń lewa tylna się skończy". - powiedział Wolff. „(...) Nie mogliśmy zatrzymać bolidów, ani nakazać wolniejszą jazdę, ponieważ wtedy ogumienie jeszcze bardziej straciłoby temperaturę".
„Lewa tylna opona straciła dużo przyczepności, ale kierowca ma jeszcze trzy inne i ukończyliśmy wyścig".
Niemcowi o mały włos nie przegrzały się hamulce, ponieważ coś do nich wpadło. Gdyby temperatury wzrosły jeszcze trochę, team rozważyłby wycofanie wicemistrza świata z zawodów.
„Mieliśmy kłopot z rosnącymi temperaturami zacisku hamulcowego. Prawie myśleliśmy o poleceniu Nico, by zakończył jazdę". - mówił Wolff. „Działo się to po 2/3 wyścigu. Coś dostało się w zacisk". „Potem temperatury ustabilizowały się na maksymalnym poziomie. Następnie zaczęły bardzo powoli spadać. Ale w pewnym momencie mieliśmy z tym duży problem".
„(Rosberg) Nie wiedział. Nie można było go poinformować. Zostałby zaalarmowany w ostatnim momencie. Było bardzo blisko tego. Nie mogliśmy nic zrobić".
Mercedes dodatkowo przewidywał, że zarówno Rosberg, jak i drugi na mecie Lewis Hamilton zużyją opony pięć okrążeń przed końcem. W przypadku obu zaryzykowano ze strategią tylko jednego pit-stopu.
„Piętnaście kółek przed metą nasze wyliczenia wskazywały, że opony nie przetrwają i za około dziesięć okrążeń lewa tylna się skończy". - powiedział Wolff. „(...) Nie mogliśmy zatrzymać bolidów, ani nakazać wolniejszą jazdę, ponieważ wtedy ogumienie jeszcze bardziej straciłoby temperaturę".
„Lewa tylna opona straciła dużo przyczepności, ale kierowca ma jeszcze trzy inne i ukończyliśmy wyścig".
źródło: motorsport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rosberg mógł zostać wycofany z wyścigu
Podobne: Rosberg mógł zostać wycofany z wyścigu



Podobne galerie: Rosberg mógł zostać wycofany z wyścigu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć